بازدید 8123
۱

سازمان بهداشت جهانی مصمم به همکاری با ایران

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت: شبکه بهداشت و درمان ایران از زیر ساخت های بسیار خوب برخوردار است.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹ 04 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از وین، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به استحکام بسیار خوب زیرساخت های شبکه بهداشت و درمان ایران تصریح کرد سازمان بهداشت جهانی از هیچ تلاشی برای کمک به ایران برای کنترل این ویروس دریغ نخواهد کرد.

در ادامه تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای جلب همکاری بین المللی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اسماعیل بقایی هامانه سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با دکتر تدروس قبریوسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دیدار کرد.

در این دیدار بقایی هامانه ضمن تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت کشورمان برای مهار ویروس کووید-۱۹، بر نقش و جایگاه کلیدی سازمان بهداشت جهانی به عنوان مرجع فنی و معتبر بین المللی برای کمک به کنترل بیماری در منطقه و جهان تاکید کرد.

دکتر تدروس با اشاره به اعزام تیم فنی سازمان بهداشت جهانی به ایران برای ارزیابی دقیق وضعیت، قوت و استحکام بسیار خوب زیرساخت ها و شبکه بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران را خاطرنشان نمود و تصریح نمود که سازمان بهداشت جهانی از هیچ تلاشی برای کمک به ایران برای کنترل این ویروس دریغ نخواهد کرد.

آخرین خبرها از گسترش ویروس کرونا در جهان و پیامدهای آن:


۵۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی


به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق اعلام منابع پزشکی کره جنوبی، ۵۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است و مجموع مبتلایان به ۵۳۲۸ مورد رسید.


سومین روز کاهش پیاپی تلفات کرونا در چین؛ ۳۸ نفر


به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، چین برای سومین روز پیاپی از کاهش آمار مرگ و میر ویروس کرونا خبر داد و آن را ۳۸ مورد جدید اعلام کرد.



الجزیره: ممکن است مایک پنس به کرونا مبتلا شده باشد


شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رسانه‌های آمریکایی از احتمال ابتلای مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کرونا خبر داده اند چرا که وی با یک دانشجوی آلوده به این ویروس، دست داده است.


نشست خبری معاون رئیس جمهور آمریکا درباره کرونا بدون دوربین و میکروفن


استفان هرمن خبرنگار صدای آمریکا در کاخ سفید در حساب توئتیر خود نوشت: کاخ سفید از خبرنگاران خواسته است برای حضور در نشست خبری مایک پنس و سایر مقامات بهداشتی آمریکا درباره ویروس کرونا که هم اکنون در حال برگزاری است به همراه خود دوربین و میکروفن نداشته باشند.


موج جدید ویروس کرونا در آملان: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به مرز ۲۰۰ رسید


کرونا در آلمان ۱۹۶ نفر را آلوده کرده است.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین از ۱۶ ایالت آلمان ویروس کرونا تا به حال به ۱۵ استان وارد شده است.
ایالت نورد راین وستفالن در غرب با آمار ۱۰۳ نفر ، آلوده ترین ایالت به کروناست.


نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس جدید سه برابر بیشتر از آنفلونزا است


مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت هنوز می‌توان شیوع کرونا را مهار کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس جدید کرونا ۳.۴ درصد است در حالی که نرخ مرگ و میر آنفولانزای فصلی کمتر از ۱ درصد است.
تدروس ادهانوم در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: به طور خلاصه می‌توان گفت که کووید ۱۹ با تأثیر کمتری نسبت به آنفلونزا شیوع پیدا می‌کند، زیرا به نظر می‌رسد افراد غیربیمار، ویروس آن را انتقال نمی‌دهند. البته علائم بیماری در کووید ۱۹ شدید‌تر از آنفلوانزا است.
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با رییس کمیته بین الملی المپیک، موضوع تعویق احتمالی بازی‌های المپیک ژاپن را مطرح کرده است. قرار است این بازی‌ها ماه ژانویه آغاز شوند.
وی اضافه کرد: فکر می‌کنم برای تصمیم گیری در این مورد هنوز زود است، ولی باید به این مسئله توجه داشت.


تکذیب شایعه ابتلای امانوئل ماکرون به ویروس کرونا


خبر لغو یا تعویق برخی برنامه های رئیس جمهور فرانسه شایعه ابتلای وی به این ویروس را مطرح کرده بود ولی روزنامه لوپاریزین امروز به نقل از سرویسهای کاخ ریاست جمهوری فرانسه این شایعه را رد کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، بازدید چند روز قبل ماکرون همراه با وزیر بهداشت از بیمارستان "پیتیه سالپتریر" محل بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا، حضور وی در نمایشگاه بین المللی کشاورزی و بویژه حضور او در نشست دوجانبه با نخست وزیر ایتالیا در جنوب این کشور، شایعه ابتلای رئیس جمهور فرانسه به کروناویروس را سبب گشته بود.


کمک ۱۲ میلیارد دلاری بانک جهانی برای مقابله با ویروس کرونا


خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از واشنگتن گزارش داد بانک جهانی کمکی ۱۲ میلیارد دلاری برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده است.


شناسایی دومین مبتلا به بیماری در سنگال


سنگال روز سه شنبه ابتلای دومین نفر را به ویروس کرونا تأیید کرد. این فرد یک مرد فرانسوی ۸۰ ساله اهل پاریس است که روز شنبه وارد سنگال شد. مورد اول نیز روز دوشنبه اعلام شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از داکار، وزارت بهداشت سنگال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:”انستیتو پاستور داکار روز سوم مارس اعلام کرد تست کرونای فرد دوم نیز مثبت اعلام شد.
وضعیت بیمار که در حال حاضر در بخش عفونی بیمارستان فان (Fann) در داکار بستری است، پایدار گزارش شده و همه تمهیدات برای شناسایی افرادی که با او ارتباط داشته اند، اتخاذ شده است.
نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا نیر یک تبعه فرانسوی است که پیش از ورود به سنگال در یک پیست اسکی در فرانسه حضور داشته است. آنطور که وزارت بهداشت سنگال اعلام کرده است حال این بیمار رو به بهبودی است.
یک بیمار دیگر که اهل گامبیا بود از اسپانیا به سنگال آمده بود. نتیجه آزمایش کرونای او که قرنطینه شده بود منفی اعلام شد.
تا شب سه شنبه قاره آفریقا شاهد هشت مورد مبتلا به ویروس کرونا بود: یک نفر در نیجریه، دو نفر در مصر، سه نفر در الجزایر و دو نفر در سنگال. هنوز هیچ مورد فوتی در آفریقا گزارش نشده است.


هزینه چند هزار دلاری قرنطینه برای خانواده های آمریکایی


برنی سندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن بازنشر لینک دسترسی به یک گزارش در پایگاه روزنامه نیویورک تایمز در توئیتی نوشت: "دولت آمریکا یک خانواده را در قرنطینه اجباری قرار داد. اکنون این خانواده با صورت حساب ۳۹۰۰ دلاری بیمارستان غافلگیر شده است. سودجویی در هنگام شیوع (یک بیماری) نه تنها بی رحمانه است، بلکه سلامت عمومی را نیز تهدید می‌کند. تمامی آزمایش ها، معالجات و واکسن‌های مورد نیاز باید برای همه رایگان باشند."


مرگ چهارمین فرد مبتلا در فرانسه


وزارت بهداشت فرانسه روز سه شنبه از مرگ چهارمین فرد مبتلا به ویروس کرونا خبر داد. تعداد مبتلایان قطعی نیز از ۲۰۰ مورد عبور کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزارت بهداشت فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:”حوالی ظهر روز سه شنبه ۱۳ مورد جدید نیز به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اضافه شد و بدین ترتیب تعداد مبتلایان قطعی به ۲۰۴ نفر رسید. یک فرد مبتلا نیز صبح امروز در منطقه موربیهان (Morbihan) فوت کرد. قربانی یک مرد ۹۲ ساله بود“.
سه قربانی قبلی نیز یک گردشگر ۸۱ ساله چینی، یک معلم ۶۰ ساله و یک زن ۸۹ ساله بوده اند.
اپدیمی مذکور طی هفته گذشته رشد سریعی در فرانسه داشته است.


افزایش شمار مبتلایان به کرونا در الجزایر به هشت نفر


شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری به نقل از روزنامه النهار الجزایر اعلام کرد: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در الجزایر پس از ثبت سه مورد جدید، به هشت نفر افزایش یافت.


ترس از شیوع بیماری ارزش سهام وال استریت را باز هم کاهش داد


شبکه‌ای بی سی در خبری فوری اعلام کرد ترس از تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا باعث شد ارزش سهام در بازار بورس وال استریت بیش از ۸۰۰ واحد معادل ۲.۱۲ درصد سقوط کند.


نخستین مورد مرگ ناشی از کرونا در اسپانیا


به گزارش اسپوتنیک، نخستین مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در اسپانیا گزارش شد.


مرگ ۹ نفر و ابتلای قطعی ۱۸ نفر به ویروس کرونا در واشنگتن


شبکه تلویزیونی المیادین در خبری اعلام کرد:‏‎ وزارت بهداشت آمریکا از مرگ ۹ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا و ابتلای قطعی ۱۸ نفر دیگر به این بیماری در واشنگتن خبر داد.


امارات مدارس و موسسات آموزش عالی را چهار هفته تعطیل کرد


شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری به نقل از خبرگزاری امارات عربی متحده «وام» اعلام کرد، امارات مدارس و موسسات آموزش عالی را برای مقابله با ویروس کرونا چهار هفته تعطیل کرد.


ترامپ: سفر به دیگر مناطق مواجه با ویروس کرونا را متوقف می کنم


به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در نظر دارد تا مسافرت به دیگر مناطقی را که با خطر ویروس کرونا مواجه اند, متوقف کند.
رویترز همچنین به نقل از انجمن مسافرت آمریکا اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا، کاهش سفر‌های بین المللی به آمریکا بیشترین میزان از زمان بحران مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۸ خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، انجمن مسافرت آمریکا اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا، سفر‌های بین المللی به آمریکا طی سه ماه آینده, ۶ درصد کاهش خواهد داشت.


شمار مبتلایان در فرانسه به ۲۱۲ نفر رسید


به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس خدمات بهداشت عمومی فرانسه اعلام کرد شمار مبتلایان این کشور به ویروس کرونا به ۲۱۲ نفر رسید.


نخستین مورد ابتلا به کرونا در آرژانتین ثبت شد


شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: آرژانتین از ثبت نخستین مورد مبتلا به کرونا خبر داد. این فرد به ایتالیا و اسپانیا سفر کرده بود.
سی ان ان : دولت فدرال آمریکا دیگر تعداد آزمایش های صورت گرفته در خصوص کرونا را منتشر نمی کند
دیوید گلس از دست اندرکاران شبکه سی ان ان در حساب توئتیری خود نوشت: در ساعات اولیه روز سه شنبه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا از طریق ایمیل به سی ان ان اعلام کرد در حال حاضر هر کدام از ایالت ها در حال انجام آزمایش و گزارش نتایج مربوط به این آزمایشات در ایالت خود هستند و آمار این مرکز ممکن است نتایج تمامی آزمایشاتی که در سطح کشور انجام می شود را در بر نگیرد.
هم اکنون آمارهای قبلی از سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا حذف شده است.


سازمان جهانی بهداشت: ابتلا به کرونا در کره جنوبی، ایتالیا و ایران هم کاهش خواهد یافت


به گزارش خبرگزاری رویترز، ماریا ون کرخوف از مقامات سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کاهش میزان مبتلایان در چین گفت: ما این کاهش را تائید می کنیم و دلیلی وجود ندارد با عمل به اقدامات جامعی که چین انجام داد و با رعایت مواردی چون مراقبت از مبتلایان، مراقبت از تماس ها، رعایت فاصله در اجتماع، شستن دست ها، رعایت آداب تنفس، مهیا کردن سیستم ها و رویکردی تهاجمی داشتن به این موضوع، در کشورهایی مانند کره جنوبی ایتالیا و ایران هم شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا نباشیم.


شناسایی پنج مورد جدید ابتلا به کرونا در عراق


شبکه تلویزیونی العراقیه در خبری از ثبت پنج مورد جدید ابتلا به «کووید ۱۹» (ویروس کرونا) در این کشور خبر داد.


مکرون: احتمال ادامه وضعیت کنونی تا جندین ماه


خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از پاریس اعلام کرد امانوئل مکرون معتقد است وضعیت فعلی ناشی از ویروس کرونا هفته ها و شاید ماه ها به طول خواهد انجامید.


شمار بیماران جان باخته بر اثر ویروس کرونا در ایتالیا به ۷۹ نفر رسید


شمار موارد تائید شده ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا به بیش از ۲۲۰۰ نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم، انجلو بورلی، رئیس ستاد مقابله با حوادث غیر مترقبه ایتالیا، با ارائه تازه‌ترین امار مربوط به کرونا در این کشور گفت: افرادی که هم اکنون در ایتالیا به ویروس کرونا الوده شده اند ۲۲۶۳ نفر، تعداد قربانیان ۷۹ نفر و شمار افرادی که بهبود یافته اند ۱۶۰ نفر است.
بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان لومباردیا در شمال ایتالیا هستند. در پی گسترش پرشتاب ویروس کرونا در ایتالیا و کمبود پزشک، پرستار و تخت بیمارستانی برای بیماران کرونا، وزارت دفاع این کشور از امادگی این وزارتخانه برای ارائه ۶۶۰۰ تخت بیمارستانی وابسته به ارتش و ده‌ها پزشک خبر داد.


تنها یک درصد از مبتلایان کرونا در چین بدون علائم بودند


به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تنها یک درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در چین بدون علائم بودند.

بانک مرکزی آمریکا:‌ کرونا خطراتی برای اقتصاد دارد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد ویروس کرونا « خطراتی » برای اقتصاد دارد.
رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت: مشخص نیست که ویروس کرونا تا چه زمانی بر اقتصاد تاثیر خواهد گذاشت.
برنامه مجلس نمایندگان آمریکا برای گفتگو درباره طرح چندین میلیارد دلاری مبارزه با ویروس کرونا
به گزارش خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه روز چهارشنبه درباره طرح چندین میلیارد دلاری برای مبارزه با ویروس کرونا گفتگو می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خدا حفظشان کند .با زهم معرفت اینها .ازکشورهایمسلمان همسایه چیزی که نصیب ما نشد غیر ازغارت ......ممنون دستتان درد نکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست