بازدید 7679

گوترش خواستار جهانی شدن ان پی تی شد

دبیرکل سازمان ملل متحد، پیمان منع گسترش سلاح اتمی(ان پی تی) را سنگ بنایی برای صلح و امنیت بین الملل دانست و ابراز امیدواری کرد اجرای آن جهانی شود.
کد خبر: ۹۶۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 06 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای در پنجاهمین سالروز پیمان منع گسترش سلاح های اتمی (ان پی تی) افزود: در نیم قرن گذشته، ان پی تی به عنوان پایه اساسی صلح و امنیت بین المللی، قلب خلع سلاح اتمی و رژیم منع گسترش، خدمت کرده است.

وی ادامه داد: این پیمان برای همه دولت‌های عضو آن، منافع ملموس امنیتی اعطا کرده است. شرایط منحصر به فرد آن با عضویت تقریبا همه جهان، تعهدات قانونی در خلع سلاح، رژیم پادمانی منع گسترش تایید پذیر و تعهد در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای بنا شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: در کنفرانس بازبینی سال ۲۰۲۰، دولت‌های عضو این پیمان، اجرای مفاد آن را از ۲۰۱۵ ارزیابی خواهند کرد و زمینه‌ها و وسایلی را مشخص می کنند که از طریق آن بتوان پیشرفت بیشتری ایجاد کرد.

گوترش تصریح کرد از دولت‌های عضو می‌خواهم که فرصت‌های بیشتری برای تحکیم صلح و امنیت بین المللی از طریق ارتقای منع گسترش سلاح های اتمی و خلع سلاح اتمی همچنین اقدامات تقویت کننده برای اجرای ان پی تی و دستیابی به جهانشمولی آن ایجاد کنند.

این اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی است که رژیم صهیونیستی با داشتن کلاهک‌های اتمی عضو ان پی تی و پادمان آن نیست.

پیمان منع گسترش سلاح اتمی در پنجم ماه مارس ۱۹۷۰ به تصویب رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان