کنسرت نوروزی چهار خواننده در اوج کرونا در اطراف ایران، نشانه آشکار طمع

مشخص نیست خوانندگی از این جمع، در بارگاه خاندان سعودی ترانه‌های وطن پرستانه‌شان را اجرا می‌کنند و به طور مشخص ابراهیم حامدی، ترانه خلیج فارس را در عربستان اجرا می‌کند؟! با این حال، این تنها اقدام عجیبی نبود که این گروه انجام دادند و شماری از این خوانندگان از جمله ابراهیم حامدی، گوگوش، معین و داریوش اقبالی قرار است در ایام نوروز مطابق با رویه مرسوم هر ساله در کشورهای اطراف ایران کنسرت بگذارند
کد خبر: ۹۶۳۸۱۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵ 04 March 2020
|
109496 بازدید
|

کنسرت نوروزی چهار خواننده در اوج کرونا در اطراف ایران، نشانه آشکار طمعگروهی از خوانندگان لس آنجلسی در اقدامی عجیب پس از پذیرش کنسرت برای پادشاه سعودی، مجموعه کنسرت‌هایی را در ایام نوروز در کشورهای اطراف ایران ترتیب دادند و این در حالی است که با توجه به شیوع گسترده کرونا، اساساً هرگونه اجتماع بسترساز شیوع این بیماری است اما ظاهراً کسب سود چه در تاج و تخت سعودی باشد و چه در مسیر بازی با جان هموطن برای برخی مجاز است.

به گزارش «تابناک»؛ عربستان سعودی سلسله برنامه‌هایی را برای جذب گردشگر در رقابت با امارات متحده عربی و قطر در پیش گرفته که تسهیل ورود خارجی‌ها با صدور ویزای گردشگری و روادید فرهنگی برای نخستین بار و برگزاری جشن‌ها از جمله آنها است. جشنواه زمستانی طنطوره یکی از این اقدامات برای جذاب نشان دادن کشوری است که به سادگی خارجی‌ها را در آن اعدام می‌کنند و سابقه سیاهی در این زمینه دارد و دور از انتظار نیست این جشن‌ها نیز منتهی دستگیری و حتی اعدام گروهی از خارجی‌هایی شود که عربستان را با کشورهایی چون تونس و مصر اشتباه گرفته‌اند.

امسال در این فستیوال که در شهر کهن العلا در شمال غربی عربستان برگزار می‌شود و نام خود را از یک ساعت خورشیدی می‌گیرد که مردم محل سال‌هاست از آن برای تعیین تغییر فصل استفاده می‌کنند، قرار است خوانندگان لس‌آنجلسی از جمله لیلا فروهر، ابی، اندی، شهرام شب‌پره، شادمهر عقیلی و ساسی مانکن مقابل خاندان سعودی اجرا کنند؛ پادشاهی که رقابت و دشمنی تاریخی‌اش با ایران حتی به سال‌ها پیش از انقلاب بازمی‌گردد و در سال‌های اخیر نیز از هرگونه اقدام علیه ایران از حمایت از گروه‌های تروریستی تجزبه‌طلب تا هدف قرار دادن متحدان منطقه‌ای ایران دریغ نورزیده‌ است.

کنسرت نوروزی چهار خواننده در اوج کرونا در اطراف ایران، نشانه آشکار طمع

مشخص نیست خوانندگی از این جمع که همواره کوس وطن پرستی در جمع‌های ایرانیان خارج از ایران را می‌زنند، در بارگاه خاندان سعودی ترانه‌های وطن پرستانه‌شان را اجرا می‌کنند و به طور مشخص ابراهیم حامدی، ترانه خلیج فارس را در عربستان اجرا می‌کند؟! با این حال، این تنها اقدام عجیبی نبود که این گروه انجام دادند و شماری از این خوانندگان از جمله ابراهیم حامدی، گوگوش، معین و داریوش اقبالی قرار است در ایام نوروز مطابق با رویه مرسوم هر ساله در کشورهای اطراف ایران کنسرت بگذارند و درآمد قابل توجهی از حضور توریست‌های ایرانی که در این اوقات حضور عمده‌ای در این کشورها دارند، به دست آورند.

این کنسرت تا پیش از این با پرچم وطن‌دوستی و «به عشق هموطن» برگزار می‌شد اما اکنون ظاهراً هموطنان اهمیتی ندارند و با وجود آنکه چند روز به این کنسرت‌ها باقی است، هیچ کدام از این خواننده‌ها کنسرت‌شان را لغو نکرده‌اند. این در حالی است که تاکید شده فضاهای عمومی که در آن اشخاص با فاصله کمتر یک تا دو متر باشند، بستر انتقال کرونا است و قاعدتاً اماکن فرهنگی نظیر سالن‌های سینما و کنسرت از این قاعده مستثنی نیستند. به تعبیر ساده‌تر به همان دلیلی که کنسرت‌ها و سینماها در ایران تعطیل شده، انتظار می‌رفت این مدعیان نیز رفتار مشابهی در پیش بگیرند.

با این حال، از میان خوانندگان ایرانی مقیم خارج، تنها یک خواننده جوان حاضر شده به دلیل کرونا، کنسرتش را در کانادا لغو کند و دیگر عاشقان وطن، چنین مسیری را در پیش نگرفته‌اند. هرچند بعید به نظر می‌رسد با توجه محدودیت امکان سفر به کشورهای اطراف ایران در ایام نوروز از سوی ایرانیان و همچنین خطر بالای ابتکای ریسک، از این کنسرت‌ها استقبال شود اما این خوانندگان روی گروهی از مخاطبان‌شان که خطر را جدی نمی‌گیرند و حاضرند کسب‌شان را به سوددهی برسانند، حساب کرده‌اند و مسئولیت اجتماعی‌ و امنیت مردم ایران که از آن دم می‌زدند را به همین سادگی نادیده انگاشتند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۵۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
تابناک، خیلی شلوغ کردی و یکطرفه نوشتی ...
به نظرت فقط اونها مشکل دارند؟ این مسئولان داخلی خودمون سودجو و گیج نیستند که همیشه یه بحرانی درست میکنند و یه وضعی ایجاد کردند که همین عید که دل افراد بهش خوش بود رو به فنا دادند.
معلوم عربستان و ... از آب گل آلود ماهی میگیرند و از همه ابزارها برای گردشگری خودشون استفاده میکنند. این اقدام این افراد کامل محکوم، جایگزین چی داری تو این شرایط؟ بشینن مردم تو خونه پای صدا سیما خوبه ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
مشکل داشتن یک موضوع است ولی در کشوری مانند عربستان کنسرت دادن چیز دیگه ای است. عربستان در دشمنی با ایران اگر از آمریکا و اسراییل بدتر نباشد بهتر هم نیست.
ناشناس
|
Belgium
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اصن ببین کرونا میذاره نوروز کنسرت اینا هم برگزار بشه یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
برگزاری این کنسرت ها با برنامه قبلی و از قبل پیش بینی شده بوده

اما آنطرف قضیه را هم باید دید : مردم ایران در آنسوی مرزهای کشورشان خوش ترند و این یعنی مسئولان در داخل هیچ شادی در بهترین ایام سال که عید نوروز باشد برای مردم فراهم نکرده اند

در شادی های مردم دخالت نکنید و وارد حریم خصوصی مردم نشوید .
زندگی همش مداحی و نوحه و غم و غصه و گریه نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
کرونا را شما نتوانستید کنترل کنید اما ایرادش رو از دیگران می گیرید !!!!
کرونا جهانی شده ولی بدترین مدیریت در جهان را شما داشتید .
اگه امسال کرونا نبود چه حرفی برای گفتن داشتید ؟؟؟

همه ی دلخوشی های مردم را با مدیریت غلط تان نابود کردید انتظار نداشته باشید کسی همراه شما باشد

عید یعنی شادی و جشن و .....

از نظر شما عید هم باید با مداحی همراه باشد .
هم به دین ضربه زدید هم به اعتقادات دینی مردم و هم به اعتماد عمومی .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
در ضمن، کسی نگفته که این کنسرت ها برای مردمی که از ایران سفر میکنن برگزار میشه. تو خود ترکیه هزاران هزار ایرانی زندگی میکنه که بلیت خریدن و خود همونها کافیه تا سالن پر بشه. هیچ کدومشون هم کرونا ندارن چون تو ایران نبودن. تو ارمنستان و آذربایجان همینطور. تنگ نظری رو کنار بگذارید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
از تابناک انتظار نداشتم مثل حسودا فکر کنه

مردم به شادی بیشتر از غم و غصه احتیاج دارند
مدیریت کرونایی شما حتی از عراق جنگزده هم ضعیف تر بود

اول مدیریت خودتان را اصلاح کنید بعد به دیگران و کنسرت خواننده ها ایراد بگیرید
جمعیتی که برای یک کنسرت تجمع میکنه یکصدم جمعیت تجمعات دهه فجر و انتخابات در کل کشور در شرایط پخش ویروس است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
تابناک جان

چرا مثل کیهان فکر میکنی ؟
مثل مردم باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
خجالت آوره.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
باید حواس شان باشد شاید تعمدی در آلوده کردن آنها می باشد تا بعد از برگشت کشور را به آلودگی شدید بکشانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اگر بجای کنسرت مراسم مداحی و نوحه خوانی بود بازهم مطلبی ، حرفی چیزی برای گفتن داشتید ؟
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات