بازدید 64803
مهمترین خبرهای اردیبهشت 98؛

توضیح رئیس سابق صداوسیما درباره فیلم جنجالی‌اش/ حداد عادل رمز رابطه با چین را افشا کرد!/ چند درصد زنان ایران تاکنون به سینما نرفته‌اند؟/ ماجرای شکایت یک زن از سید حسن نصرالله

توضیحات سرافراز درباره انتشار یک فیلم جنجالی، حداد عادل رمز رابطه با چین را افشا کرد، چند درصد زنان ایران تاکنون به سینما نرفته‌اند؟، تلاش کنیم تا ننگ فساد از دامان جمهوری اسلامی پاک شود، نظر رهبر معظم انقلاب درباره پائولو کوئیلو، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه شد، روسیه بزرگترین خریدار طلای جهان، ماجرای شکایت یک زن از سید حسن نصرالله، ایران شروع به کاهش تعهدات برجامی‌اش کرد...
کد خبر: ۹۶۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ 21 March 2020

مرور مهمترین اتفاقات و رویدادهای سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از اتفاقات مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات دومین ماه سال 1398 یعنی اردیبهشت ماه که در روز آغازین سال 99 پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش های جداگانه برای ایام خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری و اتفاقات سال 98 را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»، چرا هاشمی رفسنجانی از سپاه در عرصه سازندگی استفاده کرد؟، خداحافظی سامسونگ و ال‌جی از بازار ایران، توضیحات سرافراز درباره انتشار یک فیلم جنجالی، حداد عادل رمز رابطه با چین را افشا کرد، چند درصد زنان ایران تاکنون به سینما نرفته‌اند؟، تلاش کنیم تا ننگ فساد از دامان جمهوری اسلامی پاک شود، نظر رهبر معظم انقلاب درباره پائولو کوئیلو، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه شد، روسیه بزرگترین خریدار طلای جهان، راهکار‌های «عماد افروغ» برای مقابله با تحریم‌ها، ماجرای شکایت یک زن از سید حسن نصرالله، ایران شروع به کاهش تعهدات برجامی‌اش کرد، ساسی‌ مانکن‌ خوانی در مدارس!، نظر رهبری ۲۳ سال پیش درباره انتقاد‌ها به سریال «امام علی»، حشد الشعبی: ایران مورد تعرض قرار گیرد اعلان جنگ می‌کنیم و... مهمترین اخبار اردیبهشت 98 است.

چرا هاشمی رفسنجانی از سپاه در عرصه سازندگی استفاده کرد؟

غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به برخی انتقاد‌ها به رئیس دولت سازندگی که او را مسبب حضور سپاه در عرصه اقتصادی می‌دانند: وقتی آقای هاشمی این ایده را مطرح کرد که سپاه به دلیل جنگ و تقویت بنیه نظامی‌اش از بودجه بالایی برخوردار بود و امکانات خوبی داشت که آن را در جنگ به‌کار گرفته بود. اما دیگر جنگ تمام شده و باید از این امکانات استفاده می‌شد. کشور بعد از جنگ برای بازسازی به پول و امکانات نیاز داشت. خزانه ما تقریباً خالی و برای پول باید از بقیه کشور‌ها استقراض می‌کردیم. بدهی هم داشتیم و بازسازی سنگین بود؛ بنابراین آیت‌الله هاشمی تصمیم گرفت از امکانات کشور که نزد سپاه بود استفاده کند.

خداحافظی سامسونگ و ال‌جی از بازار ایران

دو برند کره‌ای که حدود یک دهه از فعالیت آن‌ها در ایران می‌گذرد نیز پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های علیه ایران، اعلام کردند بازار ایران را ترک خواهند کرد. اگرچه در ابتدا گفته می‌شد این اقدام ال‌جی و سامسونگ تنها در حد یک شایعه در فضای مجازی است، اما شواهد نشان می‌دهد در سال ۹۸ تولید دو شرکت بزرگ لوازم خانگی ال‌جی و سامسونگ به یک‌پنجم روز‌های پایانی سال گذشته رسیده است.

توضیحات سرافراز درباره انتشار یک فیلم جنجالی

به تازگی فیلمی از محمد سرافراز رئیس سابق سازمان صدا و سیما و شهرزاد میرقلی خان در فضای مجازی منتشر شده است که در آن به نظر می‌رسد سرافراز پرونده‌های را به میر قلی خان تحویل می‌دهد. محمد سرافراز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره این فیلم و پرونده‌های موجود در آن گفت: اسنادی که دو هفته پیش تحویل خانم میرقلی خان دادم، مربوط به پنج سال زندان و مکاتبات ایشان با دادگاه‌های آمریکا به اتهام تلاش برای خرید دوربین‌های دید درشب است. وی ادامه داد: درسال ۱۳۹۴ پیش از آنکه اتهام جاسوسی به ایشان وارد کنند، خودروی خانم میرقلی خان مورد سرقت قرارگرفت و فقط لپ تاب و چمدان اسناد زندان که در صندوق عقب خودرو قرار داشت، ربوده شد. قاعدتاً تصور می‌کردند. به این ترتیب سندی برای اثبات زندان رفتن در آمریکا ندارد. سرافراز افزود: توجیه آن‌ها برای اتهام جاسوسی به خانم میرقلی خان این بود که پنج سال در زندان‌های آمریکا به سرنبرده است. سرمنشأ شایعات اخیر همان کسانی هستند که اتهام ساختگی جاسوسی را به این خانم وارد کردند و هیچ مدرکی برای ادعای خود نتوانستند ارائه کنند.

حداد عادل رمز رابطه با چین را افشا کرد

غلامعلی حداد عادل در گفت وگو با رادیو بین المللی چین دربارۀ اهمیت حضور ایران در دومین اجلاس بین المللی «یک کمربند، یک جاده» در پکن گفت: «یک کمربند، یک جاده» اسم رمزی برای حضور دوبارۀ چین در خارج از مرز‌های این کشور است و فعالیت فرامرزی چین در حوزه اقتصاد با بهره گیری از خاطره و تجربۀ جادۀ ابریشم می‌تواند با سرعت و کیفیت به پیش رود». رئیس هیأت عالی رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به الگوی تازه چین در روابط بین الملل افزود: «تا به حال رابطه کشور‌های در حال توسعه با کشور‌های پیشرفته، رابطه استعمارزده و استعمارگر بوده است، یعنی یک طرف به قصد غارت می‌آمده و طرف دیگر غارت می‌شده است، در حالی که چین قصد پیروی از این الگو را ندارد و می‌خواهد از قدرت اقتصادی خود برای ارتباطات تجاری سالم با دیگر کشور‌ها استفاده کند».

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: «بسیاری از کشور‌ها برای به دست آوردن پول و منفعت بیشتر حاضرند بین دو کشور جنگ به پا کنند و به هر دو طرف سلاح بفروشند، اما چین این گونه روش‌های غیرانسانی و نادرست را در سیاست خارجی اش نمی‌پذیرد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش فعال ایران در جادۀ ابریشم قدیم و اهمیت همسایگی ایران امروز با ۱۵ کشور اشاره کرد و گفت: طرح «یک کمربند، یک جاده» نقش مهمی در پیوند چین و کشور‌های مسیر جاده ابریشم داردو رابطۀ خوب ایران و چین انگیزه‌ای مضاعف است تا ایران در این طرح حضور بهتر و فعال‌تری داشته باشد. رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین در پاسخ به اهمیت همکاری و تبادل فرهنگی بین دو کشور باستانی ایران و چین و برنامه‌های آینده ایران برای شرکت در طرح «یک کمربند، یک جاده» گفت: هر چه ایران و چین مبادلات فرهنگی بیشتری با هم داشته باشند، رابطۀ سیاسی و اقتصادی دو کشور هم بیشتر می‌شود، زیرا رابطۀ فرهنگی زمینه را برای دیپلماسی عمومی آماده می‌کند و دیپلماسی عمومی، سکویی است که دیپلماسی رسمی بر آن قرار می‌گیرد.

چند درصد زنان ایران تاکنون به سینما نرفته‌اند؟

نتایج نظرسنجی ملی اسفندماه ایسپا درخصوص سینما رفتن زنان ایران نشان می‌دهد: ۲۵.۹ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که آخرین باری که به سینما رفته‌اند کمتر از یک سال پیش بوده است. ۱۱.۹ درصد اعلام کرده‌اند آخرین بار بین یک تا سه سال پیش بوده که به سینما رفته‌اند. ۳۰.۲ درصد از پاسخگویان اعلام کرده‌اند از آخرین باری که به سینما رفته‌اند حداقل بیش از ۳ سال می‌گذرد. ۳۲ درصد نیز اعلام کرده‌اند تاکنون به سینما نرفته‌اند.

تلاش کنیم تا ننگ فساد از دامان جمهوری اسلامی پاک شود

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، در جلسات خود، مسائل کلان را مطرح و مورد بررسی قرار می‌دهد و به عنوان یک نهاد هماهنگ کننده مسائل به دستگاه مربوطه ارجاع می‌شود تا مورد رسیدگی نهایی قرار گیرند. تلاش این ستاد این است که با ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف کمک کند تا لکه ننگ فساد از دامان جمهوری اسلامی ایران پاک شود و همه باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

نظر رهبر معظم انقلاب درباره پائولو کوئیلو

رهبر معظم انقلاب در بازدید مفصلی که از نمایشگاه کتاب داشتند و با غرفه‌داران به گفت‌وگو نشستند. در بخشی از این دیدار آیت‌الله خامنه‌ای در غرفه «بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه» حضور پیدا کردند و درباره چند کتاب از این ناشر با غرفه‌دارها گفت‌وگو کردند. یک کتاب از پائولو کوئیلو نویسنده اثر مشهور «کیمیاگر» کتابی بود که نظر رهبری را جلب کرده و درباره آن از غرفه‌دارها پرسیدند. متن گزارشی که درباره این پرسش و پاسخ منتشر شده را در ادامه می‌خوانید: پرسیدند: «این کتاب درباره‌ی چیست؟» فروشنده گفت: «درباره‌ی یک سفر معنوی است» رهبر انقلاب گفتند: «اما این نویسنده اصلا اهل معنویت نیست!»

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه شد

در اولین روز فروردین ماه سال 98، فرمانده معظم کل قوا در حکمی با سپاس از خدمات باارزش و ماندگار سردار سرلشکر پاسدار جعفری در فرماندهی سپاه، سردار حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در حکم جداگانه‌ای سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم منصوب کردند.

روسیه بزرگترین خریدار طلای جهان

روسیه که برای قطع وابستگی به دلار آمریکا، خرید طلا را در دستورکار خود قرار داده است، اکنون به بزرگترین خریدار این فلز گرانبها در جهان تبدیل شده است. شورای جهانی طلا (WGC) اعلام کرده که روسیه در سه ماهه نخست سال جاری ۵۵. ۳ تن طلا خریده و چین با خرید ۳۳ تن طلا در این مدت در مکان دوم جهان است. بر اساس اطلاعات بانک مرکزی روسیه، حجم ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور در زمان حاضر ۴۸۷. ۸ میلیارد دلار است. ۶. ۹ میلیارد دلار از این ذخایر را طلا و بقیه را ارز‌های خارجی در وهله اول یورو تشکیل می‌دهد و مقادیری از این ذخایر نیز در اوراق بهادار خارجی نگهداری می‌شود.

راهکار‌های «عماد افروغ» برای مقابله با تحریم‌ها

استاد جامعه شناسی و سیاستمدار اصولگرا گفت: در شرایط فعلی در جامعه ما نیاز است تا یک اعتماد سازی صورت بگیرد. اعتمادی که مسبوق به اعتبار است و اعتبار نیز زمانی به دست می‌آید که مسئولین جامعه در قول خود صادق بوده و خدمتگزار نیاز واقعی مردم باشند.

«عماد افروغ» در تبیین راهکار‌هایی که جامعه ایران می‌تواند در مقابل تحریم‌ها اتخاذ کند، افزود: برای مقاومت در برابر تحریم‌ها یکسری راهکار‌های فرهنگی ـ اجتماعی می‌توان تصور کرد و یکسری راه کار‌های اقتصادی؛ هرچند در نهایت راهکار اقتصادی هم باید بتواند ما را به هدف فرهنگی که داریم برساند.

ماجرای شکایت یک زن از سید حسن نصرالله

دختر سید حسن نصرالله گفت: در لبنان قانونی وجود دارد که تک‌فرزندان پسر در حزب‌الله به جبهه اعزام نمی‌شوند، اما مادران بسیاری بودند که پیشگام شدند و تنها فرزندشان را راهی جبهه کردند. این موضوع به اندازه‌ای جدی بود که در یک مورد، مادری گفته بودند که اگر سیدحسن نصرالله اجازه اعزام تنها فرزندم به جبهه را ندهد در قیامت از او شکایت خواهم کرد. در امت حزب‌الله لبنان، دختران و زنان بودند و هستند که تمایل زیادی به وصلت با مجاهدین و خانواده‌های مجاهد دارند به‌طوری‌که این مسأله در حزب‌الله به یک رسم تبدیل شده است، درحالی‌که فرهنگ کنونی لبنان بسیار متفاوت‌تر از این رسومی است که بیش از بیست سال است در حزب‌الله به راه افتاده است؛ البته در آن روز‌ها من خیلی تمایل به چنین وصلتی نداشتم، اما در نهایت با فردی از یک خانواده مجاهد وصلت کردم.»

ایران شروع به کاهش تعهدات برجامی‌اش کرد

عدم رعایت محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین از18 اردیبهشت 1398 توسط ایران به عنوان اولین گام ایران در کاهش تعهدات برجامی اش اجرا شد.

 اورانیوم غنی‌شده: - بعد از اجرای برجام، ظرفیت بالفعل غنی‌سازی کشور در مجتمع نطنز حدود 6000 SWU kg UF6/year و حدود 1200 SWU kg UF6/year در مجتمع فردو بود که جهت رعایت سقف 300 kg UF6، برنامه غنی‌سازی به نحوی تغییر داده شد تا ضمن استفاده حداکثری از ظرفیت موجود، این بند نیز رعایت شود.

با ابلاغ دستور عدم پایبندی به سقف موجودی اورانیوم کشور، میزان تولید افزایش پیدا کرد و در تاریخ 10/ 04 /1398 موجودی اورانیوم غنی‌شده کشور از سقف 300 kg UF6 عبور کرده و هم‌اکنون موجودی کشور تقریبا 500 kg UF6 با غنای حدود 4 درصد است.

آب سنگین: - کارخانه تولید آب سنگین اراک دارای ظرفیت اسمی تولید 16 تن آب سنگین در سال با خلوص هسته‌ای می‌باشد. در زمان ابلاغ گام اول کاهش تعهدات برجامی میزان موجودی آب سنگین کشور حدود 125 تن بوده است. کارخانه آب سنگین در زمان ابلاغ دستور عدم پایبندی به سقف 130 تن، در مرحله تعمیرات بوده که با ابلاغ به سازمان در تاریخ 24 /02/ 1398، مرحله تعمیرات سریعتر به پایان رسیده و کارخانه مجدداً با حداکثر تولید آغاز به تولید کرده است. در این مدت حدود 2 تن از آب سنگین تولیدی به خارج از کشور صادر شده و حدود 2 تن نیز برای تولید محصولات دوتره در داخل مصرف شده است. موجودی کل آب سنگین کشور در حال حاضر حدود 130 تن می‌باشد. لازم به ذکر است که فروش آب سنگین و به ویژه محصولات دوتره به بازارهای جهانی با وجود تحریم‌های ظالمانه برای کشور ارزآوری مطلوبی داشته است و حداکثر تلاش آمریکا بر آن بوده که این صادرات متوقف شود.

ساسی‌ مانکن‌ خوانی در مدارس!

ساسی‌ مانکن‌ ,ساسی‌ مانکن‌ خوانی در مدارس,روز معلم,موسیقی زیرزمینی,موسیقی غیرمجاز,موزیک غیرمجاز,دوران تحصیل دهه هفتادی‌ها ,دوران تحصیل دهه هشتادی‌ها,ترانه‌های ساسی مانکن ,پخش ترانه های غیرمجاز در مدارس,پخش ترانه های ساسی مانکن در مدارس بچه‌ها بالا و پایین می‌پرند و «جنتلمن» ساسی‌مانکن می‌خوانند. جنتلمن چیست و ساسی مانکن کیست؟ این سوال نسل‌های پیشین آنهاست. ماجرا چیست؟

 

سروصدای روز معلم امسال درست دو روز بعدش در فضای مجازی پیچید: تصاویری از دختربچه‌ها و پسربچه‌هایی خردسالی که فرم مدرسه پوشیده بودند و همگی با هم با هدایت یک معلم، مدیر یا مسئول مدرسه مشغول بالا پایین پریدن و رقصیدن بچه‌گانه با موسیقی‌های بسیار جدید زیرزمینی یا آن‌ورآبی بودند. در این میان به صورت کاملاً اتفاقی ترانه‌ای به نام «جنتلمن» از خواننده‌ای به نام ساسی‌مانکن بارها و بارها در این ویدئوها تکرار شد. صورت مسئله بسیار واضح است. مسئولین مدارسی در ایران تشخیص داده بودند که مراسم روز معلم، یکی از معدود مواردی که در مدارس ایران نشاط عمومی سراسر مدرسه را فرا می‌گیرد به رقصیدن بچه‌ها با این ترانه بگذرد. به محض انتشار این تصاویر دامنه بحث و تحلیل‌ها درباره ساسی مانکن و «جنتلمن» و نسبتش با مدارس ایرانی و آن فرهنگی که قرار است مدارس ترویجش کنند بالا گرفت. یک سر این بحث‌ها به حسرت‌های بامزه دهه شصتی‌ها از مقایسه دوران تحصیلی خودشان با دوران تحصیل دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها می‌رسد و یک سر ماجرا نیز به نفوذ سند ۲۰۳۰ در مدارس ایرانی و حرف‌هایی از این قبیل.

نظر رهبری ۲۳ سال پیش درباره انتقاد‌ها به سریال «امام علی»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به صورت مستمر روزانه‌های خود را می‌نوشتند که این روزانه‌ها حالا به صورت کتاب منتشر شده است. خاطرات و رویداد‌هایی که تنها متمرکز بر سیاست نیست و در آن‌ها می‌توان نمونه‌های فرهنگی و هنری هم دید. یکی از این موارد که در کتاب خاطرات مربوط به سال ۷۵ منتشر شده، خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضورش در دفتر رهبری برای ملاقات با اعضای مجلس خبرگان در روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۷۵ است. طبق نوشته او در این دیدار برخی از اعضای مجلس خبرگان به سریال «امام علی» به کارگردانی داوود میرباقری انتقاد داشتند که رهبر معظم انقلاب هم اشکالات این سریال را پذیرفتند.

حشدالشعبی: ایران مورد تعرض قرار گیرد اعلان جنگ می‌کنیم

رئیس اتحادیه علمای اسلام در استان دیالی عراق با اشاره با حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با داعش گفت که اگر ایران از سوی هر طرفی مورد تعرض قرار گیرد اعلان جنگ می‌کنیم. جبار المعموری، رئیس اتحادیه علمای اسلام در استان دیالی عراق و از فرماندهان حشد الشعبی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: تمام اقشار عراقی موضع جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ با داعش را فراموش نخواهند کرد زیرا در زمانی که دیگر کشورها ما را تنها گذاشتند ایران با سلاح و نیروهای مستشاری از ما حمایت کرد.وی افزود: اگر تهران از سوی هر طرفی مورد تعرض قرار گیر اتحادیه علمای اسلام اعلان جنگ عمومی خواهد داد و فرزندانمان را برای دفاع از ایران خواهیم فرستاد. منطقه خاورمیانه روز به روز به یک سونامی خطرناک نزدیک می‌شود که رژیم صهیونیستی بر آن نظارت دارد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۷
چه حرف بی خودی. یعنی به سپاه زمان جنگ و زمان صلح یه بودجه داده میشد؟ یعنی وقتی جنگ تموم شد بودجه اش تعدیل نشد؟ وقتی بودجه و امکانات زیاد داره چرا ازش گرفته نشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
ایران کمترین بودجه نظامی را دارد ولی چون نمی تواند سلاح های گران قیمت خارجی را بخرد قوی از بسیاری از کشورها هست
پس معلوم شد که چرخش به سمت چین و شیوع بیماری کرونا در ایران در دستان کیست ؟
راهکار‌های «عماد افروغ» برای مقابله با تحریم‌ها

این راهکارها را قبل از برجام اعمال کردید و از تو دلش ب ز ها متولد شدند
در حالی که چین قصد پیروی از این الگو را ندارد و می‌خواهد از قدرت اقتصادی خود برای ارتباطات تجاری سالم با دیگر کشور‌ها استفاده کند».
با همین مشورتها کشور را به فنا دادند. شما در هیچ موسسه اقتصادی و فروشگاه چینی در سراسر جهان مشاهده نخواهید کرد که حتی یکنفر غیر چینی بکار بگیرند.
چقدر بچگانه و مسخره
دشمنی با امریکا چقدر چشمان ما رو کور کرده
امریکا برای ایران بد، درسته
اما دلیل نمیشه شخصی مثل حداد عادل تا این اندازه چین رو ستایش کرده و خام و بی منطق حرف بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
به آمریکا جونتون بگید دست از دشمنی بردارد تا مثل چین در ایران جایگاه داشته باشد
وقای حداد عادل معنی استعمار را متاسفانه اصلا نمیداند استعمار چین این قدر بعد است که تو صد سال دیگه نمیفهمی برای اینکه ۸ سال پیش یک قطعه ۱۵ تایی در ایران میانگین ۷۰۰۰۰۰ تومان تمام میشد قطعه چینی مشابه در بازار ایران بود ۴۵۰۰۰ تومان این یعنی ای صنعت گر ایرانی تو کارگاه کارخانه هر واحد تولیدی که داری تعطیل کنید ما هستیم بعد از این که صنایع کمپلت تخته شد ان موقع جنس ها را دونه به دونه با قیمت های فضایی به ایران میفروشند
بدترین نوع استعمار در دوران فعلی در اختیار گرفتن بازار مصرف یک کشور و از کار انداختن قدرت تولید همان کالاهای مصرفی است. در این دنیا به جائی بعنوان دایه مهربان تر از مادر نمی توان تکیه کرد چین روسیه آمریکا همه دنبال منافع خود و سوء استفاده از مدیریت غلط جوامع هستند.
داستان عبرت آموز اسبان جنگی ایرانیان که بعد از اتمام جنگ های طولانی با تورانیان بیکار شده بودند و به خدمت در فعالیت خرمن در می آیند و .... می گویند داستان منسوب به مولوی است
آن صحنه رقص بچه های دبستانی با آهنگ جنتلمن ساسی مانکن اصلا از یادم نمیرود .
روحانی چندروزپیش گفت که باید۷۰ درصد مردم کرونابگیرن منتهی به تدریج !!! علت قرنطیره نکردن شهرهای درگیر و ازادگذاشتن برخی مردم ... برای مسافرت دراین شرایط فوق بحرانی هم ناشی ازهمین دیدگاه بود غافل ازاینکه موجهای دوم وسوم وافزایش شدید تلفات درراهست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
این جمله را اتگلیس گفته
این مثلا مهم ترین خبرهای سال 1398 است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظرم در سیل گلستان سردار جعفری به عنوان فرمانده سپاه اقداماتی انجام میداد و خودش شخصا در امداد شرکت داشت.
خستم خسته خرابم خراب غمگین و دلشکسته ام

نظریه پرداز مون شده حدادعادل و متحد استراتژیک مون حشد الشعبی
در حالی که چین سالهای سال است داره تلاش می‌کنه از هر جهت خود را غربی می‌کنه ما تازه میخواهیم با قدمت چند هزار ساله تازه بشیم شرقی اون هم مثل یه کشوری مثل چین که مار سوسک و حشره میخورند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل