بازدید 19644

انتقاد تند وزیر بهداشت از وزیر صمت درباره کمبود ماسک

وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر صنعت ضمن گلایه از کمبود ماسک در مراکز بهداشتی اعلام کرد: متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک را با قیمت ۱۰ برابری می‌فروشند. این شیوه برخورد و پیگیری بوروکراتیک مشکلی از مملکت حل نخواهد کرد و آبروی نظام و سلامتی مردم به شدت زیر سوال خواهد رفت.
کد خبر: ۹۶۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 02 March 2020

 

به گزارش تابناک،سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای به رضا رحمانی وزیر صنعت ضمن گلایه از کمبود ماسک در مراکز بهداشتی اعلام کرد:"متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت ۱۰ برابری به دلالان معرفی می‌کنند".

متن نامه وزیر بهداشت به وزیر صمت به شرح زیر است:

«جناب آقای مهندس رحمانی

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد

با سلام؛

علیرغم جلسات مکرر همکاران اینجانب در آن وزارتخانه، متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت ۱۰ برابری به دلالان معرفی می‌کنند.

از هفته پیش تا کنون طبق اظهار نظر مدیران وزارت بهداشت حداکثر یک میلیون ماسک تحویل شده که با شعار فریبنده روزی چند میلیون تولید و متاسفانه انتقال این عوام فریبی به مردم، اینجانب و همکارانم به شدت مورد شماتت و تحت فشار قرار گرفته ایم. به نظر اینجانب این شیوه برخورد و پیگیری بوروکراتیک مشکلی از مملکت حل نخواهد کرد و آبروی نظام و سلامتی مردم به شدت زیر سوال خواهد رفت. لازمست مقامات امنیتی، قضایی و انتظامی کشور نه تنها در گرفتن تعدادی ماسک از انبار‌های متفرقه بلکه با در دست گرفتن کارخانه‌های تولیدی و گذاردن مدیر دولتی مستقل سریعاً این مشکل را حل کنند.

بی تردید مدیریت شرایط پیچیده کنونی شیوه‌ای متفاوت می‌طلبد که در ساز و کار‌های موجود و جلسات بی حاصل دست‌آوردی نصیب کشور، مردم درمانده در بیماری و همکاران بی پناه اینجانب در بیمارستان‌های آلوده نخواهد شد.

دکتر سعید نمکی

انتقاد تند وزیر بهداشت از وزیر صمت درباره کمبود ماسک

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۵
آقایون چرا چشمتونو روی واقعیت بستید؟ همین الان تمام مغازه های پایین سه راه جمهوری تهران هم ماسک دارن هم الکل دارن همشونم روی شیشه زدن ماسک و محلول ضدعفونی نداریم ولی همشون دارن و من خودم توی همین هفته دو بار ماسک خریدم ازشون و یک بار محلول همشون دارن ولی قیمتارو گرون میدن که البته خیلی هم گرون نداد به من ماسک رو دونه ای سه تومن حساب کرد از این ماسک بیمارستانی بندی ها که یک جعبه پنجاه تایی خریدم همین دیروز و ماسک خیلی خوب خارجی هم دارن دونه ای شصت هفتاد میدن و الکل هم با کدملی نفری یک عدد میدن . حالا نمیدونم چرا اینارو مردم میبینن مسئولین نمیبینن
پس توکه نامه به مقام معظم رهبری نوشتی که : من انم که رستم جهان را گرفت
حالا محتاج ماسک دوزاری شدی؟
کشور ما سالهاست که اسیر یاوه گویان است
نمی شد بین هم این مشکل را حل کنند تا نامه نگاری و علنی کردن و افزایش تنش به سطح عموم ؟؟..با یک تلفن ساده و یک تماس ..بهمین راحتی ..دیشب و پریشب که خیلی تشکر می کردند از هم ..

نحوه مدیریت کردن و تسلط بر هیجان در این مواقع هست وگرنه در حالت عادی که خوب کاری نیست ...!!!

جای خالی شدید مدیر به معنای اخص کلمه حس میشود ...
تنها نکته خوب این نامه ::جلسات بی خاصیت است :: که درد بزرگ جامعه ماست ..
ایکاش این درسها را یاد بگیریم و سرلوحه کنیم ...این داستان هم می گذرد ولی درسها را یاد بگیریم و بلد باشیم مدیریت ریسک و بحران را بخوانیم نه فقط در ویترین کتابخانه باشد ..
مدیریت ریسک خودش یک مبحث مدیریتی است
در این مواقع راهکار واردات گسترده ماسک و مواد ضدعفونی کننده و توزیع با استفاده از کد ملی و یا سرپرست خانواده است
این وزارت صنعت خبلی داغونه
در جایی که یک ماسک ساده در اختیار مردم قرار نمی گیرد چطور انتظار کنترل کرنا را دارید
لطفا انتشار دهید نگاهی به قشر زحمت کش پاکبان بیندازید چند درصد آنهاماسک در اختیارشان قرار گرفته است. دائم در اخبار و گزارش ها خبر توزیع ماسک در داروخانه ها را پخش می کنید اما دریغ از یک ماسک دریغ....
با سلام
جای نگرانی نمی باشد . همانطوری که وزارت صمت موجوع خودرو و صنعت را با ایجاد تورم بالای صددرصد حل نمود مطمئنا موضوع ماسک و.... را هم حل خواهد کرد . اصلا مشکلی نیست .
ولی واقعیت امر این است که ضعیف ترین وزارتخانه همین صمت است که با وجود افراد نالایق و ناکارامد و بی تجربه و بی مطالعه و بی تدبیر در سطوح مختلف وزارت و شرکتها و ..... باعث ایجادرانت و تورم صد دردصدی شده اند . از وزارت بهداشت خواهش داریم که به امید وزارت صمت نماند و خود تدبیری برای تامین ماسک بکند .
الان ميان ميگن سپاه و طلبه ها و بسيجي ها انبار انبار پيدا كردن. خداوكيلي سر هر چيزي بين اين دو جريان ....
اقای وزیر بهداشت یعنی هنوز متوجه نشدی وزیر صنعت هیچی بلد نیست
خوب یعنی نمی تونن که سرباز و ارتش بزارن توی کارخانه ها که مستقیم بدن به وزارت بهداشت!! یعنی باندهای ...!!! مافیایی آنقدر قوی هستند که همه را دور می زنن؟!!!!
ضمن اظهار تاسف از اوضاع کشور و نگرانی اینده سلامت مردم الان باید حاکمیت متوجه عمق فاجعه در کشور باشند که چه خبر است . یک وزارتخانه عریض و طویل با مدیران متعدد توانایی کنتر فقط ماسک و لباس بهداشتی مخصوص را نمی توانند کنتر ل کنند و این یعنی نبود مدیریت کار امد در کشور که با کوچکترین پیش امد سر در گم می شوند حالا وقتش است که مسولان متوجه شوند که در کارخانجات تولیدی چه می گذرد و در عرض جند روز قیمت خودرو چند میلیون گران می شود و اب از اب تکان نمی خورد الان چون سلامتی مردم در خطر است وزیر محترم بهداشت با این تندی نامه نوشته است که البته جای تشکر و قدر دانی دارد . الان مسولان بیایند توضیح دهند که هر نا کارامدی را گردن تحریم می اندازند و تحریم برای عده ای منبع چاپیدن مردم شده است اوضاع اشفته کشور از ناکار امدی مدیران است نه تحریم . الان دارو به حد کافی گران شده است و حتی افراد بیمه هم با داشتن دفترچه بیمه توانیی رفتن به دکتر را ندارند چه رسد به انهایی که بیمه نیستند چهار ما ه پیش دارو هایی را که با دفترچه به بیست هزار تومن خریده بودم الان با چهل هزار تومن خریدم هماند داروها را و مطمئنا هم می دانم دارو تحریم نیست چند روز پیش بود که نماینده کشور سوئد داروها را تحویل ایران داد و تلویزیون حکومتی هم نشان داد متاسفانه عده ای درز کشور با پشوانه حاکمیتی به دلالی مشغول هستند و کسی هم جوابگو نیست و هر کس هم اعتراض می کند با قوه قهریه بر خورد می شود الان در مدت تقریبا یکماه خواربار چقدر گران شده است همه اش از نبود نظارت درست می باشد یکماه پیش لپه 14 یا 15 هزار تومن بود همان لپه الان شده 20 هزار تومن بقیه هم همینطور
لازم است ارتش را وارد کارخانه ها کنند تا مستقیم محصولات آنها را به وزارت بهداشت بدهند،‌یا واردات فوری فوری
این وزیر باید برکنار بشه هیجوقت در اندازه وزیر شدن نبود ایشون
سلام. هرچند مشکل کمبود ماسک یک مشکل جدی است، اما این سبک نامه نگاری با روش مکاتبات درون سازمانی سازگار نیست، یعنی دو مقام همتا نمی توانند با هم مکاتبه نمایند. اگر مشکلی هست، وزیر محترم بهداشت موضوع را به مقام بالاتر انعکاس داده، تا ایشان با وزیر صمت مطرح نماید.
وزیر صنعت از روزی که منصوب شد، با توجه به رزومه و سابقه ای که ارائه داده بود، حدس زدم که فقط بازیچه خواهد بود. هر جا آدم ضعیف و قد کوتاهی را در سمت بالایی منصوب کنند، نتیجه آن رانت و فساد است. این آقا در خودرو، گرانی کالاها، ... در این یکی دو سال هیچ عملکرد مثبتی نداشته است.
نماینده های مجلس فعلی مدیون اند که رای اعتماد دادند و بعد هم وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام ندادند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی