بازدید 23688
پیمانه اقتصادی

استخدام نیرو در یک بانک بزرگ در بحبوحه شیوع کرونا / نظرسنجی: بازار طلا منتظر ازسرگیری افزایش قیمت‌ها / اقدامات اقتصادی چهار کشور برای مقابله با کرونا/ این خودروساز هم تجهیزات بیمارستانی تولید می‌کند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون از سال ۹۱ تا ۹۸ سه بار جهش نرخ ارز داشتیم، اقتصاد چین در حال بازگشت به وضعیت نرمال است، کارگروه تحقق شعار سال ۹۹ تشکیل می‌شود، هزینه خرید تجهیزات درمانی از درآمد مالیاتی کسر می‌شود، دولت بریتانیا ۸۰ درصد از حقوق کارکنان خانه‌نشین را می‌پردازد، سقوط ۲۹ درصدی قیمت نفت آمریکا در یک هفته و مذاکره اوپک با مقام نفتی آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 22 March 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون از سال ۹۱ تا ۹۸ سه بار جهش نرخ ارز داشتیم، اقتصاد چین در حال بازگشت به وضعیت نرمال است، کارگروه تحقق شعار سال ۹۹ تشکیل می‌شود، هزینه خرید تجهیزات درمانی از درآمد مالیاتی کسر می‌شود، دولت بریتانیا ۸۰ درصد از حقوق کارکنان خانه‌نشین را می‌پردازد، سقوط ۲۹ درصدی قیمت نفت آمریکا در یک هفته و مذاکره اوپک با مقام نفتی آمریکا را در بر دارد.

از سال ۹۱ تا ۹۸ سه بار جهش نرخ ارز داشتیم

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: جهش یا رونق تولید زمانی رخ خواهد داد که محیط کسب و کار در کشور، یک محیط آرام و بدون تنش باشد که در همین ارتباط باید به این نکته اشاره کرد که اگر قرار باشد جهشی در تولید ایجاد شود، باید موانع بر سر راه کسب و کار را از پیش روی برداریم. مهمترین موضوعی که می‌تواند منجر به جهش تولید شود، کاهش بروکراسی حاکم بر اقتصاد ایران است؛ ضمن اینکه باید مقررات و قوانین بیش از اندازه و دست و پاگیری که بر سر راه تولید و کسب و کار وجود دارد، نیز از میان برداشته شود. برای جهش تولید، دستگاه هایی که مرتبط با کسب و کار، همچون سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی هستند، باید فشارهایی که بر تولیدکنندگان وارد می آورند، کمتر کرده و با آنها همکاری بیشتری داشته باشند. از سال ۹۱ تا ۹۸ دو تا سه بار جهش نرخ ارز را داشتیم که منجر به کاهش ارزش ریال شده است؛ بنابراین، اعتباری که باید از طریق بانک ها به بنگاه ها تزریق شود، بسیار کم بوده و هیچ تناسبی با میزان تورم نداشته است؛ ضمن اینکه افزایش قیمت ارز باعث کاهش نقدینگی بنگاه ها شده است. /مهر

اقتصاد چین در حال بازگشت به وضعیت نرمال است

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، در اقتصاد چین با گذشت شوک اصلی ویروس کرونا، ظهور نشانه‌هایی از بازگشت به وضعیت عادی آغاز شده؛ اما ریسک‌هایی جدی هنوز پابرجا هستند. آی‌ام‌اف اعلام کرد، بیشتر شرکت‌های بزرگ چینی دوباره باز شده‌اند و بسیاری از کارکنان محلی به کار بازگشته‌اند؛ اما با آغاز مجدد مسافرت‌های ملی و بین‌المللی مجدداً امکان شیوع بیماری وجود دارد. صندوق بین المللی پول در ادامه این مقاله می‌نویسد: شیوع ویروس کرونا در کشورها و بازارهای مالی دیگر می‌تواند علی‌رغم بازگشت به کار کارخانه‌های چینی، باعث کاهش تقاضای مصرف‌کننده خارجی برای کالاهای چینی شود.

استخدام نیرو در یک بانک بزرگ در بحبوحه شیوع کرونا

بنک آو آمریکا همزمان با افزایش تقاضای مصرف کنندگان در بخش صنعت برخاسته از شیوع ویروس کرونا، یک هزار و ۷۰۰ نیرو استخدام کرد. به گزارش ایبِنا از سی‌ان‌بی‌سی، علاوه بر این، دومین بانک بزرگ آمریکا از حیث دارایی اعلام کرد، برای کارمندانی که در خط مقدم شعبات، مراکز تماس و مراکز عملیاتی فعالیت می‌کنند، بسته به نوع قرارداد استخدامی ۲۰۰ دلار اضافه پرداخت خواهد کرد و برای آنان اضافه کار بیشتری در نظر خواهد گرفت. این بانک، در پایان سال ۲۰۱۹ تقریبا ۲۰۸ هزار کارمند داشت. در حالی که بیشتر شرکت‌های آمریکایی به دلیل شیوع سریع کرونا مجبور شده‌اند، گسترده فعالیت‌های خود را محدود کنند اما بانک‌ها به منظور فعال نگه داشتن دستگاه‌های خودپرداز (ای.تی.ام)، شعبات و کارگزاری‌ها تحت فشار قرار گرفته اند. بنک آو آمریکا، پیشتر از چندین و چند اقدام کمکی برای کسب و کارهای کوچک و مشتریان شامل به تعویق انداختن پرداخت اقساط کارت های اعتباری، وام های خودرو و رهن و همچنین بازگرداندن کارمزد کسرشده از حساب های جاری و .. رونمایی کرد. تمامی ۴ هزار و ۳۰۰ شعبه بنک آو آمریکا از روز گذشته فعالیت خود را از سر گرفتند. پنجشنبه هفته گذشته این بانک برای خدمات امدادی در مواجهه با کرونا، افزایش ظرفیت کادر پزشکی، آموزش در زمان تعطیلی مدارس و ... ۱۰۰ میلیون دلار کمک نقدی اهدا کرد.

کارگروه تحقق شعار سال ۹۹ تشکیل می‌شود

پس از نام‌گذاری سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش تولید»، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی دستور تشکیل کارگروه ویژه «جهش تولید» را صادر کرد.

هزینه خرید تجهیزات درمانی از درآمد مالیاتی کسر می‌شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برای حمایت از بخش بهداشت و درمان در مقابل کرونا، خرید تجهیزات و لوازم مصرفی مراکز درمانی را جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی اعلام کرد و گفت: این هزینه‌ها از درآمد مشمول مالیات آنها کسر می‌شود. امیدعلی پارسا افزود: به موجب این مصوبه، کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفند ۹۸ و سه ماهه اول سال ۹۹ برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی با هدف مبارزه با کرونا که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می‌شود. وی افزود: همچنین براساس این مصوبه، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به صورت هایی که تشخیص می‌دهند، کمک‌های خود در بخش مایحتاج عمومی و اختصاصی از قبیل تجهیزات و لوازم مصرفی مراکز درمانی موصوف را تامین کنند که این کمک‌ها به عنوان هزینه قابل قبول، از درآمد مشمول مالیات آنها کسر خواهد شد.

نظرسنجی: بازار طلا منتظر ازسرگیری افزایش قیمت‌ها

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند طلا در هفته جاری روند افزایشی خود را از سر بگیرد. 

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۳ تن شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۶۹ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. هیچ کس کاهش قیمت را پیش بینی نکرد و چهار نفر معادل ۳۱ درصد نظری نداشتند. در این بین ۱۱۶۳ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها ۵۸۹ نفر معادل ۵۱ درصد افزایش و ۳۶۵ نفر معادل ۳۱ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و در مقابل ۲۰۹ نفر معادل ۱۸ درصد نظری نداشتند. در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته پیش سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند در حالی که کارشناسان وال استریت درباره روند قیمت طلا دچار دو دستگی شده بودند. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی نیویورک روز جمعه پنج دلار و ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۴۸۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۲.۱ درصد کاهش داشت. هفته پیش از آن طلا بیش از ۹ درصد کاهش قیمت داشت که بزرگترین کاهش قیمت هفتگی از سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود.

دولت بریتانیا ۸۰ درصد از حقوق کارکنان خانه‌نشین را می‌پردازد

بریتانیا در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد که به منظور پرداخت دستمزد کارگران و کاهش قابل انتظار نرخ بیکاری به دلیل تعطیلی عمده بخش اقتصاد به دلیل شیوع ویروس کرونا، به شرکت‌ها پول تزریق می‌کند. به گزارش ایبِنا، «ریشی سوناک» وزیر دارایی بریتانیا گفت: امروز اعلام می‌کنم برای نخستین بار در تاریخ ما (بریتانیا) دولت وارد عمل شده و حقوق مردم را پرداخت می‌کند. او گفت که در مورد این برنامه هیچ محدویت مالی وجود ندارد. سوناک علاوه بر این اعلام کرد، کسب و کارها می‌توانند تا سقف ۳۰ میلیارد پوند (۳۵ میلیارد دلار) از مالیات بر ارزش افزوده دارایی‌های خود را پرداخت نکنند؛ مبلغی که آنها به طور معمول ظرف سه ماه به ماموران مالیاتی پرداخت می کردند. سوناک در جریان این نشست مطبوعاتی تاکید کرد: این اقدام تزریق بیش از ۳۰ میلیارد پوند، معادل ۱.۵ درصد از رشد ناخالص داخلی به کسب و کارهاست. 

پیش از این، «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا دستور تعطیلی رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و کلوپ های شبانه و سایر کسب و کارها را در راستای کُند کردن روند شیوع ویروس کرونا صادر کرده بود. سوناک که اوایل هفته جاری از مجموعه ای از اقدامات دیگر در راستای کمک به شرکت‌ها رونمایی کرده بود، گفت: دولت بریتانیا ۸۰ درصد از حقوق کارکنان خانه‌نشین را تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ پوند (۲ هزار و ۹۳۰ دلار) در ماه پرداخت می کند. سوناک گفته که این اقدام تا پایان آوریل ادامه خواهد داشت. سایر اقدامات دولت بریتانیا در راستای کمک به اقتصاد این کشور، کمک ۷ میلیارد پوندی به نظام رفاهی را در بر می‌گیرد.

سقوط ۲۹ درصدی قیمت نفت آمریکا در یک هفته

وست تگزاس اینترمدیت، روز پنجشنبه که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اظهار کرده بود در حال بررسی مداخله در جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه است، ۲۳.۸ درصد رشد کرده بود که بزرگترین رشد قیمت یک روزه را تجربه کرده بود اما با تردید سرمایه‌گذاران نسبت به موثر بودن اقدامات محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی در برابر صدمات اقتصادی شیوع ویروس کرونا نتوانست به روند افزایشی خود ادامه دهد. با این حال شاخص قیمت نفت آمریکا روز جمعه دو دلار و ۷۹ سنت معادل ۱۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۲۲ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۲۹.۳ درصد کاهش ثبت کرد که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به ۱۸ ژانویه سال۱۹۹۱ بود. بهای معاملات آتی نفت برنت با یک دلار و ۴۹ سنت معادل ۵.۲ درصد کاهش، در ۲۶ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۲۰.۳ درصد کاهش ثبت کرد.

مذاکره اوپک با مقام نفتی آمریکا

به نقل از فایننشال تایمز، اوپک مذاکراتی با یکی از مقامات انرژی ایالت تگزاس آمریکا و تولیدکنندگان شیل این کشور در مورد کاهش هماهنگ تولید نفت برگزار کرده است. این اقدامی بی سابقه از طرف برخی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت دنیا برای مقابله با تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تقاضای سوخت است. دولت ترامپ به دنبال راه‌های مختلفی برای ثبات بازارهای داخلی نفت است و این اقدام جزئی از سیاست خارجی آن در قبال همتایانش در عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت دنیا صورت گرفته است. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک مذاکراتی با رایان سیتون، یکی از سه کمیسر کمیسیون ناظر بر صنعت نفت و گاز تگزاس برگزار کرده است. سیتون گفت تگزاس پیشنهاد کاهش عرضه نفت را به عنوان یک ابزار چانه‌زنی در مذاکره بین آمریکا، عربستان و روسیه داده است.

اقدامات اقتصادی چهار کشور برای مقابله با کرونا

** سوییس

دولت سوییس اعلام کرد برای حمایت از شرکت ها و کارکنان سوییسی در برابر پیامدهای اقتصادی کرونا، یک بسته حمایتی به ارزش ۳۲ میلیارد فرانک ( ۳۲.۵۶ میلیارد دلار) را در نظر گرفته است. دولت همچنین با عبور شمار قربانیان از ۴۳ نفر، تجمع بیش از پنج نفر را ممنوع اعلام کرد. آلن برست، وزیر بهداشت این کشور با بیان اینکه هنوز در خصوص قرنطینه به جمع بندی نرسیده ایم، گفت: ترجیح این است که تا حد امکان از تعطیلی کامل جلوگیری شود. باید بایستیم و نشان دهیم از پس از این چالش برخواهیم آمد. برست همچنین از جریمه ۱۰۰ فرانکی افرادی خبر داد که ممنوعیت تجمع را رعایت نکنند.   

** آلمان

همان طور که پیش بینی می شد، دولت آلمان اعلام کرد با توجه به شرایط اضطراری پیش آمده قصد دارد از محل مازاد بودجه خود حدود ۱۵۰ میلیارد یورو نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کند.  

** انگلیس

بانک مرکزی انگلیس در نشستی اضطراری تصمیم گرفت تا نرخ بهره را مجددا کاهش دهد و به ۰.۱ درصد برساند. این نرخ بهره که کمترین نرخ بهره ثبت شده تاریخ پولی مدرن این کشور است باعث خواهد شد حدود ۲۰۰ میلیارد پوند نقدینگی به بازارها روانه شود. انگلیس اکنون هفتمین کشور از نظر شمار تلفات کووید-۱۹ در جهان محسوب می شود.  

** استرالیا

بانک مرکزی استرالیا از برنامه‌ریزی برای خرید پنج میلیارد دلار استرالیا ( ۲.۸۷ میلیارد دلار آمریکا) اوراق قرضه به منظور حمایت از اقتصاد این کشور و کاهش آسیب های ناشی از کرونا خبر داد. این برای نخستین بار از زمان بحران مالی ۲۰۰۹ است که این بانک چنین اقدامی می کند. پیشتر نیز بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را به کمترین سطح خود رسانده بود. کارشناسان انتظار دارند، اقتصاد دو تریلیون دلاری استرالیا امسال تحت تاثیر ویروس کرونا وارد رکود شود.  

این خودروساز هم تجهیزات بیمارستانی تولید می‌کند

چند روز پیش گزارش هایی از سوی رسانه‌های خبری منتشر شد که نشان می داد، شرکت های خودروسازی فورد و جنرال موتورز در ایالات متحده آمریکا اعلام کرده اند در حال مذاکراتی با دولت فدرال به منظور کسب و صدور مجوز برای تولید امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها همچون هواکش و دستگاه‌های تهویه هستند تا بتوانند در کنترل و مقابله با گسترش و انتشار ویروس کرونا نقش آفرینی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، حالا به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی فولکس واگن در آلمان نیز به تازگی اعلام کرده می خواهد به جمع سایر خودروسازانی بپیوندد که به تولید دستگاه های ونتیلاتور یا تهویه مورد نیاز بیمارستان ها پرداخته اند. این شرکت آلمانی که بدون شک یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به شمار می رود و بیشترین سهم فروش خودرو در بازار اروپا را به خود اختصاص داده است، روز جمعه با انتشار بیانیه ای جدید اعلام کرده که قادر خواهد بود با بهره گیری از فناوری چاپ سه بعدی که در خطوط تولید برخی از قطعات مورد نیاز خودروهای خود از آن ها استفاده می کند، تجهیزات و دستگاه های تهویه بیمارستانی تولید کند. طبق سخنان سخنگوی این شرکت بزرگ که شامل زیرمجموعه های متعددی است، فولکس واگن بالغ بر ۱۲۵ چاپگر سه بعدی صنعتی در اختیار دارد که می تواند به نیازهای بیمارستان‌های این کشور و بسیاری دیگر از کشورهای درگیر کرونا پاسخ داده و تجهیزات پزشکی و درمانی بیمارستان ها را تولید و تامین کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
دیگه بیشتر از این افزایش قیمت طلا؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
بله بازهم بیشتر و بیشتر چون من تمام زارو زندگیمو فوروختم طلا خریدم
آخ چه حالی میده پولدار شدن. اصلا من همیشه آدم موفق و پیشرفته ای بوده ام. هزار ماشالله به خودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
ناشناس 12:37 به عنوان کسی ک توی بازار سرمایه
چندین سال کار کرده میگم
دلار و. طلا ادمو پولدار. نمیکنه فقط ارزش پولو حفظ میکنه مگه اینکه سال ها بدون چشم داشت فریز نگه داری این سرمایه رو
لطفا بنویسید استخدام در بانک بزرگ در آمریکا / در ایران بدلیل آنکه برخی همیشه بتوانند از بانکها امتیاز بگیرند شایعاتی کذب همیشه در مورد بانکها برقرار است وعموم مردم که از علت اصلی این سیاست بی اطلاع هستند همیشه کارکنان بانکها را بچشم دیگری نگاه میکنند برای وصول مطالبات یک پرونده نزد یکی از قضات محترم رفته بودم سخنانی در مورد بانکها فرمودند که از ریشه غلط و نادرست بود وپس از آنکه نیم ساعتی با ایشان صحبت کردم وتوضیحاتی دادم فرمودند والله تا این لحظه این حقایق را نمیدانستم "
برای جهش تولید به چند مورد باید توجه نمود.
اول دانش و اراده برای تولید کالاهای مورد نیاز داخلی و خارجی خصوصاً مواد اولیه.
دوم سرمایه که می توان با نقدینگی دست مردم به جای فاینانس خارجی از آن استفاده کرد. نقدینگی ای که شامل پول نقدی که سپرده دست بانکهاست و پول هایی که تبدیل به ارز و سکه و طلا شده تا ارزش حداقلی خودرا حفظ کند. اگر دولت و بانک مرکزی سود بانکی را به اندلزه تورم نماید، می تواند این سرمایه مردم را جمع و رونق اقتصادی ایجاد و حهش اقتصادی رخ بدهد. و از اینکه سرمایه مردم با افزایش سود به اندازه تورم بالا می رود، نترسند چون همیشه قراردادهای منصفانه باید برد برد باشد ضمن اینکه این سرمایه ها بالاخره در دست بانکها و داخل این کشور است و نیازی نیست سود چند صد درصدی به سرمایه های خارجی بدهیم.
سوم حذف قوانین دست و پا گیر و حذف کارشناسان و مدیرانی که برای جلو گیری از پیشرفت این کشور در پناه قانون های مشکل دار و غیر شفاف و بعضاً در تضاد هم جلوی هر فعالیت اقصادی را می گیرند.
چهارم نمایندگان آگاه و دلسوزی که سربلندی و عزت جمهوری اسلامی برایشان اصل باشد وبرای رسیدن به این عزت از هر ایثاری دریغ ننمایند نه اینکه به فکر دور بعد و جیب خودشان باشند. تا بتوانند هم قوانین اجرایی مشکل دار را شناسایی و حذف نمایند و هم قوانین شفاف و کمک کننده به تولید وضع نمایند تا هم دل رهبر عزیز و هم دل مردم را شاد نمایند. به امید آن روز ۰
روحانی چندروزپیش گفت که باید۷۰ درصد مردم کرونابگیرن منتهی به تدریج !!! علت قرنطیره نکردن شهرهای درگیر و ازادگذاشتن برخی مردم ... برای مسافرت دراین شرایط فوق بحرانی هم ناشی ازهمین دیدگاه بود غافل ازاینکه موجهای دوم وسوم وافزایش شدید تلفات درراهست !
دولت ما هم با چند غاز درآمد ی که داشتیم و خونه نشین شدیم و هزار بدبختی دیگر حقوق بده ما مگر ما چه گناهی کردیم آخه که ایرانی هستیم . این همه خسارت مالی.‌‌... کی جواب میده .
چرا دولت از شبکه بزرگ خودروسازی کشور و قطعه سازان در راه ساخت ونتیلاتور بهره نمیگیره واقعا میشه دوماهه به یک جاهایی رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
درود ...برادر گرامی خودرو ساز وطنی در تولیدمحصول اصلی وروتین خود وانجام تعهدات ش کلی مشکل دارد قول فروش سواری میدهد وانت تحویلمیدهد... تا بیاید خط تولید را اصلاح وبه ساخت ونتیلاتور برسد احتمالا دوسه تا اپیدمی دیگر امد وخواهد رفت
آقا این چه وضعیتیه من دوساله دنبال کار میگردم صدجا تقاظا دادم فوق لیسانس هم دارم همه بانکها سر زدم حالا توی ایام عید و درگیری کرونا و همین که من رفتم مسافرت بانکها فوری از فذصت سواستفاده بردن و نیرو استخدام کردن؟ آخه آدم دردشو به کی بگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
یک روز هم میرسه ما تو رو مسخره کنیم و به ریشت بخندیم
فعلا دور دوره امثال توست، تا میتونی همه چی رو مسخره کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
تقاضا هست و تقاظا نیست.
بانک امریکایی هست و ایرانی نیست
جایی رو قرنطینه یا نمیبندین در صورتی که گفته میشه تب سنج ها در فردی که ناقل بدون علائمه بی فایده است...
بریتانیا خبیص همونیه که جون مردمشون براشون ارزش داره 80 درصد حقوق کارگرا رو در تعطیلی عمومی میده - آمریکا خبیص هم خودروسازی هاشو تبدیل میکنه به مرکز تولید تجهیزات و لوازم پزشکی
حالا خودروساز های عزیزمون.... دارن با تمام توان تولیداتشون ادامه میدن یه وقت ضرر نکنه با 6 یا 7 روز تعطیلیشون
البته نور چشمی هاشون قبل از اعلام فرا خوان عام بکار گیری کردن و انتشار این خبر یعنی که بکار گیری و استخدام فراخوان عام است و .....
من ساکن صادقیه هستم که یکی ازالوده ترین نقاط تهرانه برای خرید دارو رفتم بیرون برعکس انچه دراخبارگفته شده همه جابازه ! همه جا مکانیکی بقالی بوتیک قنادی عطاری گل فروشی خیاطی لوکس فروشی وخلاصه بجزداروخانه که فقط شبانه روزی اش بازه همه جا دایر وفعاله !!! اون از مسافرت های میلیون دراوج بحران اینم از فعالیت عادی کسب وکارها ! واقعا ازایرانی بودن خودم خجالت میکشم اینهمه پزشک وپرستارجانشان رافداکردند مردم عین خیالشون نیست مسوولین هم که خوابن !!!
عملکرد دولت های دموکراتیک و اروپایی و آمریکارو ببینید، 1000میلیارد بودجه اضطراری فقط در آمریکا و دادن 1000دلار بلاعوض به هر آمریکایی اونم ماهیانه یا پرداخت 80درصد حقوق در انگلیس، اینجا چی؟؟؟؟ با این همه ثروت ملی... باز خوبه این کمک های بین المللی میرسه
دولت ما از عدم مدیریت بریتانیا در فروشگاه ها گفت بیاد از این حقوقی که دولت به مردمش میده هم بگه.
دولت انگلیس ۸۰٪ حقوق کارکنا خانه نشین ناشی از ویروس کرونا را به مبلغ ۲/۵ هزار پوند معادل ۴۰ میلیون تومان ایران پرداخت میکند ؟ پس مردم انگلیس باید همراه جدی با دولت خود باشند ؟ در ایران حقوق یک کارشناس فنی بازنشسته با سی سال خدمت زیر سه میلیون تومان است ؟،،،،
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی