بازدید 30984
۷

خطر انتقال ویروس کرونا از طریق نان جدی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه خطر انتقال ویروس کرونا از طریق نان بسیار جدی است، از مردم خواست تا در هنگام خرید نان از پهن کردن آن برای خنک شدن خودداری کنند.
کد خبر: ۹۶۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 12 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا دکتر جواد اکبری زاده با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: باید از بریدن و خرد کردن نان توسط چاقو و برس‌های عمومی که در نانوایی‌ها وجود دارد پرهیز شود، برای اطمینان از نانی که آلوده باشد نمی‌توان آن را ضدعفونی و شست‌وشو کرد، درجه حرارت پایین و حتی فریز کردن در یخچال نیز ویروس‌های موجود در نان را از بین نمی‌برد، بنابراین تنها و بهترین راه حرارت دادن مجدد آن قبل از مصرف است.

وی ادامه داد: استفاده از توسترهای برقی و گازی و ماکروویو و در صورت عدم دسترسی به موارد فوق استفاده از ماهیتابه و قابلمه جهت حرارت دادن بهترین راه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در صف نان لازم است حداقل یک متر فاصله با یکدیگر را حفظ کرده و حتی‌الامکان از پول نقد استفاده نشود، در صورتی که از رعایت موارد بهداشتی در نانوایی مطمئن نیستید از نان های صنعتی استفاده کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
ولی در محیط های کاری جدی نیست برای همین تعطیل نمی کنیم خسارات بنگاه ها را هم نمی خواهد جبران کنیم کارگرهای بیکار را هم نمی خواهد فکری به حالشان بکنیم
با این وضع اقتصاد مملکت و درآمد پایین و هزینه بالا و دیگر گرگر تیز دندانی مثل بیمه تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی ، به نظر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل که سر رشته ای از این موضوع ندارند ، برای نانواها امکان بکارگیری شخصی برای گرفتن پول نیست . این یه توپه که می خوان توی زمین مردم و نانوا بندازند . مثل گرانی نان که استرس و ناراحتی اون رو مردم تحمل کردند . اگر هم شکایتی می شد اتحادیه فقط و فقط پوزخند می زد و به ریش ما مردم می خندید.
نقل از يك كارگر دلسوخته و قديمي نانوايي:
آموزش كارگران، حلقه مغفول مانده در نانواييهاست.
بيشترين كارگران نانواييها الفباي بهداشت و رعايت آنرا نميدانند.
بيشتر كارفرمايان نانواييها بعلت سود بيشتر با رعايت موازين بهداشتي غريبه اند.
گوشي موبايل از كاسه توالت بيشتر ميكروب و ويروس دارد چرا كارگران نانواييها در حين كار از آن به كررات استفاده ميكنند؟
مسئولين محترم در نظام بهداشت و درمان اهرم اجرايي جدا سازي عوامل توليد نان از عرضه هستند كه متاسفانه به اين وظيفه خطير در نظام اجرايي توجه لازم را ندارند.
فقط در زمان اپيدمي نبايد به تماس اشيا و افراد با نان و مواد غذايي ايراد بگيريد بلكه هر روز و ساعت ميلياردها ويروس و ميكروب از كارخانه آرد تا سر سفره مردم توزيع ميشود چرا هيچ اقدام موثري نميشود؟ و .........
از مامورین بهداشت خواهش میکنم این تابلوهارا در اختیار نانواییها قراردهند وآنهارا موظف کنند که در نانواییها جلوی چشم همه نصب کنند.خیلیها به این نکات توجه ندارندو در مغازه های کوچک بدون فاصله پشت شرهم میایستندوقتی هم که بهشون تذکرمیدیم که ماسک نداری فاصله را رعایت کن، نگاه سفیه اندر عاقل میاندازند و بیماری کرونارو مسخره میکنند.
مشاهدات نشان می دهد که عموم مردم با دستکش آلوده نان را از نانوایی تحویل می گیرند و با دستکش های آلوده آنرا به خانه می برند.
پیشگیری نکنیم بایدهزینه درمان بدیم تا دولت هزینه هاشو در بیاره. این دولت دنبال همینه و بهش امیدی نیست.

دیروز از اداره برق فرستادن زنگ میزنه تا کارکرد کنتور برق را یادداشت کنه؟ نمیشد صبر کرد بعدا پول گرفت؟ فرض کنید یکی از درب ها آلوده بوده باشه، این به همه منطقه و شهر انتقال داده و همه جا رو آلوده کرده.
نانوایی ها اصلا رعایت نمیکنند با همون دستی نون میدن که پول میگیرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار