بازدید 18907
عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با «تابناک»

ممکن است اصولگرایان درباره انتخاب رئیس مجلس اختلاف‌نظر پیدا کنند/ برخی درباره اختلاف‌نظر اصولگرایان اغراق می‌کنند/ سایر اصولگرایان با پایداری کنار می‌آیند

حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» با بیان اینکه آنچه درباره اختلافات میان چهره‌های وابسته به جبهه پایداری با اصولگرایان در مجلس یازدهم مطرح می‌شود، تنها گمانه‌‌زنی است و سندیت ندارد، یادآوری کرد: آنچه میان اصولگرایان و دوستان در جبهه پایداری مطرح است در حد اختلاف سلیقه بود و ما در مبنا هیچ اختلاف نظری با هم نداریم...
کد خبر: ۹۶۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 12 March 2020

۷۵ درصد ترکیب مجلس یازدهم متشکل از اصولگرایان است؛ موضوعی که تغییر معناداری نسبت به مجلس دهم نشان می‌دهد، چون جمع سایر گرایش‌های سیاسی را به حداقل ممکن رسانده است. این موضوع هم می‌تواند فرصت و هم تهدیدی برای جریان اصولگرایی ـ که بخش قابل توجهی از کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص داده است ـ تلقی شود. در این رابطه طی روز‌های اخیر، کارشناسان و کنشگران سیاسی اظهارنظر‌های زیادی کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ اگر اصولگرایان بتوانند عملکرد شایسته‌ای در مجلس یازدهم از خود بر جای بگذارند و اقداماتی انجام بدهند که منجر به رفع بخشی از مشکلات مردم به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی بشود، حتما می‌توانند در انتخابات ۱۴۰۰ که دو انتخاب رئیس جمهور یازدهم و شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان برگزار می‌شود هم موفق بشوند و رئیس جمهور و شورای شهر اصولگرا را معرفی کنند.

ممکن است اصولگرایان درباره انتخاب رئیس مجلس اختلاف‌نظر پیدا کنند/ برخی درباره اختلاف‌نظر اصولگرایان اغراق می‌کنند/ سایر اصولگرایان با پایداری کنار می‌آیند

نکته قابل تامل اما اختلافاتی است که در جبهه اصولگرایی وجود دارد و حداقل سه طیف اصولگرایان سنتی و میانه رو، نواصولگرایان و تحول‌خواهان و جبهه پایداری که طیف تندروتر جریان اصلوگرایی است را شامل می شود که البته هر یک نظرات خاص خود را دارند و حتما در شیوه اداره مجلس، نحوه تعامل با دولت تدبیر و امید و سایر مسائل و موضوعات تعیین کننده آراء و نظریات متفاوتی دارند.

با جبهه پایداری اختلاف‌نظر داریم، اما طبیعی است

در همین زمینه یک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» ضمن تائید اختلاف نظرها در بین اصولگرایان این موضوع را امری طبیعی خواند و اظهار کرد: اصولگرایان با جبهه پایداری در روش‌ها اختلاف‌نظر دارند و این اختلاف نظرها در بین جریانات سیاسی طبیعی است؛ اما حتما جریان اصولگرایی وحدت و همدلی که در انتخابات ایجاد شد، ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» با بیان اینکه آنچه درباره اختلافات میان چهره‌های وابسته به جبهه پایداری با اصولگرایان در مجلس یازدهم مطرح می‌شود تنها گمانه‌‌زنی است و سندیت ندارد، یادآوری کرد: آنچه میان اصولگرایان و دوستان در جبهه پایداری مطرح است در حد اختلاف سلیقه بود و ما در مبنا هیچ اختلاف نظری با هم نداریم.

در اصول با جبهه پایداری مشترکیم؛ اما در راه رسیدن به اصول اختلاف داریم

وی در توضیح یکسان بودن اصول در ین اصولگرایان، افزود: ما در هر دو مجموعه اصول را قبول داریم و در اصولی چون اصل نظام، ولایت فقیه و فرد ولی و اصل مبتنی بر ارزش‌های اسلامی مشترک هستند و آنچه مورد اختلاف است، راه رسیدن به هدف است که هر گروه معتقد به طریق خاصی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ایجاد اختلاف نظر در موضوعاتی نظیر انتخاب رئیس مجلس حتی بین یک گروه سیاسی را طبیعی خواند و تصریح کرد: ممکن است اختلافاتی در مجلس آینده در مواردی چون انتخاب رئیس مجلس باشد که این رویه طبیعی است و حتی بعضا بر حسب سابقه بنده در مجلس امری طبیعی است.

هر جریانی تلاش می‌کند بهترین جایگاه را در مجلس داشته باشد

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بدون شک هر جریانی در مجلس تلاش می‌کند که جایگاه بهتری داشته باشد که این روش روالی عادی است. از این رو بنده معتقدم برخلاف اختلاف سلایق اصولگرایان با جبهه پایداری و یا سایر گروه های ذیل خود، آنها حتما در اصول مشترکند و تنها در روش ها اختلاف سلایقی دارند.

ممکن است اصولگرایان درباره انتخاب رئیس مجلس اختلاف‌نظر پیدا کنند/ برخی درباره اختلاف‌نظر اصولگرایان اغراق می‌کنند/ سایر اصولگرایان با پایداری کنار می‌آیند

وی با اشاره به اینکه اصولگرایان معتدل در هدف با جبهه پایداری مشترک هستند، تاکید کرد: بنده بر این باور کردم که تضارب آرا و رقابت در فضای سیاسی کشور امری ضروری است. از این روی، آنچه درباره اختلافات اصولگرایان مطرح می‌شود بسیار بزرگ نیست و برخی از دوستان درصدد اغراق در این زمینه هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه اصولگرایان در انتخابات مجلس با هم کنار آمدند و باید این موضوع را به فال نیک گرفت گفت: بنده معتقدم همین وحدت و همدلی در مجلس یازدهم وجود خواهد داشت و ما نتایج آن را مشاهده خواهیم کرد.

با همه این توضیحات، به نظر می رسد یکی از چالش های جدی اصولگرایان در مجلس یازدهم در همین ابتدای کار و در ارتباط با انتخاب رئیس مجلس صورت بگیرد؛ مگر اینکه شاهد اتفاقی نظیر آنچه در روزهای آخر منتهی به انتخابات مجلس روی داد باشیم، به نحوی که جریان اصولگرایی در ارتباط با تشکیل یک فراکسیون اکثریت اصولگرایی به نتیجه لازم برسد و بتوانند در خصوص انتخاب رئیس توافق لازم را بکنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۸
فعلا بحرانی را که به مردم تحمیل کرده اید را درستش کنید ریاست مجلس پیشکش !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
مردم دارن با مرگ دست وپنجه نرم می کنن اقتصاد فلج شده اونوقت اینا دورهمی ریاست دارن. سالی که نکوست ازبهارش پیداست
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
عجبببببب
داداش یعنی ویروس رو اصولگرایان ساختند؟
من فکر می کردم از فردودگاه تهران به کشور منتقل شده
از این به بعد نظراتت رو می خونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
واقعا که چقدر فاصله افتاده بین خواسته و نظر و نیازمندی های حیاتی اکثریت مردم
با مسولان کشور که در این اوصاع بحرانی اقتصادی و سیاسی و خطرات جدی بیماری کرونا و هرار مسکلات دیگر
اینها بفکر تقسیم قدرت و دعوا و جنجال بر سر صندلی ریاست مجلس هستند !!!!!؟؟؟
همین که دیگه لاریجانی را بر روی صندلی ریاست نمی بینیم برای ما کافیه
۱۲ سال ناکارآمدی و کم تحرکی کم نیست . لاریجانی هیچ کاری برای مردم نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
حال کی میتونه کار کنه،جبهه پایداری!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
فکر می کنید رئیس مجلس بعدی آنقدر عاقل خواهد بود که با بکار گیری همه توان کشور به دولت کمک کنند تا مشکلات کشور کم شود. یا اینکه هدفشان این است که بعد از این شش سالی که تندروهای اصول گرا از هیچ اقدامی در ناکارآمد کردن و فلج کردن دولت فروگذار نکردند در این مدت باقی مانده دولت تیر خلاصی را به دولت و جناح رقیب بزنند
اختلاف نظرها نداريم درفضاى سياسى كشور دونظريه مطرح ميشود يك نظريه ميكويد نظر خارجى بايد منشاء اقدام مجلس ودولت باشد نظرديگرميگويد مابايد به كمك عقل خود كشورراًاداره كنيم ونه دستور ونظرخارجى صاحبان نظراول رإى نياوردند ونفطه ونظرات اينها دراداره كشور كنار گذاشته ميشود ونطردوم حاكم ميشود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
طرفدارهای نقطه نظر دوم هم رای نیاورده اند !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
پس چه شد ؟
دوالنوری و چند نفر دیگر از نمایندگان جبهه پایداری ، اعلام کرده بودند
که رونایی شدهاند !؟
طبق معمول ظاهرا مصلحتی !؟ بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
اینجوری که شما فکر می‌کنید نیست مردم می‌گویند ضمن حفظ عزت و استقلال کشور باید با تمام دنیا رابطه ای بر اساس منافع کشور داشت چون چیزی که شما از آن بعنوان یک ضعف یاد می کنید عملا وجود داره منتها از نوع شرقیش و شما نمی‌خواهید اونوببینید
دنیا را داره سونامی کرونا میبره شما ها هنوز راجع به بچه بازی ها مینویسید هنوز دوزاری نیوفتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
شماها داروی بتمرگنیفون بخورین و رعایت کنین، سونامی نمی بره نترس
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
دوزاری هم خیلی خوب افتاده است ،این به اون ربطی ندارد.
مشکل هدایت کشور است.
سید محمد موحد رئیس مجلس یازدهم است شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
قالیباف
اصولگراها که هیچ ، اصلاح طلبهای فعلی هم هیچ مهم نیستند.
این تشنگان خدمت(همان تشنگان قدرت)در کاهش هیچ بحران و مشکلی با مردم و همراه مردم نبودند و نیستند .
سهم مردم از اینها ،تحکم ،فشار ، تهدید ، بی محلی ،چپ چپ نگاه کردن در مواقعی که از نزدیک با مردم روبرو میشوند ....
سهم آنها از مردم قدرت کرفتن ،مال اندوزی ، بدست آوردن رانت ها مختلف ،بدست آوردن پستهای مختلف در حین نمایندگی و .... !
حتی اگر نباشند هم کشور با هیچ مشکلی روبرو نمیشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
احسنت .
مردم رای ندادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
پس ۲۵ میلیون نفر رای دادند مردم نبودند پس چی بودند از نظر شما فقط طرفداران اصلاح طلب مردم هستند و طرفداران اصول گرا مردم نیستند؟ بهتر خودت به یه دکتر نشون بدی
اصؤلگرایی خیلی وقته یه راه نیست و به یک وسیله و نردبان ترقی دنیایی و پشت به مردم کردن و پوچی رسیده
هر كي به فكر خويشه .... !
برای مردم اصلا مهم نیست کی رییس بشه.
خدا وکیلی یکی را انتخاب کنید سواد داشته باشه
لازم نیست مجلس کار خاصی بکند جناح راست توپخانه ی رسانه ایش را غیر فعال می کند، تلویزیون همه چیز را گل و بلبل نشان میدهد
هر جریانی سعی می کنه بیشتر از این رانت و قدرت منفعت ببره واسه مردم هم هیچ فرقی نداره.
اولاً تجربه سالهای بعد ازانقلاب در ایران نشان داده که هر گاه مجلس یکدست میشود و تضارب آراء و نظارتها کاهش می یابد، فساد در کشور تشدید میشود. ثانیاً اصلی در نزد جبهه پایداری هست که معتقدند : «همانطور که حق یکی است، فهم و برداشت از حق هم یکی است و همآنست که ما میگوییم»
مردم عزیز دوای کرونا پیدا شده.. بتمرگون خونتون والسلام..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان