بازدید 18252
۲

بدترین روز سقوط بورس در قرن ۲۱

بورس‌های جهان روز‌های پنج‌شنبه و جمعه بزرگترین زیان در ۱۲۰ سال اخیر را از سر گذراندند.
کد خبر: ۹۶۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 14 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از  ایرنا، تنها در یک روز، سه شاخص اصلی وال‌استریت؛ نزدک، داوجونز و S&P ۵۰۰ بیش از ۹ درصد سقوط کردند و روز دوازدهم مارچ، به عنوان بدترین روز تاریخ بورس در قرن ۲۱ ثبت شد.

این شاخص‌ها در دو هفته اخیر، نزدیک به ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

بررسی استاتیستا، نشان می‌دهد که سقوط این روز‌های شاخص‌های وال‌استریت، چهارمین سقوط بزرگ در ۱۲۰ سال اخیر بوده است.

نمودار زیر که از این پایگاه به فارسی برگردانده شده، وضعیت شاخص صنعتی داوجونز که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بورس آمریکاست، در ۴ نقطه عطف تاریخی نشان می‌دهد:

بدترین روز سقوط بورس در قرن ۲۱

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
چرا دروغ تحویل مردم میدید. شاخص های بورس دنیا روز جمعه همگی نزدیک به ده درصد رشد کردند.
کسانیکه در طول یکماه گذشته شبانه یک قانون در میاوردند و بر بورس تحمیل میکردند تا سرمایه گذاران حقیقی مفلوک را بترسانند به مقصود خود رسیدند. مطمئنا سرمایه گذاران تازه وارد که میلونها نفرند از این بازار رانده شده بسوی طلا و ارز خواهند رفت که رسک ندارد و یا بمراتب کمتر است. حال دولت دو راه دارد یا حمایت کند . این میتواند از طریق سیاستهای حمایتی گسترده باشد همزمان مدیران نادان و مغرص بورسی را که زمینه این روز ها فراهم کردند مجازات کند یا اینکه بادی که کاشته شده باید طوفان درو کنند. ایران شرایطش با امریکا و اروپا فرق می کند . دولت باید بداند تحریم هستیم. اعتماد کافی به دولت وجود ندارد . مشکلات و کمبودهای زیادی وجود دارد در این حالت میلیونها نفر هم به دلیلی عمدتا عامدانه اندوخته شان در چند روز از دست بدهند فاجعه عظیم خواهد بود. شاید با تدابیر کم هزینه حمایتی جلوی بحرانها را گرفت. باید بیاد داشت بورس حداقل در ایران در وضعیت فعلی با اقتصاد بازار به مفهوم ان عرضه و تقاضا تعیین نمیشود درک مهم است که تابع دستهای پشت صحنه است حال این درک درست یا نادرست باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل