بازدید 23229
پیمانه اقتصادی؛

سایه کرونا بر بازار خودرو؛ مشتریان برای پرسیدن قیمت نیز مراجعه نمی‌کنند/ ترکش‌های کرونا به ثروتمندترین فرد چین/ ارزش معاملات بورس به چند میلیارد رسید؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان قابل توجه دلار در معاملات امروز، سهام آرامکو عربستان به پایین‌ترین حد خود رسید، سکه دوباره به کانال ۶ میلیون تومانی صعود کرد، قیمت جهانی طلا یک درصد گران شد، قیمت نفت رو به افزایش گذاشت، کرملین: نشست پوتین با شرکت‌های نفتی روسیه پیش از نشست اوپک پلاس و واگذاری سهام دو شرکت دولتی تایید شد را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 02 March 2020

نوسان قبل توجه دلار در معاملات امروز/ سایه کرونا بر بازار خودرو؛ مشتریان برای پرسیدن قیمت نیز مراجعه نمی‌کنند/ ترکش‌های کرونا به ثروتمندترین فرد چین/ ارزش معاملات بورس یه چند میلیارد رسید؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان قابل توجه دلار در معاملات امروز، سهام آرامکو عربستان به پایین‌ترین حد خود رسید، سکه دوباره به کانال ۶ میلیون تومانی صعود کرد، قیمت جهانی طلا یک درصد گران شد، قیمت نفت رو به افزایش گذاشت، کرملین: نشست پوتین با شرکت‌های نفتی روسیه پیش از نشست اوپک پلاس و واگذاری سهام دو شرکت دولتی تایید شد را در بر دارد.

ارزش معاملات بورس به چند میلیارد رسید؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۱۳۷۴۵ واحدی معادل ۲.۶۷ درصد به رقم ۵۲۹ هزار و ۳۲۸ واحد رسید.

نوسان قبل توجه دلار در معاملات امروز/ سایه کرونا بر بازار خودرو؛ مشتریان برای پرسیدن قیمت نیز مراجعه نمی‌کنند/ ترکش‌های کرونا به ثروتمندترین فرد چین/ ارزش معاملات بورس یه چند میلیارد رسید؟

این در حالی است که در فرابورس، شاخص کل با رشد ۱۰۹ واحدی به رقم ۶ هزار و ۷۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۶۶۴ واحدی معادل ۲.۶۷ درصد به رقم ۱۷۸ هزار و ۹۳۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۴۴۶۹ واحدی معادل ۲.۵۶ درصد، عدد ۱۷۸ هزار و ۹۳۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۹۷۴ واحدی معادل ۲.۵۶ درصد به رقم ۱۱۹ هزار و ۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۲۱۳ واحد افزایش معادل ۲.۶۵ درصد را رقم زد و به سطح ۶۶۷ هزار و ۵۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۵۱۰ واحد افزایش معادل ۲.۳۵ درصد به رقم ۳۷۰ هزار و ۵۹۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۴۵۷۶ واحد افزایش معادل ۳.۱۳ درصد همراه بود و عدد یک میلیون و ۱۳۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

به نقل از نبض بورس؛ ارزش معاملات بورس تهران امروز بیش از ۵۴۰۰.۲ میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از ۷ میلیارد و ۲۳۲ میلیون برگه سهم طی ۸۱۵ هزار و ۱۰۴ نوبت معاملاتی بود.

سهام آرامکو عربستان به پایین‌ترین حد خود رسید

سهام شرکت آرامکو عربستان روز یکشنبه به ۳۲.۵۰ ریال عربستان (معادل ۸.۶۶ دلار آمریکا) رسید که پایین‌ترین حد آن پس از عرضه در بورس این کشور است. سهام آرامکو در شرایطی کاهش یافت که به دلیل نگرانی درباره گسترش جهانی ویروس کرونا، قیمت نفت سقوط کرده است. پیش از این، پایین‌ترین قیمت سهام آرامکو ۳۲.۶۰ ریال عربستان بود، البته سهام سعودی آرامکو در زمان عرضه اولیه، ۳۲ ریال قیمت داشت. شرکت آرامکو توانست با فروش ۱.۷ درصد از سهام خود، ۲۹.۴ میلیارد دلار درآمد به دست آورد.

نوسان قابل توجه دلار در معاملات امروز

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد رشد قیمت‌ها هستیم، به گونه‌ای که در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۵۴۵۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۵۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخت می‌شود که نسبت به روز قبل، ۴۰۰ تومان رشد داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به نرخ ۱۶۸۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به یکشنبه، ۵۰۰ تومان گران‌تر شده است، حال آنکه در بازار آزاد، دلار در میانه امروز به رقم ۱۵۷۰۰ تومان رسید و در نهایت به کمتر از نرخ دلار در صرافی‌های بانکی یعنی ۱۵۴۰۰ تومان کاهش یافت.

سکه دوباره به کانال ۶ میلیون تومانی صعود کرد

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به قیمت ۶ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان به فروش رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت پنج میلیون و ۹۶۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. علاوه بر این، هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۰۸ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۶۳۷ هزار تومان به فروش رسید. /ایرنا

قیمت جهانی طلا یک درصد گران شد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی، بیش از یک درصد گران شد تا بخشی از ضرر سنگینی که روز جمعه متحمل شده بود را جبران کند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۵۹۹ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در زمان گشایش بیش از یک درصد افزایش داشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۲.۲ درصد افزایش، به ۱۶۰۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت نفت رو به افزایش گذاشت

قیمت نفت که پیشتر بیش از یک دلار در هر بشکه سقوط کرده بود، با امیدواری به کاهش بیشتر تولید از سوی اوپک و اقدامات محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی جهان در برابر شیوع ویروس کرونا، در معاملات روز دوشنبه افزایش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت یک دلار و ۶۳ سنت معادل ۳.۳ درصد افزایش یافت و به ۵۱ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که روز جمعه تا مرز ۴۸ دلار و ۴۰ سنت سقوط کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ـ که روز جمعه به مرز ۴۳ دلار و ۳۲ سنت سقوط کرده بود ـ در معاملات روز جاری یک دلار و ۳۵ سنت معادل سه درصد افزایش یافت و به ۴۶ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

سایه کرونا بر بازار خودرو؛ مشتریان برای پرسیدن قیمت نیز مراجعه نمی‌کنند

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران پایتخت می‌گوید: به جرات می‌توان گفت، این روز‌ها کسب و کار‌های همکاران این حوزه نسبت به پیش از شایع شدن ویروس کرونا تا ۸۰ درصد کاهش داشته است. وی به ایرنا گفت: این روز‌ها حتی مشتریان برای پرسیدن قیمت نیز مراجعه نمی‌کنند و نمایشگاه‌داران نیز در بهترین حالت به مشاوره تلفنی بسنده می‌کنند.

موتمنی در عین حال با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال گفت: چند سالی است که تقاضا برای خرید در فروردین و اردیبهشت بیشتر از اسفندماه است؛ بنابراین، افرادی که فکر می‌کنند با نگه داشتن خودرو در ایام پایانی سال می‌توانند سود بیشتری ببرند، در اشتباهند. وی بیان‌داشت: افرادی که به دنبال خودرو برای مسافرت‌های نوروزی بودند، ماه‌ها قبل خرید خود را انجام داده‌اند.

ترکش‌های کرونا به ثروتمندترین فرد چین

موسسه هورون چین اعلام کرد، تنها در سال گذشته ۱۸۲ میلیاردر جدید در چین ثبت شده که این رقم بیشتر از آمریکا و هر کشور دیگری در جهان بوده است. طبق اعلام این موسسه ۲۸۱۶ فرد با ثروت یک میلیارد دلار یا بیشتر در جهان وجود دارد. اکنون بیش از ۷۷۰ میلیاردر در چین وجود دارد که بدین ترتیب این کشور پس از آمریکا، دومین کشور جهان از نظر تعداد ثروتمندان به شمار می‌رود. به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح چین و جهان، ارزش سهام بسیاری از شرکت‌های چینی دچار ریزش شده و همین باعث تغییرات زیاد ثروت افراد در این کشور شده است، تا جایی که جک ما که از سال‌ها پیش همواره ثروتمندترین فرد چین لقب گرفته بود، به دنبال سقوط ارزش سهام شرکت علی بابا جایگاه خود را از دست داده است. انتظار می‌رود روند نوسان شاخص‌های بورسی چین و ارزش نماد‌های بزرگ این کشور در هفته‌های آینده نیز همچنان ادامه داشته باشد.

کرملین: نشست پوتین با شرکت‌های نفتی روسیه پیش از نشست اوپک پلاس

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با شرکت‌های نفتی روسیه در مورد پیشنهاد تمدید یا بیشتر کردن رقم کاهش توافق اوپک پلاس گفت‌وگو کرد؛ اما هیچ تصمیم خاصی گرفته نشد. پسکوف گفت: «این نشست هیچ هدفی برای گرفتن تصمیمی خاص نداشت.» وی افزود: تمام سوال‌های خاص در رابطه با هرگونه کاهش بیشتر در نشست این هفته وزیر انرژی روسیه با تولیدکنندگان نفت مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت. پسکوف گفت: پوتین هیچ برنامه فوری برای صحبت با عربستان یا اعضای اوپک در رابطه با وضعیت بازار نفت ندارد.

واگذاری سهام دو شرکت دولتی تایید شد

علیرضا صالح در مورد واگذاری سهام باقی مانده دولت در هجده شرکت و بنگاه بزرگ بورسی که اوایل سال جاری در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار گرفت، اظهار داشت: تاکنون سهام باقی مانده در دو پالایشگاه نفت شیراز و لاوان را واگذار کرده‌ایم.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: تعدادی دیگر از شرکت‌ها را نیز که آماده واگذاری بودند، عرضه کردیم، اما هنوز مشتری برای خرید سهام این شرکت‌ها نداشته‌ایم. وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، سال آینده سهام شرکت‌هایی که باقی مانده است را قطعاً واگذار خواهیم کرد. صالح در مورد واگذاری سهام ۶۰.۷۲ درصدی دولت در هپکو نیز گفت: برای واگذاری سهام دولت، اول باید آماده‌سازی انجام، تا زمینه برای فروش سهام فراهم شود. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: حداقل یک تا دو سال لازم است تا بتوانیم اوضاع در هپکو را اصلاح و شرایط رونق تولید را فراهم کنیم. پس از بهبود اوضاع، سهام دولت را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
تنها امتیاز مثبت کرونا ناکام ماندن دلالان خودرو و مافیای خودرو در ایام آخر سال است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
دلالان خودرو کسانی که باعث گرانی خودرو شدند از کرونا بدتر هستند
reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
مافیا کدومه خود مردم هستند اینایی که میگی .
به مردم اخبار دروغ نگوييد
توي سايت خودتون لايو ديتا
قيمت جهاني طلا پايين آمده و قيمت نفت نيز همينطور
آقاي همتي لطفاً داغ مردم را تازه نكنيد ، با بالا بردن نرخ ارز و كاهش ارزش ريال و توليد تورم و گراني به مردم نجيب ايران استرس وارد نكنيد . وقتي توان اداره و نگهداري از پول ملي را نداريد كناره گيري كنيد .
دلار رو برگردانید به کانال 12 تومان، پدرمان درآمد. داریم ساختمون می سازیم، آهن گران شده. چه میکنید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
منم همدرد
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ان وقت قیمت پارسال شما هم خانه هایت را میفروشی،؟؟؟؟؟؟
اگر اقتصاد و تورم را قبول داری گران شدن میلگرد هیچ ربطی با دلار نداره و براساس تورم سالانه گران شده و ثانیا سازندگان مسکن قیمتهای فروششان به روز است و هر مترمربع خانه پرش
۵۰۰۰ شما ۷۰ کیلوگرم میلگرد مصرف کرده ای که فرقش با میلگرد حدود ۲۰۰۰ تومان تفاوت و متر مربعی ۱۴۰۰۰۰ تومان قیمت تمام شده شما اضافه میشود که ماشالله ماشالله در پایان کار اصلا این عدد و قیمت فروش شما قابل بحث نیست و گم
میشود و بیش از ان‌ میفروشید بنابراین میلگرد را وارد بازی های دلار نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ساختمونتو ارزون میفروشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این روزهاشاهدرقابت تنگاتنگ وشانه به شانه کرونا وبورس البته فقط در ایران هستیم !!!! کرونا میتازد بورس میتازد دلاربالامیرود بورس میتازد دلار کاهش میابد بورس بازهم میتازد همه کسب وکارها دراغماهستند بورس همچنان میتازد !!! هیچ چیز جلودار رشدبورس نیست نه تحریمها نه واردشدن به لیست سیاه اف ای تی اف نه کرونا ! فکرمیکنم باادامه روند رشد روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی بورس بایدبزودی چشممان به جمال شاخص یک میلیون واحدی روشن شود !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
،روز شنبه که ارز و طلا کاهش قیمت داشت ، بورس هم ریزش
داشت . تامین کننده ارز همین شرکت ها هستند و سودشان در
. گرو افزایش قیمت ارز و طلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
شنبه ، با کاهشی شدن قیمت ارز ، بورس هم ریزش داشت ،
همین شرکت های عرضه شده در بازار بورس بالاخص پترشیمی ها هستند که ارز صرافی ها را تامین میکنند و سود شان در بالا رفتن قیمت ارزه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
بورس تشکیل شده از صدها شرکت تولیدی خدماتی ومکانی است برای سرمایه گذاری و هم برای پیشرفت تولیدات کشور وهم در آمد زایی برای سرمایه گذار آیا این کار بد ویا خلاف است؟ چرا بعضی ها چشم دیدن بورس را ندارند. دلیل دارد یا از دشمنان این مرز وبوم هستند یا در شغل های کاذب نظیر خریدن ارز ودلار وسکه مشغول هستند سرمایه خودرا در خطر میبینند
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ایشون درست می فرمایند ،ظاهرن این روزه همان دلالان خودرو ، سکه ، ارز و مسکن هستند که به بازار بورس هجوم آورده اند ، از طرفی بازار بورس هیچ کمکی به اقتصاد و تولید نمی کند ، مثلن اگر سهام سایپا از ۳۰۰ تومن بشه ۱۰۰۰ تومن ی ریال از این پول به خود شرکت داده نمی شود ، معاملات بازار هیچ ارتباطی به خودشرکتها ندارد مگر در عرضه اولیه ها که آنها هم بسیار کم هستند درسال شاید ۱۰ تا عرضه اولیه باشد. بورس ایران مثل اقتصادمان شده ، اتفاقات معکوس همدیگه بازم باعث افزایشش میشه ، ار دلار بالا بره رشد میکنه ولی وقتی پایین میاد بازم رشد میکنه ، الان کرونا همه اقتصاد و تولید رو مختل کرده ولی بورس مریض ما بالا میره ، واقعن چه اتفاقی داره میوفته توی این بازار مکاره؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
نکته بورس مثبت بورس اینکه از ورد نقدینگی به ملک و ماشین جلوگیری میکنه تا دلالها کمتر از خون ملت بخورند
پرسپولیس و استقلال را واگذار کنید تا دستشون از بیت المال مردم قطع بشه
بورس=عددسازی ازنوع تابلواش
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
نگو این حرفو کلی دلال شیک تو این زمینه نون میخورن
در این گیر و دار کرونا سود جویان به خرید اموال مردم ،شرکت ها و پالایشگاهای دولتی بنام خصوصی سازی ادامه میدهند و حالا التماس هم می کنند که خریدار پیدا نمیشود!
چطوره پالایشگاه را به من انتقال بدید با پولی دستی از بیت المال!
در یک اقتصاد سالم باید قیمت خودرو ، ارز و طلا سقوط می کرد ولی به شکل مسخره ای با وجود یک ویروس همه گیر و خود قرنطینه کردن بجای سقوط افزایش دیدیم
بله ما چشم دیدن بورس را نداریم چون بورس و رشد آن ساختگی است من یک سوال دارم چطور وضع اقتصاد خراب است ولی بورس رشد دارد میلیاردها پول در بورس بدون دلیل و پشتوانه خلق می شود به نظر شما این خطرناک نیست
کرونا هم باعث نمیشه از طمع دلالان و افزایش قیمت ها در امان بمانیم
امان از حرص بعضیا
ماشین رو در دیوار میزنن فردا قیمت رو بالا میبرن با اینکه کسی نمی خره
با این شناختی که از مردم و دلالها دارم . این دلالها پراید رو مجددا نزدیک 80 میلیون میروسونن و مردم م صف میکشند برای خرید.....کاش نخریدن بواسطه کرونا یه فرهنگ باشه برای نخریدن علیه گرانی....کاش.
کسی نباید از رشد بورس در حالیکه سایر بازارها با رکود و ریزش مواجه هستند متعجب بشه چون توی مملکت ما همه چیز برخلاف منطق و حساب و کتاب منطقی مثل سایر کشورهاست....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار