بازدید 58790
پیمانه اقتصادی؛

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۹ اعلام شد/ قیمت نفت به کانال ۲۹ دلاری وارد شد/ سقوط قیمت طلا تمامی ندارد/ کرونا فتیله گرانی روزانه خودرو را پایین کشید/ جزئیات بسته حمایتی کرونا که امشب واریز می‌شود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون آغاز برنامه عظیم خرید اوراق از سوی فدرال رزرو/ سقوط داوجونز، دلار گران‌تر شد، همتی: دلار ۱۵ درصد گران شد، کاهش قیمت سکه به علت سقوط اونس، تصویب خرید شیر خام مازاد دامداران توسط سازمان تعاون روستایی، بورس قرمز در آخرین سه‌شنبه سال و کمک دولت فرانسه به شرکت‌ها با بخشودگی مالیات را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷ 17 March 2020

میزان افزایش حقوق کارمندان درسال ۹۹ اعلام شد/ بورس قرمز در آخرین سه‌شنبه سال/ قیمت نفت به کانال 29 دلاری وارد شد/ سقوط قیمت طلا تمامی ندارد/ کرونا فتیله گرانی روزانه خودرو را پایین کشیدتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون آغاز برنامه عظیم خرید اوراق از سوی فدرال رزرو/ سقوط داوجونز، دلار گران‌تر شد، عبدالناصر همتی: دلار ۱۵ درصد گران شد، کاهش قیمت سکه به علت سقوط اونس، تصویب خرید شیر خام مازاد دامداران توسط سازمان تعاون روستایی، نرخ دیه سال ۹۹ اعلام شد و کمک ۴۵ میلیارد دلاری دولت فرانسه به شرکت‌ها با بخشودگی مالیات را در بر دارد.

بورس قرمز در آخرین سه‌شنبه سال

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ریزش 3653 واحدی معادل 0.72 درصد به رقم 502 هزار و 425 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 57 واحدی به رقم 6 هزار و 491 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 973 واحدی معادل 0.72 درصد به رقم 133 هزار و 907 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 883 واحدی معادل 0.51 درصد، عدد 173 هزار و 784 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 588 واحدی معادل 0.51 درصد به رقم 115 هزار و 619 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 5547 واحد کاهش معادل 0.86 درصد را رقم زد و به سطح 638 هزار و 631 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 3492 واحد کاهش معادل 0.97 درصد به رقم 355 هزار و 346 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 3712 واحد کاهش معادل 0.35 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 65 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

میزان افزایش حقوق کارمندان درسال ۹۹ اعلام شد/ بورس قرمز در آخرین سه‌شنبه سال/ قیمت نفت به کانال 29 دلاری وارد شد/ سقوط قیمت طلا تمامی ندارد/ کرونا فتیله گرانی روزانه خودرو را پایین کشید

آغاز برنامه عظیم خرید اوراق از سوی فدرال رزرو/ سقوط داوجونز

علی‌رغم آغاز برنامه عظیم خرید اوراق قرضه توسط فدرال‌رزرو برای تقویت رشد اقتصادی با وجود شیوع ویروس کرونا، سهام آمریکا به شدت سقوط کرد و داوجونز بدترین سقوط خود از دوشنبه سیاه ۱۹۸۷ تا کنون را به ثبت رساند. میانگین صنعتی داوجونز در پایان معاملات دوشنبه آمریکا (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) ۲۹۹۷.۱۰ واحد یا ۱۲.۹ درصد سقوط کرد و به ۲۰۱۸۸.۵۲ واحد بازگشت. شاخص داوجونز در ساعت آخر معاملات موقتاً سقوطی بیش از ۳۰۰۰ واحد را ثبت کرده بود. اس‌اندپی ۵۰۰ هم با ۱۲ درصد سقوط در ۲۳۸۶.۱۳ واحد بسته شد، که این پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۱۸ تا کنون است. کامپوزیت نزدک ۱۲.۳ درصد سقوط کرد و به ۶۹۰۴.۵۹ واحد بازگشت. این بدترین روز این شاخص در تاریخ معاملات آن بود.

دلار گران تر شد

در معاملات امروز بازار ارز، در صرافی های بانکی هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14900 تومان از مردم خریداری و به قیمت 15750 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز دوشنبه، 100 تومان افزایش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 16800 تومان از مردم خریداری و به قیمت 17450 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، 100 تومان گران تر شده است.

عبدالناصر همتی: دلار ۱۵ درصد گران شد

همتی گفت: قیمت ارز از ابتدای سال ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در ادامه پایین‌تر رفت و به دلیل شوک‌هایی که از آبان ماه اتفاق افتاد، جهش‌هایی داشت و الان رقم امروز بازار آزاد از ابتدای سال ۱۵ درصد رشد داشته که رقم قابل توجهی نیست.همتی با تاکید بر اینکه زمانی که ۳۵ درصد تورم داریم، ۱۵ درصد رشد نرخ ارز در بازار رقم زیادی نیست، افزود: اما با این حال معتقدم با جوی که ایجاد شده نرخ ارز واقعی نیست و با شاخص‌های اقتصادی همخوانی ندارد.

کاهش قیمت‌ سکه به علت سقوط اونس

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز با افت حدود ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته به نرخ ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. مهم ترین علت افت قیمت طلا و سکه در معاملات امروز، کاهش قیمت اونس در بازارهای جهانی است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز امروز پنج میلیون و ۹۰۰ تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۹۵ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان به فروش رسید.

سقوط قیمت طلا تمامی ندارد

قیمت طلا در پی ریزش بازار سهام آمریکا و هجوم سرمایه‌گذاران برای تهیه نقدینگی و پوشش ضرر در بازارهای دیگر در بحبوحه نگرانی‌ها از تاثیر اقتصادی اپیدمی کرونا، در معاملات روز سه شنبه کاهش پیدا کرد. به نقل از ایسنا؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۴۹۷ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمتها ۱۲ درصد از یک هفته پیش کاهش پیدا کرده‌اند و بزرگترین کاهش را از سال ۱۹۸۳ داشته اند. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۱ درصد افزایش، به ۱۵۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری پس از ریزش ۱۲ درصدی در روز دوشنبه، امروز ۱.۴ درصد رشد کرد. هر اونس پلاتین پس از ریزش ۱۲ درصدی در روز گذشته، سه درصد رشد کرد و هر اونس پالادیم ۱.۱ درصد افزایش داشت.

میزان افزایش حقوق کارمندان درسال ۹۹ اعلام شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری راه آهن و تعدادی از دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی درباره میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۹ گفت: ۱۵ درصد افزایش حقوق سنواتی به اضافه ۵۰ درصد افزایش امتیازات فصل دهم برای حقوق کارکنان دولت در سال ۹۹ در نظر گرفته‌ایم.

قیمت نفت به کانال 29 دلاری وارد شد

رویترز: قیمت نفت در معاملات امروز به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رسید که در نزدیکی کمترین رقم در بیش از 4 سال گذشته به شمار می‌رود، زیرا شیوع ویروس کرونا تقاضا در جهان را کاهش داد و عربستان نیز در جنگ با روسیه بر سر سهم از بازار میزان تولیدات خود را افزایش داد. کشورهای دنیا گام‌های بی‌سابقه ای برای کنترل این ویروس که تقاضا برای نفت و محصولاتی نظیر بنزین و سوخت جت را کاهش داده است، برداشته‌اند. دونالد ترامپ روز دوشنبه هشدار داد با کند شدن فعالیت های اقتصادی و سقوط بازارهای بورس، آمریکا ممکن است وارد رکود شود. هر بشکه نفت برنت با 31 سنت کاهش به 29.74 دلار رسید. نفت برنت روز گذشته به 29.45 دلار، کمترین میزان از ژانویه 2016 رسیده بود. تاماس وارگا، دلال نفتی گفت: «نفت قیمت های جدید پایینی ثبت کرد. هیچ چیزی وجود ندارد، نه عوامل بنیادین نه تحولات فنی که نشان بدهد این وضعیتی که ما تجربه می کنیم به زودی تمام می شود.» نفت خام آمریکا نیز به 28.77 دلار در هر بشکه رسیده است.

تصویب خرید شیر خام مازاد دامداران توسط سازمان تعاون روستایی

مرتضی رضائی در رابطه با جذب مازاد شیر دامداران اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در این ایام برای خرید و مصرف شیر به وجود آمد، با پیگیری‌های انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی و تصویب ستاد تنظیم بازار، روز گذشته خرید حمایتی شیرخام مازاد از دامداران توسط سازمان تعاون روستایی تصویب شد. معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بر اساس این مصوبه در صورت وجود شیر خام مازاد در سطح مناطق مختلف کشور، تعاون روستایی نسبت به خرید این شیر از دامداران با قیمت مصوب تنظیم بازار اقدام ­کند تا از التهاب در بازار جلوگیری شده و ضرر و زیان دامداران کاهش یابد.

کرونا فتیله گرانی روزانه خودرو را پایین کشید

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار خودرو، گفت: اگرچه در هفته‌های گذشته در اثر کاهش عرضه خودرو به بازار قیمت چارچرخ‌ها روزانه افزایش می‌‎یافت تا جایی که بهای پراید از مرز 60 میلیون تومان نیز عبور کرد اما با شیوع ویروس کرونا بازار خودرو کساد و میزان خرید و فروش ها اُفت چشم‌گیری پیدا کرد. رکود خرید و فروش‌ها سبب شده از ابتدای اسفند ماه تاکنون کاهش قیمت خودروهای تولید داخل را در بازار شاهد باشیم و این روند با توجه به کاهش حجم تقاضا ادامه دار خواهد بود. وی اظهار کرد: اگرچه هر ساله در روزهای پایانی سال تقاضا در بازار خودرو افزایش می‌یابد و به واسطه این امر قیمت ها صعودی می شود اما در حال حاضر مشاهدات حاکی از این است که به دلیل نگرانی از شیوع کرونا مراجعه مشتریان به بازار و نمایشگاه های خودرو به حداقل رسیده است. این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی اگر خریدار واقعی نیز در بازار باشد، قدرت چانه زنی بالایی خواهد داشت و وی تعیین کننده قیمت است./خانه ملت

نرخ دیه سال ۹۹ اعلام شد

سخنگوی قوه قضائیه از تعیین نرخ دیه سال ۹۹ خبر داد. غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سئوال که دیه سال آینده چطور خواهد بود گفت: در پایان سال قوه قضائیه باید نرخ جدید را اعلام کند. وی افزود: در همین رابطه این موضوع در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضائی مطرح شد و در ماه‌های غیر حرام دیه ۳۳۰ میلیون تومان تعیین شده است. اسماعیلی تصریح کرد: این مبلغ با رشدی حدود ۲۰ درصد نسبت به مبلغ نرخ دیه سال ۹۸ گذشته تعیین شده است.

کمک ۴۵ میلیارد دلاری دولت فرانسه به شرکت‌ها با بخشودگی مالیات

براساس اعلام وزیر دارایی فرانسه، این کشور در راستای اقدامات اضطراری خود به منظور کمک به شرکت‌ها، از بسته حمایتی ۴۵ میلیارد یورویی (۵۰.۲۲ میلیارد دلاری) رونمایی خواهد کرد.

برونو لومِر گفته است که بخش اعظم این رقم، مالیات‌های معوق و مالیات بر درآمد شرکت‌هایی است که قرار بود ماه جاری مالیات خود را تسویه کنند؛ علاوه بر این، مالیات شرکت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا در آستانه فروپاشی و ورشکستگی هستند، بخشیده می‌شود. لومر در گفت‌وگو با شبکه رادیویی آرتی‌ال فرانسه گفت: قصد داریم تا در نخستین کمک اقتصادی فوری خود به شرکت‌ها، ۴۵ میلیارد یورو ؛ نمی‌خواهیم شرکت‌ها ورشکسته شوند. وزیر دارایی فرانسه گفته است که این رقم افزون بر وام ۳۰۰ میلیارد یورویی است که «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه روز گذشته اعلام کرد. لومِر گفته است که وی به منظور واکنش سریع در قبال آثار ناشی از شیوع کرونا و براساس پیش‌بینی مبنی بر کاهش یک درصدی رشد اقتصادی در سال جاری، ظرف تنها چند ساعت لایحه بودجه جدیدی ارائه داده است.

جزئیات بسته حمایتی کرونا که امشب واریز می‌شود

محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور به توصيه موكد رييس‌جمهور به اعضاي كابينه براي حمايت از مردم اشاره كرد و گفت: بيش از ۶۰ ميليون نفر يارانه‌بگير داريم،‌ در زمان حاضر، يك گروه از آنها هيچ درآمدي ندارند،‌ در يك پروسه چهارماهه از اسفند تا خردادماه به هر خانوار براساس برآوردهايي كه داشتيم از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان كمك بلاعوض دريافت خواهند كرد. رئيس سازمان برنامه و بودجه تأكيد كرد اين كمك‌ها تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه به حساب‌هاي آنان واريز خواهد شد. ساعت ۲۴ امشب (سه‌شنبه) اولین بسته حمایتی کرونا با مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌شود. اینفوگرافی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
اقای همتی چه کسی تورم را ایجاد کرده است. شما یا من
اقای همتی بانک مرکزی تورم را ابجاد کرده است.
شما عامل تورم هستی. تورم در تورم تازه می گویی چیزیی نیست. به نظر من جیب شما پر است و برای ۱۰۰۰ نسل خود سرمایه جمع کرده ای و با خیال راحت داری به دوستان خدمت می کنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
تیتر روزنامه وطن امروز مورخ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸:
جذاب حبابی !!!
بالا رفتن ارزش سهام بانک هاوخودروسازان که درگیرزیان های عملیاتی هستند نشان از رفتار حبابی بورس دارد!
بالاخره جرایدهم به رشدغیرعادی وغیرمنطقی وحبابی بودن بورس اذعان کردند
۲۰۰ میلیارد ولا خسارت سالیانه دشمنی بیهوده با آمریکاست، بیچا ه ملت چه گناهی کرده اند آخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
فعلا همه چیز مملکت ما حبابه و بعضی ها هم از همین حباب نون در میارن
ماشين بايد ارزون بشه مگه چه خبر تا كجا بايد بالا بره
اخه تو دنيا الان نفت كمترين قيمت طي ٣٠ سال افت قيمت طلا و پلاديوم وفلزهاي گرانبها همه چي افت كردهً بورس جهاني افت كرده
چرا بايد توي ايران طلا گرون بشه
ارزش دولار اين قدر بالا بياد
اهن گرون بشه
دليلش چيع
خدا كنه همه چي بياد پايين
براي ملت ضعيف و قشر ضعيف هم بتونند نفسي بكشن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
دقیقا درسته
روش تعین دیه باید تغیر کند چگونه است که برای مهریه توانستند محدودیت ایجاد کنند دیه هم باید از روش دیگری استفاده شود با این شرایط فقط تعداد زندانیان زیاد تر می شود
اگر سمند شد ۱۵ میلیون
ال نود ۱۸ میلیون
ازرا ۴۰ میلیون
سانتافه ۶۰ میلیون
با همین قدرت درامدی
آن موقع بگید فتیله گرانی خوردو پایین کشیده شد
وگرنه حرف نزنید بهتره
مسولییت پذیرباشید
نمیتونیداستعفابدیدوانیکه ميتونه مسولییت رابه عهده بگيره
کشوررانابودنکنید
بازی با کلمات توسط آقای نوبخت... افزایش حقوق باید مثل افزایش هزینه ها 200 درصد باشد نه پانزده درصد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اسکل میدونی افزایش حقوق صد در صدی .
یعنی ابر تورم ونزویلاییی
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
من موندم اون ۵۰ درصد رو که مطمنم به هیچ کسی تعلق نمیگیره. تازه اون ۱۵ درصد هم رو از چپ و راست حقوق میزنن باز میشه ۵ درصد . بعد می یان تو بوق میکنن که ما ۶۵ درصد افزایش حقوق داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
معلوم نفست از جای گرم در میاید
چرا هر سال باید حقوق ها از میزان تورم فاصله بگیر
ی چیزی یاد گرفید ابر تورم
با افزایش حقوق که با تورم بخونه ابر تورم بوجود نمیاد
مثل اروپا و ژاپن
کسی نیست جلوی بدبختی این کشور را بگیرید.
عده ای از اقایون ارز ۴۲۰۰ می گیرند.
عده ای ۸۰۰۰
معلوم است که این عده از وضعیت کشور راضی هستند.
پس چه کسی به کمک ما می اید .

خدایا دادرس تو باش
آقای همتی به گرانی دلار خوشآمد میگویید و افزایش 15 درصدی را حق مسلم خود میداند در صورتی که نرخ افرایش دلار به بالای هشت هزار تومان برای مردم غیر قابل قبول است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
مثل اینکه فراموش کردید چند سال پیش دلار 800 تومان بود که انهم قیمت بالایی بود . بعد می گویید دلار 8000 تومانی خوبه . دوست عزیز زندگی مردم با دلار 3500 تومانی هم نابود بود . دیگر چه برسد به حالا با دلار 16000 تومانی و یقینا در سال اینده با قیمتهای بسیار بالاتر. زندگی مان نیست ونابود شد. 100 متر اپارتمان که به انداه لانه موش است و در ان احساس خفگی و زندان به انسان دست می دهد حداقل 2میلیارد تومان قیمت دارد با حقوق یک کارمند بدبخت و مفلوک حدودا باید 100 سال پس انداز کند برای خرید. . باید فقط برویم و بمیریم تا راحت شویم. انوقت می گویید دلار 8000 تومانی خوب است.
بیچاره اعضا فرهیخته هیات علمی که در سال ۹۹ حقوقشان از کارمندان هم کمتر می شود.
مبارک توسعه علمی کشور و هزینه های جاری و بی فایده مثل حقوق کارمندان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اعضای هیات علمی هیچ فرقی با بقیه کارمندها ندارن، در بسیاری از ارکانها کارمندهایی با مدرک دکترا از دانشگاههای معتبر مشغول بکار هستن، اعضای هیات علمی چه نقشی در رشد علمی کشور دارن حز کپی، پیست و اسم استاد اول مقاله و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اعضای هیئت علمی هم کارمند دولت هستند نگران نباشید اینطور نخواهد بود
کارگران که جز هیچ جا محسوب نمیشوند چکار کنند؟
بروم به قصاب محله امان خبربدهم که سال اینده۲ کیلوگوشت ازش میخرم چون قراره حقوقهااضافه شن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
قصاب محله هم میخنده و جواب میده خواب دیدی خیر باشه، چون قیمت گوشت هم قراره اضافه بشه
تیتر روزنامه وطن امروز مورخ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸:
جذاب حبابی !!!
بالا رفتن ارزش سهام بانک هاوخودروسازان که درگیرزیان های عملیاتی هستند نشان از رفتار حبابی بورس دارد!
بالاخره جرایدهم به رشدغیرعادی وغیرمنطقی وحبابی بودن بورس اذعان کردند
ما معلم ها که رتبه بندی و فصل دهم و..... همه با هم شدن یکی که این یه دونه هم ناقص پرداخت شد
اعضاهیات علمی که همه چیزشون به راهه بچه اش دامپزشکی میرجاوه وزاهدان است یکراست میاد پزشکی شیراز ماهی حقوق نجومی
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
میرجاوه دانشگاه ندارد! زاهدان هم دامپزشکی، شما کجای ایران زندگی می کنید؟
دولت به جای افزایش حقوق قیمت ها را افزایش ندهد و گرانفروشی نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
مساله خواستن نیست. "نمی تواند".
دولت مالیات ۹ درصد بر مصرف را حذف کند من ناراضی هستم
حقوق کارگران چقدر خواهد شد؟؟؟؟
پس من کارگر که کنار کارمند دولت و در همین جامعه زندگی میکنم چطوری زندگی کنم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
قرار نيست زندگي كني سعي كن زنده بموني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
ساکت هنوز نتوانسته اند برای ما افزایشی در نظر بگیرند چون از اول خشت حقوق کارگر را کج نهادند اگر بخواهند جبران کنن باید 200درصد اضافه کنند که انهم منطقی نیست پس با همان چندر قاض فعلا سرکنیم وتازه اگر دوست نداری وتنونستی برو بیرون
صددرصدبه حساب مابدبخت بیچاره هانمیریزند
به کی هاتعلق میگیره خدامیدونه
من نه خانه دارم ونه ماشین دارم ونه کاردارم
اگرکارگری باشه کارمیکنم وآن روزهایی که کارگری نیست دستفروشی میکنم
به من کمک معیشتی تعلق نگرفت وبه یک عده که هم خانه داشتن وهم ماشین تعلق گرفت
دراين مملکت عدالت وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اشتباه منفی زدم
با سلام
تنها مسولی که در شرایط فعلی برنامه و هدف مشخصی برای ایفای وظایفش داره عبدالناصر همتی رییس بانکدمرکزیه و در این شرایط بحرانی باید از ایشان تشکر کرد
موضع گیری صحیح در قبال بحران ارزی و سایر عوامل موثر در افزایش قیمت ارز ضمن ایجاد ثبات در بازار ارز در طی سال باعث اچمز شدن دلالان ارز و خودرو و سایر بازار های موازی شده است.
آیا دولتیان ،و مجلسیان واقعا ، نا آگاه هستند ،که به بازنشستگان اینهمه بی مهری میکنند ؟ آیا فساد اداری کنونی ناشی از بی توجهی به بازنشستگان که روزگاری در همین جایگاه کنونی کارمندان بودند نمیباشد ،که زندگی این پیشکسوتان آیینهٔ‌عبرتی شده است برای آیندهٔ‌آنان ؟ آیا واقعا عقل سلیم می پذیرد که به سالمندان پیشکسوت بی توجه باشند ؟،،
در حقیقت باید همه قسمت ها سقوط می کرد نه اینکه کمی افت کند
آقای رئیسی لطفا به پرونده وزیر محترم بهداشت ورود کنند و تمام افرادی که تصمیم گرفتند در قم رو برای روشن شدن موضوع علنی محاکمه سریع بفرمایند. ۱۰۰۰ نفر کشته رو چه کسی باید خون بها بده!!!؟؟؟
آقای وزیر فقط توقع دارند که ازشون تشکر بشه و فردا معافیت مالیاتی چند صد میلیاردی برای همکارانش که الان دکونشون داغ است در حالی که کوره همه سرد و نون از توی سنگ در میارن قائل بشن.
مردم خسته شدن از این همه نامسئول بی تعهد، مجلس که جای خودش رو داره....
مشاور ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
خودت را جای ما بازنشستگان ( قبل از 86 ) بگذار گوئی هیچکس در این مملکت بفکر ما نیست
پس با هم شکایت به اقا امام زمان ( ع ) میبریم
خدایا برای همسانسازی حقوق بازنشستگان هم که شده تعجیل در فرج اقا بفرما
نمیدانم‌ اگر در این شرایط کرونایی سخنی از وضعیت بد اقتصادی بزنم آیا کار درستی است یا خیر؟ به قول معروف گل بود به چمن هم آراسته شد. سخنان آقای دکتر همتی ابر کل بانک مرکزی که جزء معدود سخنان با فعل ماضی است خبر از ۱۵ در صد گران شدن نرخ ارز در پایان سال نسبت به ابتدای سال ۱۳۹۸ دادند و اعلام هم کردند که با توجه به نرخ تورم ۳۵ در صدی این افزایش نرخ ارز قابل قبول است . به طور کلی همه طرحها و برنامه های خودشان و رییس جمهوری را و وعده هایی که مردم دادند که نرخ ارز پایین خواهد آمد و انذار مردم از ورود به این بازار را فراموش کرده اند. اولاً شما رسماً ضامن ضرر و زیان بخشی از مردم این کشور هستید که از جایگاهی رسمی آنها را از تلاش برای حفظ سرمایه اشان باز داشته اید و اگر دادگاهی دادخواست مطالبه ضرر وزیان آنها را قبول کند مطمئن باشید که شکایت هستند. عامداً یا سهواً هم توصیه شده باشد فرقی نمیکند که یکی مشکل فریب را دارد و دیگری مشکل نا بلدی. دوماً در طی همین سال ۹۸ نرخ دلار کمتر از ۱۱ هزار تومان هم رسید بنابراین طی سال نرخ دلار ۵۰ درصد افزایش داشته که بسیار بالاتر از ۳۵ در صد تورم است. سوماً این اتفاق یعنی افزایش نرخ ارز در هر شرایطی می افتاد چه کرونایی میامد و چه کرونایی نمیامد. نگاهی به نرخ ارز در سایر کشورها داشته باشید ( چون ما مردم داریم ) شیوع کرونا در نرخ ارز آنها چه در حوزه یورو و چه در حوزه سبد دلار تأثیر نداشته و یا اگر داشته ناچیز و طبیعی بوده. انتظار نداریم که با کشورهای دارای اقتصاد قوی مقایسه شویم . با همین همسایگان شرقی و غربیمان مقایسه کنید مارا بس. مگر ادعا شود که آنها هم در مقایسه ما دارای اقتصادی قویتر و استوارتر هستند!! چهارم اینکه اگر بپذیرید که آسیب پذیری فرودستی امری نسبی است باید قبول کنید که طی یکی دو سال گذشته سیاستهای اقتصادی اتخاذ شده موجب تغییر رو به پایین سطح زندگی همگان شده است . دست مریزاد از اینهمه زحمتی که کشیده اید و میکشید تا نرم نرمک ویروس “ آسیب پذیری “ را در جامعه فراگیر کنید.
مگه نگفتن حداقل حقوق ۲۸۰۰۰۰۰ تومن میشه؟! پشیمون شدن؟
حقوق من مربی هیات علمی دانشگاه آزاد ، از تمام کارمندانی که از ما مدرک خریدند کمتر و ناچیز تر است.
افزایش حقوق کارمندان به میزان ۵۰ درصد از کجا تامین خواهد شد ؟ درامد نفتی که نداریم درامد غیر نفتی ومالیات هم که با کرونا وتعطیلی اقتصاد وتحریم نداریم ... وقتی بودجه عمرانی نباشد این همه کارمند چکاری میخواهند انجام دهند؟بازنشسته ها هم که ازسمت دولت تامین میشوند علاوه بردرگیری با ببماریها وهزینه زندگی مخارج فرزندان بیکاری که به دانشگاه رفته یا میروند را باید بپردازند وعاجزانه خواهان افزایش حقوق اند کار گرها وبیکاران وکشاورزان وروستایی ها وضع بدتری دارند چون کارفرمای دولتی ندارند وبا مالیات دادن باید هزینه دولت را بدهند ؟!... این دور باطل نیست ؟!!!
15 درصد به حقوق اضافه شد. 15 درصد دلار گران شد. همون جای اولمون هستیم.
اين كلمه مسئول كه اين همه استفاده ميكنيد يعني چي؟تغييرات فرهنگ لغت رو مطالعه بفرماييد
نرخ دیه را فکر کنم شرکت های بیمه میگن .
بر اساس چه الگویی دیه ۳۳۰ بسته شده.
مگر ۱۰۰شتر نباید باشه؟شتر چنده، آیا کسی میتونه درخواست شتر کنه،بجای پول.
کسی نیست به این نوبخت بگوید پس بازنشسته ها در کجا قرار دارند
تورم حتی با آمار رسمی هم حدود 50% هست. اونوقت افزایش حقوق فقط 15%
پس اضافه حقوق بازنشستگان چی. چرا دولت و مجلس بقکر نیست
ببینید لطفا منصفانه قضاوت کنید
بعنوان مثال : تو این شرایط که همه عزیزان زحمتکش کادر درمان در حال انجام خدمت هستند و کل مردم ایران به ماسک و شوینده و دستکش و .... نیاز اساسی دارند، چه کسانی در حال تولید هستند آنها هستند؟؟؟؟

کارگران! بله کارگران !

حقوق آنها را تضییع نکنید و بگذارید تا کمی زیر فشار اقتصادی دوام بیاورند و منصفانه دستمزد انها افزایش دهید.
کارمندان دولت 50 درصد افزایش یافت.
ای کاش این کامنت من منتشر شود و ای کاش مسئولی آنرا بخواند.
برای بازنشتگان محروم چه کردید ؟
چطور حقوق کارمندان اعلام شد ولی حقوق کارگران اعلام نشد. اینقدر سخته تصمیم گیری برای این قشر کم حقوق بگیر یا اینکه حقوقشان از دایره ی ماشین حسابتان خارجه یا اینکه اصلا برای شما مهم نیست ... خودتان تامین باشید

آره راست می گن : سوار درد پیاده را نمی دونه ، سیر درد گرسنه را نمی دونه
پارسال که سیل باعث شد امسال هم که کرونا

بهانه ها هم به موقع به مسئولین پرتلاش مون میرسه.
اگهیک ماه قبل شروع به تعییت دستمزد کارگران می کردید چی می شد.
گذاشتید آخرین ساعات روز سال ، تازه هم منت روی کارگران میذارید و می گین با 10 ساعت جلسه کارگی به نتیجه نرسیدید، کجای کاریید مسئولین.
نیاز به حضور مردم اگه باشد اولین فراخوان برای کارگرا و کم درآمدای کشوره.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار