بازدید 28095

قوانین فرودگاهی استانبول ترکیه

کد خبر: ۹۶۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 03 March 2020

ترکیه بی تردید یکی از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای جهان بوده و به علت نزدیکی و مجاورت آن با کشورمان ایران، سالیانه پذیرای تعداد بسیاری از گردشگران ایرانی می‌ باشد که با خریداری بلیط هواپیما استانبول به تهران قصد دارند یک سفر خاطره انگیز و به یادماندنی را تجربه کنند. جدا از آشنایی با زیبایی ها و جاذبه های بی شمار ترکیه، قبل از تهیه بلیط هواپیما استانبول، بهتر است با قوانین فرودگاهی ترکیه نیز آشنایی داشته باشید تا بتوانید بدون دغدغه و برخورد به هر مشکلی هنگام سوار شدن به هواپیما، یک سفر عالی در این کشور بی نظیر را تجربه کنید. همانطور که ئمیدانید فرودگاه جدید استانبول در حال حاضر، بزرگترین فرودگاه دنیا است و برآورد شده است که فرودگاه جدید استانبول ظرفیت جابه جایی تا سقف 200.000.000 مسافر را برقرار خواهد کرد. از طرفی خدمات خود را به 100 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی ارائه نموده و350 مقصد در سراسر جهان را برای جابه جایی مسافر و محموله پوشش می دهد.

قوانین فرودگاهی استانبول ترکیه

در همین راستا و در قالب این مطلب تصمیم گرفتیم تا قوانین فرودگاهی ترکیه را برای شما به طور کامل شرح دهیم تا اگر قصد تهیه بلیط استانبول را داشتید، با دانستن قوانین فرودگاهی، بتوانید بدون برخورد به هر گونه مشکلی در فرودگاه های ترکیه، یک سفر به یاد ماندنی را آغاز کنید؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مطلب که از مجله سفرستان https://mag.safarestan.com گردآوری شده است، ما را همراهی نمایید. شما می توانید پس از سفر به استانبول از مطلب مکان های مخصوص خرید در استانبول هم دیدن کنید.

 

اطلاعات مربوط به بازرسی توسط صفحه نمایش

قوانین فرودگاهی استانبول ترکیه

تمامی مسافرانی که قصد سفر از طریق فرودگاه استانبول یا هر فرودگاه دیگری در ترکیه را دارند، باید از ایستگاه بازرسی امنیتی عبور کنند که توسط مأمورین امنیتی خصوصی اداره می شود. دلیل این کار جلوگیری از هر گونه خطر امنیتی توسط هر مسافری خواهد بود.

برای اینکه این بازرسی امنیتی را هر گونه سریع تر سپری کنید، باید به نکته زیر توجه داشته باشید:

از اینکه چه اجناسی برای حمل کردن در بار همراه یا بار چک شده امن هستند اطمینان حاصل کنید تا بتوانید از بازرسی های امنیتی که توسط صفحه نمایش در فرودگاه ها انجام می‌ شوند، بدون دغدغه عبور کنید.

 

بار خود را چگونه ببندیم؟

قوانین فرودگاهی استانبول ترکیه

  • در بار همراه خود شما تنها اجازه دارید تا مایعات را در بطری ها یا محفظه های مخصوص با حداکثر حجم 100 میلی لیتر حمل کنید.
  • این بطری ها یا محفظه ها را در کیسه های پلاستیکی 1 لیتری جای دهید.
  • باطری اضافی و پاور بانک را به همراه خود در بار همراه حمل کنید
  • محفظه های مایعاتی بیش از 100 میلی لیتر و همچنین چاقوها و قیچی هایی که تیغه آن ها بیش از 6 سانتیمتر طول دارند را تنها در بار چک شده می توانید قرار دهید.
  • اگر شما تنها با بار همراه سفر می کنید، نباید وسیله های گفته شده را با خود در کیف همراه خود جای دهید.
  • داروهای مایع، غذای کودک و غذاهای مخصوص که در طول سفر به آن ها نیاز خواهید داشت را می توانید در محفظه های بیش از 100 میلی لیتر در بار همراه خود حمل کنید.
  • فندک و کبریت نباید داخل بار همراه قرار داده شوند؛ با این حال می توانید به همراه خود یک فندک یا یک بسته کبریت به داخل هواپیما حمل کنید.
  • اشیایی همچون چسب های سوختی، ترقه، اشیای جرقه زن و باطری هایی با عملکرد بیش از 160 وات و غیره، اجازه قرار داده شدن در هیچ باری را ندارند.

 

آمادگی های نهایی در فرودگاه

قوانین فرودگاهی استانبول ترکیه

پس از خرید بلیط هواپیما ارزان و مراجعه به فرودگاه جدید استانبول، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • مایعات بیش از 100 میلی لیتر را در سطل های آشغال تعبیه شده در فرودگاه رها کنید.
  • مایعات 100 میلی لیتری خود را در کیسه های پلاستیکی 1 لیتری قرار دهید.
  • این کیسه های پلاستیکی در ناحیه انتظار قبل از بازرسی امنیتی تعبیه شده اند.

 

عبور از بازرسی امنیتی، بدون دغدغه و با سرعت

قوانین فرودگاهی استانبول ترکیه

اشیاء زیر را به طور جداگانه در سینی های مخصوص بار قرار داده و گفته های مأمورین امنیتی را با دقت دنبال کنید:

  • جیب ها و کیف پول های خود را خالی کرده، سکه ها، موبایل و دسته کلید خود را در سینی ها برای انجام چک X-ray، قرار دهید.
  • کیسه های پلاستیکی 1 لیتری خود را که حاوی مایعات 100 میلی لیتری هستند را به مأمورین بازرسی نشان دهید.
  • غذای کودک، داروهای مایع و غذاهای مخصوص را که بیش از 100 میلی لیتر هستن را به مأمورین بازرسی نشان دهید.

قوانین فرودگاهی

در قسمت بعدی شما اطلاعات کاملی را در مورد اشیای ممنوعه و نیازمندی ها در مورد مایعات، فندک ها، باطری ها و غیره را مطالعه خواهید کرد.

اشیاء ممنوعه:

  • فندک و کبریت
  • اشیاء جرقه زن
  • ترقه
  • چسب سوختی
  • رنگ/اسید
  • کارتریج گازی

این لیست به صورت کلی بوده و برای اطلاعات کامل تر بهتر است با ایرلاین خود تماس بگیرید.

مایعات در بار همراه: مایعات، ژل ها، کرم ها، اسپری ها و غیره تنها در صورتی در بار همراه مجوز خواند داشت که در محفظه های 100 میلی لیتری قرار بگیرند.

تمامی این محفظه ها باید به راحتی در کیسه پلاستیکی شفاف با حداکثر اندازه یک لیتر قرار داده شوند.

این کیسه پلاستیکی باید هنگام بازرسی و چک کردن به مأمورین نشان داده شود.

به ازای هر نفر تنها یک کیسه پلاستیکی مجاز خواهد بود.

فندک ها و کبریت ها: همانگونه که گفته شد فندک و کبریت در بار همراه مجاز نبوده ولی به همراه داشتن یک فندک یا یک بسته کبریت مجاز خواهد بود

فندک های اتمی (با شعله آبی) به طور کلی ممنوع هستند.

باطری اضافی و پاور بانک ها: به علت دلایل امنیتی حمل باطری اضافی و پاور بنک در بار چک شده مجاز نخواهد بود. شما می توانید باطری های با عملکرد 160 وات را با توجه به شرایط زیر در بار همراه خود حمل کنید

حداکثر 2 باطری به شرطی که انرژی هر باطری از 100 وات بیشتر نباشد.

باطری ها باید به طور جداگانه در برابر جریان کوتاه محافظت شوند.

باطری های داخل دستگاه (تا 100 وات) را می توانید یا در بار همراه یا بار چک شده حمل کنید. باطری ها با عملکرد بیش از 160 وات به طور کلی ممنوع هستند.

لوازم حمل و نقل خودکار همانند هاور بورد: دستگاه هایی با باطری لیتیومی در هر دو بار همراه و بار چک شده ممنوع می باشند. این موضوع در مورد ویلچیرها یا دیگر دستگاه های کمکی صدق نمی کند. برای اطلاعات بیشتر با ایرلاین خود تماس بگیرید.

لوازم غواصی: به علت تولید حرارت، لامپ های غواصی را نمی توان درون بار چک شده قرار داد. این اشیاء را می توان به همراه خود در بار همراه به داخل هواپیما برد؛ البته با این شرط که منبع تغذیه آن قطع شده باشد.

 

نحوه خرید اینترنتی بلیط هواپیما استانبول از سایت سفرستان

 

برای جستجوی پروازها و مشاهده آخرین قیمت بلیط هواپیما استانبول در قسمت جستجوی پرواز داخلی ابتدا نوع بلیط هواپیما (فقط رفت، رفت و برگشت) سپس مبدأ و مقصد، تاریخ سفر، تعداد مسافر و ... را مشخص کنید. با زدن دکمه جستجو لیست کلیه پروازهای استانبول نمایش داده می شود. پس از جستجو نیز می توانید از طریق فیلترهای بالا بلیط هواپیمای ارزان یا سریع ترین پرواز را انتخاب کنید. پس از جستجوی شما، بلیط هواپیما به صورت پیش فرص از ارزان ترین قیمت ایرلاین ها به گران ترین نشان داده می شود. شما می توانید اطلاعات دقیق هر پرواز شامل نام ایرلاین، تاریخ، ساعت، مدت پرواز، کلاس پرواز و قیمت بلیط هواپیما به استانبول را مشاهده کنید. در قسمت جزئیات پرواز نیز اطلاعات مربوط به حمل بار، قوانین پرواز، نوع هواپیما و فرودگاه ارائه می شود. شما با زدن دکمه انتخاب پرواز به مرحله بعدی برای ثبت اطلاعات مسافر می روید.

قوانین فرودگاهی استانبول ترکیه

روی هم رفته می توان نتیجه گرفت که با رعایت موارد گفته شده در این مطلب و احترام به قوانین فرودگاهی ترکیه، خواهید توانست بدون دغدغه از ایستگاه های بازرسی فرودگاه عبور کرده و سفر به یاد ماندنی را تجربه کنید؛ بنابراین بهتر است پس از خریداری بلیط استانبول به تهران از سایت سفرستان، موارد گفته شده را رعایت کرده و با خیالی هرچه آسوده تر آماده آغاز سفر و ماجراجویی خود باشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار