بازدید 14298

نانواها چطور جلوی شیوع کرونا را بگیرند؟

رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مشاغلی مانند نانوایی که با تغذیه مردم به شکل مستقیم ارتباط دارد، بسیار ضروریست در حالیکه برخی به اشتباه گمان می‌کنند نانوایی‌ها از آن جایی که در معرض گرما هستند به کرونا مبتلا نمی‌شوند.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 01 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، یک کارشناس بهداشت محیط افزود: با رعایت بهداشت در نانوایی‌ها می‌توان اطمینان از سلامت نان را افزایش داد، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه، بهداشت نان از مهمترین مواردی است که افراد باید از آن آگاهی یابند.

مهدی مهرانی ادامه داد: کارکنان نانوایی ها باید از علایم شایع ویروس کرونا که تب، سرفه خشک و تنگی نفس است، آگاهی یافته و در صورت وجود چنین علایمی در نانوایی حضور نیابند.

وی افزود: نانواها باید از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی خودداری کنند و با توجه به اینکه پول نقد از مهمترین ابزار انتقال ویروس کرونا است، از گرفتن آن پرهیز و دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویند.

این کارشناس بهداشت محیط با بیان اینکه استفاده از ماسک برای کارکنان نانوایی ضروری است، افزود: تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان روی آن قرار می گیرد به صورت روزانه و قبل از شروع کار ضدعفونی و گندزدایی شود و کارکنان نانوایی باید هر روز به حمام بروند و حداقل یکبار در روز لباس خود را تعویض کنند.

مهرانی خاطرنشان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت و تشکیل صف های نانوایی مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و در غیراین صورت، نانواها، باید مردم را آگاه کند که فاصله را رعایت کنند.

وی همچنین به خریداران نان توصیه کرد: نان را روی پیشخوان نانوایی قرار ندهند زیرا امکان انتقال آلودگی بسیار زیاد است.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۳
رعايت بهداشت فقط در بيماريهاي همه گير الزامي نيست بلكه هميشه واجب است ، متاسفانه وضع بهداشت در اكثر نانواييهاي كشور مخصوصا قم فاجعه بار است شخصي كه در ارتباط با نان است اعم از خميرگير ، نان درآور و شاطر هرگز نبايد با پول و كارت بانكي و موبايل و سيگار و فندك در ارتباط باشد ولي متاسفانه اين امري رايج شده.
متاسفانه موارد بالا اصلا رعایت نمیشه و نانواها با همان دستی که کارت و پول مردم رو میگیرن نان میدهند در صورتیکه باید صندوق دار جدا باشه و شاطر و نانوا ارتباط پولی نداشته باشه...همین نکات ریز باعث اپیدمی شده
چطور می تونن نان رو روی پیشخوان نزارن
لطفا این موارد رو بصورت کتبی به نانواها ابلاغ کنید .
شیوع کرونا از نانوایی ها و قصابی ها و میوه فروشی ها و مراکز تره بار و میوه شهری، بسیار بیشتر است. و متاسفانه هیچ کسی و یا مرجع رسیدگی به این مهم رسیدگی نکرده است.
باید در این مدت برای حفظ سلامتی و بهداشت از نان های کارخانه ای استفاده کرد
نان را با دست برندارند بلکه با چنگک بردارند و همون طوری بده به مشتری یا روی میز بگذارند. میزی که طوری شکل باشه.
کارت رو مشری بکشه و شماره رمز رو نانوا بزنه با اون دستگاههایی که اخیرا امه است.
بهترین راهش اینه سعی کنید نان کمتر مصرف بشه . با همون دستی که پول میگیرن نون می پزن با همون جارویی که زیر پارا تمیز میکنن روی تنور را جارو میکشن وو..
نانوایی ها یکی از آلوده ترین محل ها هستند. نه تنها کرنا بلکه بسیاری از بیماری های واگیر فصلی را انتقال می دهند. پول و کارت بانکی تمیزترین بخش کار است. با دستی که بینی شان را پاک کرده اند خمیر را باز می کنند
باید دریافت اسکناس توسط نانواها ممنوع شود. یک اپلیکیشن طراحی شود که بدون تماس فیزیکی هزینه نان را پرداخت کنیم.
بنده امروز به يك راننده تاكسي تذكر دادم كه چرا باينهمه گردش پول دستكش نداري ناراحت شد گفت نميخواد به بنده درس بدهي خودمان هم اماده پذيرايي از بحران هستيم اينهايي كه هجوم ميبرند شمال بعدا بايد ترانه خاطرات شمال را بخوانند
با دستور دادن کار درست نمی شه!بایستی نظارت کرد. یکی از مشاغلی که هیچوقت آنطور که باید رعایت بهداشت شود ولی نمی شود، همین نانوایی ها هستن. درسته قشر زحمت کشی هستن ولی نظارت صنف چیز دیگری است که به نحو احسن صورت نمی گیره.!
نانواییها بهتره یه دستورالعمل بهداشتی با اجبار به رعایت کامل و بی چون و چرا برای طول سال داشته باشند.الان نونوایی سنگک نون متنوع با انواع ریز گرد ها درست میکنه کارگر با دست پول نقد میگیره یا به کارت خوان میزنه با همون ریز گردهارو روی نون میپاشه بعد هم نون رو از روی تنور روی میز جلوی مشتری میزاره برخی هم از ریز گرد ها اول یه مشت در دهان مبارک میریزن بعد بقییشو میریزن روی نون مردم!!!!!!!!! ماشالله به اینهمه مشتری مداری !!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها