بازدید 3085

باد با سرعت 86 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

کد خبر: ۹۶۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 05 March 2020

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش بادهای سرد شمالی که از بعد از ظهر سه شنبه در شمال استان آغاز شده، در شبانه روز گذشته به 86 کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش ایسنا، محمود دیانتی اظهار داشت: وزش این باد شدید موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفت هوا شد به طوریکه شعاع دید در محدوده فرودگاه زابل به 3000 متر کاهش یافت.

وی ادامه داد: در زهک دیگر شهر شمالی استان نیز بیشینه سرعت وزش باد به 79 کیلومتر بر ساعت رسید و موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز نیز در سطح استان بویژه نواحی شمالی وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می شود.

دیانتی با بیان اینکه وزش این باد دمای هوای سطح استان را نیز به شدت کاهش داده است، گفت: کاهش دما در 14 شهر استان روی داده است به طوریکه نصرت آباد و زاهدان با 8 درجه سلسیوس کاهش نسبت به 48 ساعت گذشته، بیشترین تغییر را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته زاهدان با دمای 5 درجه سلسیوس سردترین شهر استان و قصرقند با دمای 30.4 درجه گرمترین شهر استان و کشور شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی