بازدید 84551

در مورد شهر جدید ایوانکی چه می دانید؟

شهر جدید ایوانکی یکی از شهر‌های استان سمنان است که در ۵۵ کیلومتری شرق تهران قرار دارد. جمعیت این شهر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱۲٫۸۴۶ نفر است.  
کد خبر: ۹۶۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 14 March 2020

در مورد شهر جدید ایوانکی چه می دانید؟

به گزارش «تابناک»، ایوانِ کِی، که غربی‌ترین بخش استان سمنان است و از این رو آن را پیشانی استان نام نهاده‌اند، شهری با جمعیتی بیش از ۱۲۰۰۰ نفر در ۵۵ کیلومتری شرق تهران است. این شهر از شمال با شهر‌های دماوند،  آبسرد و از جنوب با کویر، از جنوب غربی با ورامین، از شرق با گرمسار و از غرب با پاکدشت و تهران همسایه است.

در ۲۵ کیلومتری شهر جدید ایوانکی جاده سر سبز فیروزکوه قرار دارد و در ۵ کیلومتری جنوب شهر نیز  کویر یکی از مخوف‌ترین بیابان‌های جهان با تپه‌های ماسه روان و شن قرار دارد.

در حال حاضر ایوانِکِی یکی از فعال‌ترین مناطق صنعتی استان سمنان با سه شهرک صنعتی فعال بوده، ولی جمعیت بومی شهر اکثراً به کار‌های آزاد و کشاورزی و تجارت مشغولند و به تازگی پذیرای سیل مهاجرین از استان‌های همجوار و حتی دور هستند.

همچنین این شهر دارای تنوع محصولات کشاورزی زیادی است که مهترین آن‌ها خربزه و انار است. دارای آب و هوای سرد و خشک در زمستان و گرم در تابستان می‌باشد و حدوداً در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا می‌باشد.

ایوانکی از معدود شهر‌های است که در آن ۳ شهرک صنعتی دایر است؛ شهری که از چند صد سال پیش تا به امروز در مسیر تاریخی جاده ابریشم بوده‌است و دارای معدن‌های زیادی از جمله نمک، گچ و آهک است.

۲۷ آذر ۱۳۹۸ وزارت راه و شهرسازی خبر داد که شهر جدید ایوانکی در کنار شهرهای دیگری مثل پردیس، پرند و هشتگرد به عنوان چهار شهر هدف برای ساخت مسکن ملی انتخاب شده اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل