بازدید 12536

کرونا روبل روسیه را به قعر یک ساله فرستاد

ارزش روبل به کمترین سطح یک سال اخیر خود رسید.
کد خبر: ۹۶۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 29 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از مسکو تایمز، بازارهای مالی روسیه تحت تاثیر کاهش قیمت نفت، شیوع ویروس کرونا و درگیری های اخیر در شمال روسیه دچار ریزش شدیدی شدند تا جایی که شاخص بورس مسکو با ریزش ۱۴۰۰ واحدی به کار خود خاتمه داد که بدترین عملکرد روزانه این شاخص از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می شود.

با وجود ممنوعیت ورود اتباع چینی به روسیه، تاکنون دست کم پنج مورد ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است. مشخص نیست که روند گسترش این ویروس در اروپا تا چه زمانی ادامه پیدا کند و همین مساله تقاضا برای خرید نفت را نیز کاهش داده است که یکی از مهم ترین اقلام صادراتی روسیه را شامل می‌شود.

در بازار ارز نیز قیمت هر دلار به ۶۷.۵ روبل افزایش پیدا کرد که بالاترین نرخ برابری از ژانویه سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است. بانک مرکزی روسیه در نتیجه این کاهش ارزش روبل اطمینان خاطر داده است که از ابزارهای کافی برای ثبات بخشی به بازارهای مالی برخوردار است. روبل در برابر دیگر ارزهای مهم نیز عملکرد ضعیفی داشت تا جایی که نرخ برابری هر پوند معادل ۸۵.۷۰ روبل، هر یورو معادل ۷۳.۷۰ روبل و هر فرانک سوئیس معادل ۶۹.۳۰ روبل اعلام شد.

طبق اعلام موسسه " رنسانس" چشم انداز اقتصادی میان مدت روسیه با توجه به اثرپذیری از ویروس کرونا هنوز مشخص نیست و انتظار می رود که سرعت شیوع این ویروس در کشورهای اروپایی افزایش پیدا کند.

به گفته معامله‌گران، یکی دیگر از دلایل ریزش روبل در معاملات، مربوط به افزایش تنش ها در شمال سوریه به دنبال حمله جنگنده های روس به مواضع ارتش ترکیه و کشته شدن ۳۳ سرباز ترک بوده است. با وجود توافق سران دو کشور برای ملاقات با یکدیگر در هفته آینده، رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از روسیه از این کشور خواسته است تا از سر راه ترکیه در سوریه کنار برود.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی