بازدید 14292
پیمانه اقتصادی؛

اختیارات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز تمدید شد/ قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس/ قیمت مصوب ماسک اعلام شد/ ۲ شرط خداحافظی با دلار ۴۲۰۰تومانی از زبان قائم‌مقام وزیر صنعت/ دلار کمی ارزان شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران بازهم رکورد زد، سهام شرکت‌های دولتی سال آینده در بورس عرضه می‌شود، سرگردانی سکه در مرز کانال شش میلیون تومانی، خیز طلا در بازار جهانی برای اوج‌گیری دوباره، اظهار خوش بینی وزیر نفت کویت به نتیجه دیدار اوپک، کرونا میلیاردر‌های روس را نقره داغ کرد و خسارت هنگفت کرونا به بیل گیتس و جف بزوس را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 03 March 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران بازهم رکورد زد، سهام شرکت‌های دولتی سال آینده در بورس عرضه می‌شود، سرگردانی سکه در مرز کانال شش میلیون تومانی، خیز طلا در بازار جهانی برای اوج‌گیری دوباره، اظهار خوش بینی وزیر نفت کویت به نتیجه دیدار اوپک، کرونا میلیاردر‌های روس را نقره داغ کرد و خسارت هنگفت کرونا به بیل گیتس و جف بزوس را در بر دارد.

بورس تهران باز هم رکورد زد

امروز شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۴۹۱۰ واحدی در ارتفاع ۵۴۴ هزار و ۲۳۹ واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت وزن با رشد ۳۹۷۴ واحدی به کانال ۱۴۵ هزار و ۷۹ واحدی صعود کرد، شاخص کل هم وزن با رشد ۴۰۵۵ واحدی رقم ۱۸۲ هزار و ۹۹۵ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص قیمت هم وزن با تقویت ۲۶۹۹ واحدی در ارتفاع ۱۲۱ هزار و ۷۹۸ واحدی قرار گرفت.

اختیارات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز تمدید شد/ قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس/ قیمت مصوب ماسک اعلام شد/ ۲ شرط خداحافظی با دلار ۴۲۰۰تومانی از زبان قائم‌مقام وزیر صنعت/ دلار کمی ارزان شد

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۵۶۰۶.۵ میلرد تومان و ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶ میلیارد و ۶۸۴ میلیون برگه سهم طی ۸۲۴ هزار و ۴۸ نوبت معاملاتی بود. هلدینگ پتروشیمی فارس (فارس) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد و درمقابل پارس سویچ (بسویچ) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص تحمیل کرد. /نبض بورس

سهام شرکت‌های دولتی سال آینده در بورس عرضه می‌شود

رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری سهام باقی مانده دولت در هجده شرکت و بنگاه بزرگ بورسی که اوایل سال جاری در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار گرفت، اظهار داشت: تاکنون سهام باقی مانده در دو پالایشگاه نفت شیراز و لاوان را واگذار کرده‌ایم. تعدادی دیگر از شرکت‌ها را نیز که آماده واگذاری بودند، عرضه کردیم؛ اما هنوز مشتری برای خرید سهام این شرکت‌ها نداشته‌ایم. طبق برنامه ریزی ها، سال آینده سهام شرکت‌هایی که باقی مانده را قطعاً واگذار خواهیم کرد. صالح در مورد واگذاری سهام ۶۰.۷۲ درصدی دولت در هپکو نیز گفت: برای واگذاری سهام دولت، اول باید آماده‌سازی انجام، تا زمینه برای فروش سهام فراهم شود.

اختیارات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز تمدید شد

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در جلسه امروز سیزدهم اسفند شورای عالی هماهنگی اقتصادی، اختیارات بانک مرکزی در حوزه مدیریت بازار و اصلاحات نظام بانکی ارز تمدید شد.

دلار کمی ارزان شد

در معاملات امروز بازار ارز؛ قیمت دلار و یورو با کاهش مواجه شده است،به گونه‌ای که در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۵۲۳۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۵۳۳۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۲۲۰ تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به نرخ ۱۶۵۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل، به نرخ ۱۶۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت قبل، ۳۰۰ تومان افت دارد.

سرگردانی سکه در مرز کانال ۶ میلیون تومانی

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به قیمت پنج میلیون و ۸۳۰ هزار تومان به فروش رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. علاوه بر این هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۹۲ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۵۶۶ هزار تومان به فروش رسید.

خیز طلا در بازار جهانی برای اوج‌گیری دوباره

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظار سرمایه‌گذاران برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان با هدف محدود کردن آسیب‌های اقتصادی شیوع ویروس کرونا، افزایش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۵۹۸ دلار و ۵۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶۰۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

در معاملات امروز به علت انتظار برای اقدام بانک‌های مرکزی در اجرای محرک‌های مالی با هدف جبران تاثیرات شیوع ویروس کرونا و تقویت خوش بینی برای اعمال کاهش بیشتر تولید از سوی اوپک در این هفته، قیمت نفت باز هم افزایش یافت. هر بشکه نفت برنت با ۱.۳۸ دلار افزایش ۵۳.۱۲ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱.۲۲ دلار افزایش ۴۸.۱۳ دلار معامله شد. هر دو شاخص نفتی امروز بیش از ۳ درصد افزایش یافتند.

اظهار خوش بینی وزیر نفت کویت به نتیجه دیدار اوپک

وزیران اوپک برای مذاکره درباره کاهش بیشتر تولید به منظور مقابله با اثرات منفی ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت، در حال ورود به وین هستند. خالد الفاضل، وزیر نفت کویت پیش از عزیمت به مقصد وین به خبرگزاری دولتی این کشور گفت: با وجود تاثیر قابل ملاحظه شیوع ویروس کرونا بر بازارهای جهانی نفت در یک ماه اخیر، وی نسبت به نتیجه دیدار هفته جاری اوپک خوش بین است. وزیر نفت کویت گفت: دیدارهای زیادی میان اعضای اوپک و متحدانش برای رسیدن به توافق درباره بهترین راه احیای ثبات و توازن بازار جهانی نفت برگزار خواهد شد. ما نسبت به نتیجه این دیدارها و ادامه همکاری در میان اعضای گروه اوپک پلاس خوشبین هستیم. وی در ادامه بر اهمیت حذف مازاد عرضه پیش بینی شده در سه ماهه دوم امسال در نتیجه تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تقاضا، تاکید کرد.

کرونا میلیاردرهای روس را نقره داغ کرد!

ثروتمندان روس در روزهای اخیر ۳۰ میلیارد دلار از شیوع کرونا خسارت دیده‌اند. ثروتمندترین فرد روسیه یعنی ولادمیر پوتانین در هفته گذشته ۸۶.۶ میلیون دلار خسارت دید. این رقم برای نفر دوم یعنی وجیت آلکپروف که در حال حاضر مدیرعامل شرکت لوک اویل است بسیار بیشتر و معادل ۲.۶ میلیارد دلار بوده است. ولادمیر لیسین، کارخانه دار بزرگ فعال در صنعت آلومینیوم روسیه نیز ۲.۱۹ میلیارد دلار از ثروت خود را در نتیجه تلاطمات اخیر بازارهای سهام از دست داده است. بررسی ارزش ثروت افراد ثروتمند روس نشان می دهد که لیونید میکلسن که تا پیش از این ثروتمندترین فرد در روسیه بود، بیشترین آسیب را از زمان همه گیری ویروس کرونا متحمل شده و ۶.۳۹ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است. الکسی مرادشف نیز با کاهش ۲.۸۲ میلیارد دلاری در ثروت خود مواجه شده است.

خسارت هنگفت کرونا به بیل گیتس و جف بزوس

شیوع ویروس کرونا ۱۴.۱ میلیارد دلار به ثروت جف بزوس خسارت زده است. مالک شرکت آمازون در حال حاضر ثروتمندترین مرد جهان است و اکنون ارزش ثروت او به ۱۱۳.۶ میلیارد دلار رسیده است. همچنین مایکروسافت هشدار داده به دلیل شیوع ویروس کرونا در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی نمی تواند به درآمد پیش بینی شده، دست یابد. این در حالی است که در ارزش ثروت بیل گیتس (یکی از بنیانگذاران مایکروسافت) حدود ۶.۶ میلیارد دلار کاهش یافته است. 

قیمت مصوب ماسک اعلام شد

عباس تابش گفت: شیب تولید ماسک رو به افزایش استو تولید سه شیفته و چهار شیفته در حال انجام است. رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: برای واردات ماسک‌های سه لایه و N۹۵ هم اقدام شده و به لحاظ تأمین مشکلی نخواهیم داشت. معاون وزیر در مورد قیمت ماسک اظهار داشت: قیمت‌ها اعلام شده و هر فردی ماسک N۹۵ را بیشتر از ۱۵ هزار تومان و ماسک سه لایه را بیشتر از ۴ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه کند، گرانفروشی است و با آن برخورد می‌شود.

آغاز توزیع مرغ تنظیم‌ بازاری ۱۲هزارتومانی

حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به وضعیت مناسب تولید گوشت مرغ در کشور اظهار  داشت: قیمت مرغ در بازار کمتر از حداکثر نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است و نیازی به توزیع ذخایر استراتژیک برای تنظیم بازار نیست اما با وجود اینْ، مرغ منجمد به‌ قیمت هر کیلوگرم دوازده هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. وی تأکید کرد: توزیع گوشت مرغ نیز بدون محدودیت خواهد بود و به هر اندازه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. این مقام مسئول در ارتباط با دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: دلیل افزایش قیمت‌هایی که ممکن است در بازار مشاهده شود، مقطعی و موردی است که ممکن است دلایلی مانند بسته شدن راه‌ها و گرانفروشی برخی خرده‌فروشان داشته باشد و رفع می‌شود. عباسی معروفان اظهار داشت: طرح عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز تنظیم‌بازاری تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت و این محصولات در تعطیلات نوروزی نیز عرضه می‌شود.

دو شرط خداحافظی با دلار ۴۲۰۰تومانی از زبان قائم‌مقام وزیر صنعت

حسین مدرس خیابانی قائم‌مقام وزیر صنعت اظهار داشت: تنها اگر مطمئن شویم ارز دولتی بر سفره مردم به‌خصوص قشر‌های آسیب‌پذیر تأثیر ندارد و یا اینکه از جانب بانک مرکزی با کمبود منابع روبه‌رو شویم اقدام به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهیم کرد، ولی در حال حاضر و تا این لحظه هیچ تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این سه قلم کالای اساسی در سال ۹۹ اتخاذ نشده است.

ابتلای کارکنان هیوندای به کرونا

شرکت هیوندای موتور کره جنوبی اعلام کرد که یکی از کارخانه‌های خود در این کشور را به‌ دلیل مثبت بودن تست کرونای یکی از کارکنان تعطیل کرده است. این کارخانه که‌ در اولسان کره جنوبی واقع است، مدل‌های شاسی‌بلندی نظیر پالیسید، توسان، سانتافه و جنسیس جی‌ وی ۸۰ را تولید می‌کند.‌ شیوع ویروس کرونا در چین و چند کشور دیگر که تاکنون موجب جان باختن بیش از سه هزار تن شده است، لطمات مهلکی به خودروسازان وارد کرده است. از یک سو تعطیلی کارخانه‌های قطعه‌سازی در چین موجب شده است تا اخلال در زنجیره تامین شرکت‌ها ایجاد شود و از سوی دیگر تقاضا برای خرید خودرو در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان افت بی‌سابقه ۹۰ درصدی را در ماه فوریه داشته است.

به نقل از دنیای اقتصاد؛ کارخانه اولسان در حالی تعطیل شد که هیوندای به تازگی فعالیت یکی از کارخانه‌های تعطیل شده خود را از سر گرفته بود. کره جنوبی پس از چین‌، بیشترین آمار مبتلا به کرونا را در جهان دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
توصیه برای مدیران به اصطلاح انقلابی ایران این است که بعد از کشف دپوهای غیرقانونی اقلام دارویی و بهداشتی تصاویر این شیطان صفت های رذل را در جراید چاپ کنید تا آبروی این ها در سطح کشور برود تا مردم بهتر همدیگر را بشناسند
ماسك ٤١٠ تومنه نه ٤١٠٠
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
تاسف اوره
ماسک رایگان میدهند چین
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
تابناک اصلاح کن خبرتو هر چه زودتر لطفا. همینجوری هم گرانفروشی داریم. بخشنامه کردن 4100 ریال.معادل 410 تومان. اصلاح کن تابناک جان.
ماسک که سه هزار پوند تومن بود رو تازه قیمت مصوب کردین پونزده هزار تومن
پیدا کنید پرتقال فروش را
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ماسک را باید رایگان در اختیار مردم بگذارند
غصه نخورید فکر کنم تا حالا حدود شونزده میلیارد ماسک احتکار شده کشف کردیم که با صادر کردنشون میتونیم ثروتمندترین کشور دنیا بشیم
سالهاست میخواهید بازار ارز را سر و سامان دهید و دلار دو هزار و پانصد برابر رشد داشته و به دنبال ما ارزش پول ملی افول کرده ! کسی پاسخگو است که چطور زمانی پول ملی اینقدر قوی بود و الان اینقدر ذلیل ؟!
ماسک جهانگیری هم به بازار اومد. با این قیمتا که سازمان حمایت از دولت مصوب کرده بنظر میاد خود دولت محتکر ماسک بوده
دولت باید و باید و باید شرایط تاسیس کارگاه های کوچک مثل صنایع دستی، قالی بافی، پوشاک و امثال اینها رو با هدف صادراتی تسهیل کنه. میتوان در یک بازه زمانی 5 ساله به جهش صادراتی رسید و قدرت ریال را حفظ کرد. اما هیچ شرایطی فراهم نیست. خودتان بروید اتحادیه پوشاک و درخواست مجوز تولید بدهید تا ببینید چقدر سنگ اندازی پیش رو دارید.
معنی 4 شیفته چیست اگر هر شیفت را 8 ساعت در نظر بگیریم........... در 24 ساعت بیش از 3 شیفت امکان پذیره!
کدام مدیریت؟ بانک مرکزی قافله گردان دربدری بازار ارز است! بانک مرکزی اگر عرضه دارد چپاول و غارت اموال ملی توسط بقیه بانکها را مدیریت کند! علی برکت الله!
چه مدیریت بازاری هم بازار و هم مردم رو نابود کرده بجای مدیریت البته ظاهرا هدف همین نابودی بوده
مدیریت الکلی و ماسکی نشانداد مدیران بسیار بزرگی در سطح منطقه ، جهان ، منظومه شمسی و حتی حومه داریم

خدایا . شکر
آخی ، دلم کباب شد، پول جمع کنیم برای ثروتمندان روس، به خاک سیاه نشستن بدبخت ها
این روزهاشاهدرقابت تنگاتنگ وشانه به شانه کرونا وبورس البته فقط در ایران هستیم !!!! کرونا میتازد بورس میتازد دلاربالامیرود بورس میتازد دلار کاهش میابد بورس بازهم میتازد همه کسب وکارها دراغماهستند بورس همچنان میتازد !!! هیچ چیز جلودار رشدبورس نیست نه تحریمها نه واردشدن به لیست سیاه اف ای تی اف نه کرونا ! فکرمیکنم باادامه روند رشد روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی بورس بایدبزودی چشممان به جمال شاخص یک میلیون واحدی روشن شود !!!!!
کدامین اقلام مورد نیاز آنهم ضروری با دلار ۴۲۰۰ در بازار عرضه میشود ؟،
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
غذای گربه وزین اسب
در این اوضاع کساد بازار بووووووورس را نگوووووووووو
ماشالله ماشالله
مدیریت کشور ما کاملا بروز هست . باورکنید . یعنی اول یک اتفاقی میفته بعد تصمیم گرفته میشه . دولت . مجلس . وکلا . وزرا . استاندار.فرماندار و... همه همینجوری هستند . یعنی میشه گفت مدیریت ما واکنشی هست . نه مثل کشور های بی دین که برای 100 سال آینده خود برنامه ریختن فکر کنم کار مادرستتتر هست . ما نسبت به اتفاقات عکس العمل نشان میدهیم . اونا نشستن هی خیال پردازی میکنند . خدایا ممنون که من در ایران و در این عصر بدنیا آمدم متشکرم
ماسک 1000 تومن بود شد 4100 که دلیل این قیمت گذاری معلوم نیست به امید حق علیه باطل اوضاع به وضعیت سفید رسید ان شاالله به قیمت قبل نزدیک میشه یا اینکه عادت کردیم؟
توی بقیه کشورها ماسک و لوازم ضد عفونی رو رایگان میدن تا بیماری کنترل بشه بیشتر خسارت به مردم و کشورشون نرسه تو ایران براش قیمت تعیین میکنن مردم گرون نخرن واقعا که....
مردم با این گرونی تو تامین مایحتاج اولیشون موندن حالا باید ماسک هم بخرن
ماسک معمولی ۴۱۰۰ تومان ! چند نفر میتونن بخرند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس