بازدید 25653
ضرورت شفاف سازی درباره اقدام شائبه برانگیز وزارت بهداشت؛

چرا ارائه آمار‌های استانی ابتلای قطعی به کووید ۱۹ متوقف شد؟

آمار‌های استانی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور که نشان می‌داد ویروس با چه سرعتی در حال پخش شدن در سطح ایران است و شدت شیوعش در کدام استان‌ها بیشتر است، دو روز است بی هیچ مقدمه و توضیح و تفسیری حذف شده تا مثلا ندانیم از ۸۳۵ مبتلای قطعی در ۲۴ ساعت اخیر، چند تن در کدام استان شناسایی شده اند و آیا چهار استانی که موردی از ابتلا در آن‌ها شناسایی نشده بود، آلوده شده اند یا خیر.
کد خبر: ۹۶۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳ 04 March 2020
تابناک اجتماعیبه فاصله دو هفته از شیوع ویروس جدید کرونا در کشورمان و در شرایطی که شایعات تا حدود زیادی فروکش کرده، وزارت بهداشت کشورمان با رقم زدن یک تغییر، بستر طرح ابهامات و شائبه‌هایی جدید را موجب شده است.

به گزارش «تابناک»؛ آخرین روز بهمن ماه امسال در حالی به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شد که نگرانی جدیدی به دغدغه‌های ایرانیان افزوده شده بود. ابتلای دو تن از هموطنانمان به ویروس جدید کرونا، نگرانی‌ بود که خیلی زود جایش را به هراس داد چراکه خبر رسید آن دو فرد مبتلا جان باخته‌اند.

حالا دو هفته از آن روز می‌گذرد و در این مدت آنقدر درباره این ویروس جدید، تاریخچه اش، چگونگی انتقال و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن شنیده ایم که قابل قیاس با اطلاعاتمان درباره این بلای دامنگیر در روز‌های ترکتازی اش در شرق آسیا و به طور ویژه چین نیست. بلایی که درک چندانی از ابعادش نداشتیم.

وضعیتی که هنوز هم برخی از هموطنانمان ابعادش را درک نمی‌کنند که اگر می‌کردند، خودخواسته به قرنطینه خانگی می‌رفتند و می‌کوشیدند از معرضش در امان باشند، در حالی که به تاکید مسئولان، بعضی آنقدر خطر را دست کم گرفته اند که تعطیلات اعلام شده برای کاهش تردد‌ها در سطح شهر‌ها و جاده‌ها را فرصت مناسبی برای سفر یا دورهمی یافته اند.
 
تعداد بازدید : 1143
شاید بد نیست در مهار شیوع ویروس به چین تاسی کنیم که سرمنشا شیوع ویروس جدید کروناست و از روز نخست ارائه آمار روزانه را در دستور کار قرار داد و هرگز این روند را متوقف نکرد

این در حالی بود که باورمندان به خطر ویروس نوپدید و بیماری ناشی از ابتلای به آن یعنی کووید ۱۹، در معرض انبوه شایعات ریز و درشت قرار داشتند. شرایط عجیبی که متولیان بهداشت و درمان کشور را بر آن داشت تا با ارائه آمار متمرکز و روزانه از میزان ابتلای قطعی به ویروس و مرگ بر اثر کووید ۱۹، بی آنکه هراس آفرینی کنند، توجه همگان را به خطر جلب کرده و اطلاعاتی موثق در اختیار ایشان قرار دهند.

این مقدمه شکل گیری نشست‌هایی بود که ساعت ۱۳ هر روز با حضور اصحاب رسانه و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، در طبقه ششم ساختمان اصلی این وزارت خانه در تهران برگزار می‌شد و حالا به یکی از مرجع‌های خبری مهم کشورمان در این حوزه خاص تبدیل شده است، با این ملاحظه که چند روزی است به جای ساعت ۱۳، ساعت ۱۴ هر روز برگزار می‌شود.

البته تغییر ساعت برگزاری تنها تغییری نیست که این نشست‌های روزانه به خود دیده بلکه طی دو روز اخیر، یک تغییر ناخواسته و یک تغییر ابهام آفرین نیز بدان سنجاق شده است. تغییر ناخواسته‌ای که دلیلش فوت پدر سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان بوده و بعد تغییر عجیبی که ابتدا به نظر می‌رسید حاصل سهو و اشتباه معاون وزیر باشد، اما امروز مشخص شد که این گونه نیست.

درباره حذف آمار‌های استانی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور سخن می‌گوییم که نشان می‌داد ویروس با چه سرعتی در حال پخش شدن در سطح ایران است و شدت شیوعش در کدام استان‌ها بیشتر است و حالا بی هیچ مقدمه و توضیح و تفسیری حذف شده تا مثلا ندانیم از ۸۳۵ مبتلای قطعی در ۲۴ ساعت اخیر، چند تن در کدام استان شناسایی شده اند و آیا چهار استانی که موردی از ابتلا در آن‌ها شناسایی نشده بود، آلوده شده اند یا خیر؟!

اشکالی که در سایه تصمیم جدید مسئولان وزارت بهداشت بروز کرده و همزمان با آن، موج جدیدی از شایعات در حال شکل گیری است. شایعاتی که به مدد انتشار آمار روزانه و استانی تا حدودی به محاق رفته بودند و حالا باید چشم انتظار شکل گیری نسخه‌های جدیدی از آن‌ها باشیم که ممکن است یک استان را آلوده‌تر از چیزی که هست جلوه دهند و فلج کردن زندگی در آن نقطه را موجب گشته یا با تاکید بر امن بودن یک استان دیگر، همه گیری وسیع را در آن خطه سبب شوند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
تا این لحظه می دانیم که استان های خراسان شمالی و چهار محال بختیاری هم مورد مثبت کرونا را ثبت کرده اند و فقط استان بوشهر هنوز در وضعیت سفید به سر می برد.
بخاطر همون اوج شفافیت و صمیمیت و گل و بلبلی که درش هستیم؟ نع؟؟
اصلا به مردم چه مربوط است که آمار مبتلایان به کرونا را بدانند؟ مردم فقط میتوانند در صورت تمایل، خودشان کرونا بگیرند و بمیرند
ایراد نداره مردم از فضای مجاززی امار استانیو در میارن!!
تمام حرف ها و آمار دروغ است. تعداد افراد آلوده فقط عملکرد آزمایشگاه های پاتوبیولوژی برای تشخیص ویروس است. آلودگی و مرگ و میر بسیار بالاتر از چیزی است که می گویند. راستی از کسانی که به هواپیمای مسافربری شلیک کردند چه خبر؟ آمار شهدای آبان چه شد؟ مقامات ماهان کجا هستند؟
این رقابت برای یاس‌پراکنی و دروغگویی به نفع کشور و ملت نیست. بی‌اعتمادی به نظام سلامت، کمکی به مردم ایران نمی‌کند. چرا کسی نمی‌گوید که سیل سهمگین روزهای اخیر بدون تلفات جانی آمد و رفت؛ در حالی‌که کشور در تب و تاب اضطراب کرونا می‌سوخت. چرا کسی به کارآمدی سازوکار حوادث غیر مترقبه اعتراف نمی‌کند.
دلیلش ساده است. مردم هجوم می آرند ب استان‌هایی که آمار کمتری از ابتلا دارند و...
توی ایران زیاد دنبال آمار نباشید نبود آمار بهتر از آمار دروغه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
نه اینکه الان توی کشور آرزوهاتون، پدر خوانده تون ترامپ، خییییییلی شفاف داره آمار عین الأسد و کرونا و آنفلوآنزا رو به تفکیک میده،،،، اونم به صورت گراف،، از ضربه ی ملایم تا ناک اوت
مخفی کردن امار همین
صداقت اصلی که مسیولان فراموش کرده اند
این از تکنیک های پیشرفته پدافند غیر عامل است که راه حل هر چیزی را پنهان کاری میداند
نکته مهمی که سازمان بهداشت جهانی از توانایی چین در کنترل بیماری بیان کرده است : سرعت است : سرعت در یافتن بیماران ، سرعت در ایزوله کردن آنها ، و سرعت در یافتن افراد در تماس نزدیک با آنها.
اطلاع رسانی حداقل کاری است که میتوان انجام داد. میخواهند چه بلائی سر مردم بیاورند؟
علتش دروغه
چون امار نادرست ارایه میشه هر چه جزئیات بیشتر باشه امار نادرست مشخص تر میشه
روی نقشه ایران همین صفحه هر استان را کلیک کنید آمارش هست
تاریخ زمانی که هنوز چیزی به اسم امپراطوری وجود نداشت با پارستازی اشنا شد که البته همیشه هم با شکست همراه بود حشاشین هم که از میان این قوم برخواست در ادبیات جهان چیزی به اسم ترکتازی وجود ندارد
این آمارهای فعلی ، اصلا قابل اعتماد و اعتبار نیستند
و متاسفانه بازهم ، از جایی !؟ عدد سازی و آمار سازی را بدست گرفتند و برای حفظ مثلا آبرو !!!!؟
که اوایل ، آمار تلفات به نسبت مبتلایان در مقایسه با نرخ دنیا که ۲ درصد بود ، خیلی زیاد و در حد ۵۰ درصد شده بود
را دارند مثلا هدایت و کنترل میکنند !!!؟؟؟
که قطعا از نظر روانشناسی مردم ، که اهمیت خطرات را دیگر نادیده خواهند گرفت
و جامعه پزشکی برای برنامه ریزی و کنترل بیماری ، قطعا خطرناک و موجب خسارت جانی بیشتر خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
آخه پروفسور، تنهایی این همه فک نکنید،، مغزتون خسته میشه وقتی هنوز شیوع مشخص نشده و افراد از ابتلا بی اطلاعن و فقط کسانی مراجعه میکنن که مراحل پیشرفته ی بیماری را طی میکنن مسلّما تعداد تلفات بیشتر از مبتلایان میشود ظاهرا ولی با گذشت زمان، اطلاع رسانی و غربالگری، وقتی تعداد دقیق افراد درگیر مشخص شد، شما بیا حساب کن، ببین درصد پیش فرض ات، درست در میاد یا نه؟
ضمنا حتما از ماشین حساب مهندسی استفاده کن، ی وقت دچار پیر مغزی نشی بخاطر فعالیت زیاد فکری
شما بي خود کردين از کلمه ترکتازي استفاده کردين مي توانستين کلمه ديگري جايگزين کنيد. هشدار ميدهيم آخرين بارتان باشه و در انتخاب واژگان دقت نماييد.
آقای روحانی رییس حمهورمحترم با اینکه از اول انقلاب درمناصب حساس کلان مدیریتی بودند سال گذشته در اقدامی عجیب سعیدنمکی تاجرمعروف دارو که روابط خاصش باشرکتهای دارویی برهمگان عیان است را به عنوان وزیربهداشت منصوب کردند. این فرد از اولین روز وزارتش کارش تامین منافع شرکتهای فوق بود تاحدیکه دردستوری مغایر با اولین اصول انسانی واردات داروهای خاص مثل داروهای سرطانی را حتی باارز آزاد اکیدا ممنوع کرد تا مردم چاره ای جز خرید محصولات شرکتهای مذکور رانداشته باشند ودوباره ناصرخسرو رونق گرفت و افراد دارای بیمارخاص محتاج قاچاقچیان واوباش ناصرخسرو. طبیعتا وقتی آب ازسرچشمه آلوده باشد نمیشود کاری کرد لذا اولین گام درمورد همین مشکل کرونا هم عزل هرچه سریعتر این فرد ازوزارت وانتصاب فردی دلسوز ومردمی به این سمت است. بگذریم که کارهای نمکی در حدی است که دستگاه قضایی نیز باید اشدبرخورد را با وی میکرد.
اینکه بگن هر شهری چه قدر داره باعث فرار از اون شهر و گسترش ویروس میشه
اینکه بگن هر شهری چه قدر داره باعث فرار از اون شهر و گسترش ویروس میشه
اینکه بگن هر شهری چه قدر داره باعث فرار از اون شهر و گسترش ویروس میشه
اینکه بگن هر شهری چه قدر داره باعث فرار از اون شهر و گسترش ویروس میشه
شاید داریم به یه بحران خیلی بزرگ نزدیک میشیم
و چون می خواهند جلوی رعب و وحشت را بگیرند اینجوری می کنند
لابد دوباره تو يك شهر مذهبي امار زده بالا .
چون نمیخان مدام هر روزه به مردم
بگن که گیلان
مازندران
گلستان و اردبیل
در کرونا غرق شده اند
با این اطلاع رسانی دیگه مردم سفر نوروزی نمیرن به شمال
و اون اتوباتنی که افتتاح کردن هم
بدون مشتی میمونه و عوارض نمیگیرن و ضرر میکنن
فقط مردم باید خودشون مراقب باشن و تا خرداد ماه اصلا جایی نرویم


#هیچ _جایی_نیریم
این نشان از اعلام شفافیت و روراستی مسئولین با مردم است . نه اینکه تو بوق و کرنا می کنند این موضوع رو ما صادق هستیم .
آقایون گفتند ضرورتی نداره به مردم اعلام بشه... مردم فقط باید در حد شستن دستها آگاه باشند.
کشته مرده این تحت کنترل کروناشونم....
خودشونم نمیدونن با این مساله چجوری برخورد کنن خبرش رو چطوری پخش کنن!! !
دروغ، دروغ هست حالا یا با جزئیات یا بدون آن
شاید دلیلش ممانعت از هجوم ساکنان آن شهرها واستانهای مبتلا به سایر شهرها باشد و وزارت بهداشت با ابنکار فصد دارد قضیه قم تکرار نشود


کمی فکر کن تابناک بعد حرف بزن
یعنی معلوم نیست واقعا؟
چرا از فجایع‌ ناشی از دروغ و پنهان کاری عبرت نمی گیریم؟ چند بار می خواهیم اشتباهات را تکرار کنیم؟
اگر تمام کسانیکه از اسیای شرقی به ایران می امدند دو هفته قرنطینه می شدند اگر زمانیکه آن دو نفر مراجعه کردند اطرافیان شان قزنطینه می شدند اگر آن شهر همان زمان طبق پروتکل جنگ جهانی اول قرنطینه می شد نیازی به این همه خسران و اذیت مردم نبود. غرور بی جا و منافع قدرت بعضی مسئولان باعث اذیت مردم شده و هر کسی بسته به مسئولیتش باید پاسخگو باشد( البته دستگاه عدل الهی بسیار بزرگتر از قوانین و پروتکل های ما است)
همان اخباری را هم که می دادند صحت نداشت
تا کی مردم باید عدم پاسخگویی و اطلاع رسانی مسئولان را تحمل کنند
بعدش بگین آمار دهی و اطلاع رسانی شفافه. بگبن از کشورهی شفافیم و هیچ کشوری به خوبی ما نیست
همون جور که اعلام قیمت دلار ممنوع شد (در سایت بانک ملی هنوز 4221 تومان درج شده و این یعنی دروغ و اطلاعات غلط)،
آمار مبتلایان هم قطع شد.
در ایران چه چیزی شفاف هست تا این یکی شفاف باشد؟!
به همین دلیل ، همه دوست دارند دیگران ندانند و نبینند
مشابه کار تابناک
فیلم های منتشر شده از بیمارستان ها و آرامگاه ها نشان دهنده آمار فاجعه بار است. باز هم عدم صداقت، بازهم عدم شفافیت.
با توجه به افزابش کاربرد مواد ضد عفونی کننده باید این نکته ذا در نظر داشت که خود این امر ممکن است باعث از بین رفتن میکروبها و قارچها و ویروسهای مفید و لازم برای محیط شده و ویروسهای خطرناک محیط بهتر و بدون رقابت بیابند و بیشتر تکثیر و پراکنده گردند. نظر قطعی با کارشناسان و دانشمندان است. بهترین راه پیشگیری عادت نظافت فردی و غذایی است که متاسفانه رعایت نمی شود
آمار استان ها تو صفحه اول سایت تابناک سمت چپ مشخص هست خودتون دارید هر روز آپدیت می کنین
تهران 1098
قم 253
مرکزی 141
اصفهان 120
البرز 93
قزوین 55
مازندران 55
و ....
منبع: تابناک

یا این آمارتون الکیه یا اینکه نویسنده مقاله بی اطلاع هست
جهت اطلاع دوستان بگم که نشانگر موس رو ببرید روی هر استانی روی نقشه تعداد رو نشون می ده
تابی عزیز تو که خودت از دیروز نظرات راجع به این خبرو منتشر نکردی؟ لطف کن نظراتو منتشر کن....الان اطلاع رسانی درشرایطی که مردمم جرات بیرون رفتن ازخونه رو ندارن خیلی مهمه...وزارت بهداشت اینجور خبررسانیو از رسانه میلی یادگرفته ولی تابی عزیز تو دیگه چرا؟؟ بهرحال ما دوست داریم تا حالاشم نشون دادی چقدر مردمی هستی...چاپ بکنی نکنی دوست داریم.
منتشر می شد هم باور نمی کردیم.
اعلام امار استانها جز افزودن اضطراب مردم فايده اي ندارد بيشتر مردم را اموزش بدهند وراهكارهاي پيشگيري را اطلاع رساني بكنند
اخه یکی نیست بگه
اگه همه بشینن خونه
خورد خوراک چی می شه
راننده بقال قصاب نونوا و ...
اینا برن خونه
بیشتر مردم هر روز دارن می رن سر کار اما به سختی اجاره و هزینه هاشون در میاد
تمام پس انداز رو هم تو دوران دولت تدبیر و امید خوردن
قسط قبوض که جای خودشو داره
دکتر کیانوش سخنگوی وزارت بهداشت , دو روزی است که در غم از دست دادن پدرشان در شهرستان نطنز به سوگ نشسته اند.
روحانی وضعیت تورم و بیکاری و تولید و فرار مغز و طلاق و اعتیاد و همه چی را هم خوب و خوش می داند
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
آخرین اخبار
وب گردی