بازدید 23959

مطهری:رئیس‌جمهورشدن تندروهاشایدبه‌نفع‌مردم‌باشد

به اعتقاد علی مطهری، قدرت گرفتن تندروها و رئیس جمهور شدنشان شاید به نفع مردم باشد... آنها هم برجام را اجرا خواهند کرد و هم FATF را... اگر بیرون قدرت باشند کارشکنی می کنند
کد خبر: ۹۶۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 18 March 2020

به گزارش «تابناک»، علی مطهری در روزنامه شرق نوشت:از نظر من اینکه تندروهای سیاسی به هرحال و با غیبت اکثریت مردم و در یک شرایط خاص در انتخابات مجلس پیروز شدند، یک نقطه مثبت برای کشور است.

زیرا تا امروز آنها به امید شکست‌دادن دولت و به طور کلی رقیب سیاسی‌شان نیروی خود را بر کارشکنی در اجرای برجام و حل‌نشدن مسئله FATF و اخلال در سیاست خارجی متمرکز کرده بودند، ولی اکنون که خود مسئولیت بخشی از حکومت را بر عهده می‌گیرند و با واقعیات اداره کشور روبه‌رو می‌شوند، به عقیده من به تدریج رویکرد مثبتی نسبت به احیای برجام، پذیرش سازوکار FATF و بهبود سیاست خارجی پیدا خواهند کرد.

آنها این محدودیت‌ها را برای رقیب می‌خواستند نه برای خود، بنابراین دست به کار خواهند شد. به همین جهت شاید مصلحت این باشد که ریاست‌جمهوری آینده نیز در دست همین‌ها باشد تا مشکلات خارجی و داخلی کشور سریع‌تر حل شود. اگر بیرون از قدرت دولت بمانند باز کارشکنی خواهند کرد. البته این وضع قطعا به آزادی‌های اساسی و رعایت حقوق شهروندی در کشور آسیب می‌زند زیرا این گروه، ارزشی برای این امور قائل نیستند و منطق‌شان این است که برای حفظ نظام هرکاری می‌توان کرد. ولی به نظر من در شرایط ویژه فعلی چاره‌ای جز این نیست که دولت و مجلس را به آنها بدهیم تا با پیوندی که با نهادهای انتصابی دارند و از طرفی، دیگر رقیبی پیش‌روی خود و انگیزه‌ای برای کارشکنی ندارند، با انگیزه کارآمد جلوه‌دادن خود مشکلات کشور را حل کنند. بعدا باید فکری به حال آزادی‌های اساسی و حقوق شهروندی کرد. فعلا از این چاه دربیاییم تا بعد آن چاله را پر کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۴
مواقثم درست میگویید یه نظر من هم برحام هم FATF برای این دولت خواسته نمی شد و سنگ اندازی می کردند ولی برای خودشان همه را با ظاهری متفاوت اجرا خواهند کرد و هزار تا چیز میگویند به ابن دولت که کلا همیشه حزب مخالف را خراب کنند
رحمت بیکران بر پدر بزرگوارت .
تحلیل درستیه!
خیلی سختته می خوای مجلس رو ترک کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه بروید بهتر نیست؟
خدا پدرت را بیامرزد. راه کوتاه و غلط است. راه بلند و درست این است که دست از برخورد سیاسی و جناحی وقبیله ای با مسایل مملکت برداریم. کرونا با همه خسارتهایش این درس سنگین را دارد که واقعیت طبق اراده کسی غیر خداوند نیست. و واقعیت چپ و راست و پایداری چی نمی شناسد. ارادتهای پرستش گونه فاید های که ندارند هیچ عامل بدبختی هم هستند . مگر احمدی نژاد نبود ؟ نه استاد همیشه راه کوتاه راه درست نیست.
تحلیل بسیار درست و منطقی بود به نظر من اکثریت جامعه هم به همین نتیجه رسیده اند .
همشون مثل همند
بسیار حرفی منطقی است
وای چقدر حرف های مهمی هیچ کس نمی دونست!!!!مردم میدونند هر کی بیاد به فکر اونها نخواهد بود و به فکر مردم دولت خودشون هست نه مردم ایران.
بابا تند بری حداقل یه بادی میخوره تو موها، زیر دست و پا نمیمونی ولی شما اونقد کند رفتین که همه ماها خاک نشسته رو سرمون هرکی رد میشه با سنگ اشتباه میگیره میخواد رومون بشینه خستگی در کنه ما هم از ترس تنها موندن نه بهشون نمیگیم. من هیچی در مورد سیاست نمیدونم ولی خوب میدونم که تو این چند سال فشار خیلی زیادی تحمل کردیم
کاملا درسته ؟

امیدواریم که یک رئیس جمهور رادیکال هم در انتخابات بعدی پیروز بشه (که احتمالا میشه)

نظری که دادم از باب تمسخر نبود و جدی است.
این قسمت از حرف ایشون درسته "آنها این محدودیت‌ها را برای رقیب می‌خواستند نه برای خود"
اگر آقای روحانی استعفا میداد تبدیل می شد به قهرمان ملت ایران
حال که با رای دادن مردم پیروز نمی شوند بگذارید با رای ندادن مردم برنده شوند!!! ولی حیف که این گروه رو کم نمی آورند.
وقتی ناتوی فرهنگی و جهل ریشه‌ی آدم را قطع می‌کند تا چشمانش خورشید روشن وسط آسمان صاف را نبیند قضاوت‌ها هم اینطور می‌شود ...
این روزها هر کسی خودش را معیار تعادل می‌شمارد و هر کسی از خودش جلوتر باشد را افراطی و هر کسی از خودش عقب‌تر باشد را اهل تفریط می‌شمارد ... برای نجات از این مهلکه که خواص را هم درگیر می‌کند باید معیار داشت ... از یکی می‌پرسند معیار شما برای قضاوتتان چیست می‌گوید خودم! و منظورش هم عقل خودش هست ... ولی خیلی‌ها زیرکی و توجیه کردن هواهای نفسانی را با عقل و نور قلب اشتباه می‌گیرند ... خدا ما را از بیماری‌های قلب و آلودگی‌های آن نجات بدهد، از ظلمات به نور خارج کند، تا دستور عقل را بدون گذر از فیلتر هواهای نفسانی ببینیم و تسلیم حق شویم نه تسلیم نفس ...
زمان احمدی نزاد شماها کارشکنی می کردید یادتون رفته
آقای مطهری از نظر ملتی که چاره ای نمیبیند درست میفرمائید. ولی مشکل اینجاست که اون موقعی که اینا میخوان برن دست بوسی آمریکا اونا قبول نمیکنند. زمان احمدی نژاد مگه اینطوری نشد؟ چاره کار فقط در رفراندوم است. رجوع به نظر مردم.
سلام، مثل اینکه علی مطهری یک حرف درست وحسابی درعمرش زد وان این بود، اره اینه اینه اینه اینه اینه اینه
واقعا که جای تاسف و بدبختیه ....
"البته این وضع قطعا به آزادی‌های اساسی و رعایت حقوق شهروندی در کشور آسیب می‌زند"

این چه اقتصادی خواهد بود که حقوق شهروندی مردم در اون رعایت نشه؟!
احتمالش هست. ولی در زمان احمدی نژاد که همه قدرت دستشان بود هم اینکارها رو انجام نداند
اما اگر منویات قلبیشان را با قوانین جدید سفت وسخت تر کردن چه
اینارو میگه که تموم کم کاری این چندساله خودش و دوستاشو قایم کنه
چقدر این افراد حزب بادن هر دوره با یکی همراهن اون موقع که از طیف راست رای اورد رفت تو مجلس طیف چپ رو تندرو و بی منطق میدونه حالا که دو دوره است برعکس شده راست رو تندرو میدونه! اقای مطهری اگر پدر شما شهید مطهری نبود دقیقا الان کجا بودین شما....؟
زدی تو خال
اینکه می گویید چاره ای جز این نیست که دولت و مجلس را بهشان بدهیم درست نیست چون مجلس را رای مردم به جناح دیگر داده و دولت هم اگر به جناح دیگر داده شود در انتخابات معلوم می شود نه اینکه شما یا هر گروه دیگر این لطف را در حق آنان بکند.
جناب مطهری : با کدام منطق این صحبت را می فرمائید؟؟
جناب مطهری کشور در بد شرایطی قرار گرفته است!! گرانی و تورم و بیکاری و تبعیض و نداری و اختلاس های پی در پی و.... کمر ملت ایران را شکسته است
ملت ایران خون داده ایثار کرده تا روزهای زیباتری را ببینید نه اینکه بازیچه نیات این جناخ یا آن جناح شود؟؟
تندروها و افراطی ها مگر سالها قدرت ندارند ؟؟ مگر سالها همه کاره نیستند؟
چون تکلیفو مشخص میکنه
اول اینکه از نظر من که هیچ وابستگی به باندهای سیاسی ندارم شما هم یک تندرو هستید از زاویه ای دیگر. دوم اینکه به جای پاس دادن بنویسید، لطفا کتبا بنویسید، که مشکلات کشور چیست، ریشه های این مشکلات چیست، و راه حل های مدنظر شما چیست و خودتان در این مسیر چه کردید. کاش روزی برسد که هر فردی که قدرت را ترک می کند این وظیفه را در خود احساس کند و بنویسد.
چرا از فضای تهران در خرید نوروزی و چهارشنبه سوری و مسافرت کردن به شهرستان ها و آلوده تر کردن کشور حرفی نمی زنی ؟ از الان دغدغه جنگ قدرت در ریاست جمهوری را داری؟
اصلا می فهمی مشکل امروز مردم کرونا زده چیست که بفکر جنگ قدرت دو سال دیگه ای؟
ریاست جمهوری احمدی نژاد با اون فساد های افسار گسیخته و عجیب و غریب و اون صحبت های هزینه سازش رو مگه شما فراموش کردی؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
انگار شما در دوره اقای روحانی ایران نبودی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا
یاد دورانی افتادم که احمدی نژاد مشکلات داخلی و خارجی کشور را خیلی سریع و ساده حل میکرد.
خدا پدر بزرگوارتان را بیامرزد که حقیقت همین است
دقیقاً
این تعبیر یعنی اینکه جناح های رقیب به فکر ملت نیستند و برای رسیدن به قدرت منافع کشور را هم فدا می کنند و کارشکنی و ضرر زدن به ملت در صورت حاکم نبودن در دستور کارشان قرلر می دهند.(اجرای نا خواسته تفرقه و ضربه به کشور که هدف دشمنان است) آیا ما با این افکار جاهلی و بچگانه می خواهیم با دنیای کفر که اینچنین با هم متحد هستند مقابله کنیم؟؟!!! ولایت فقیه معزز تا کنون فشار این همه کوتاهی را متحمل شده اند تا کشور از حرکت عقب نماند ولی این از گناه افراد و گروه هایی که دارای افکار خودخواهانه هستند نمی کاهد . مردم همه چیز را می فهمند و در تصمیم گیری ها نقش خود را ایفا می کنند.جناح ها به خود بیایند.
احتمالا خودشان قصد دارند رئیس جمهور شوند. تعجبی هم ندارد اگر صلاحیتشان تایید شود
و صد البته با مدرن کردن روش های اختلاس مجددا با خیالی آسوده مشغول چپاول سرمایه های کشور خواهند شد.
عامل همه مشکلات گروهی است که اسم خودش رو گذاشته اصلاح طلب هر دولتی بیاد فرقی ندا ره زمان احمدی نژاد هم همین‌ها رفتن بخش خصوصی بانک زدن شرکت زدن دلار رو بالا پایین کردن بورس رو مصنوعی بالا پایین کردن باور ندارید از بابک زنجانی از خاوری و غیره بپرسید افکارت به مرحوم هاشمی نزدیکتره یا علم الهدی خلاف سنگین اصول گراها تأکید رو عفاف و حجابه
البته اگه امثال شماها کارشکنی نکنید
چندساله دارید این حرف ها را میزنید؟ قبل از اینکه دولت در دستتان باشد این ها را می گفتید، الان هم همان حرف ها را می گویید، منطقتان چیست؟ چطور میشه با شما به نتیجه رسید؟
یه زمانی احمدی نژاد اومد که همین اتفاق بیفته که حکومت یکدست بشه و دیگه بهانه ای نباشه ولی دیدیم که اوضاع کلا به هم ریخت و تازه خود احمدی نژاد هم شد اپوزیسیون کلا هرکی رییس جمهور بشه بعدش میگه عده ای نمیگذارند و بالاخره برا خودش یک مانعی میتراشد تا اوضاع خراب را توجیه کند بقیه هم سعی میکنند کاسه کوزه ها را سر رییس جمهورها بشکنند با و جود اینکه سیاستهای کلان جامعه در جای دیگه تصمیم گیری میشه و این داستان حالا حالاها ادامه داره بعدش مردم پشیمون میشن و سال بعدش پر تعداد در انتخابات حاضر میشن که مبادا تندرو ها سر کار نیان که وضع بدتر نشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر