بازدید 32697

شهاب حسینی نشان شوالیه دریافت کرد

نشان «شوالیه» طی مراسمی که در سفارت فرانسه در تهران برگزار شد، به شهاب حسینی اهدا شد.
کد خبر: ۹۶۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ 27 February 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، شهاب حسینی که تاکنون موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگری از جشنواره‌های کن و برلین شده است، طی مراسمی در سفارت فرانسه، نشان شوالیه را از «فیلیپ تیه بو» سفیر این کشور در تهران، دریافت کرد.

نشان شوالیه به خاطر خلاقیت هنری یا ادبی یا به خاطر مشارکت در تلالوی هنر و ادب، در فرانسه و در جهان به هنرمندان اعطا می‌شود. در مراسم اهدای نشان شوالیه در کنار شهاب حسینی چهره‌هایی فرهنگی مختلفی از سایر نقاط جهان حضور داشتند.

شهاب حسینی از سفارت فرانسه نشان شوالیه دریافت کرد

پیش‌تر در ایران شخصیت‌هایی همچون محمدرضا شجریان (خواننده)، عباس کیارستمی (کارگردان و عکاس)، داریوش شایگان (نویسنده و شاعر)، لیلا حاتمی (بازیگر)، یدالله رویایی (شاعر)، شهرام ناظری (خواننده)، اصغر فرهادی (کارگردان)، محمدعلی سپانلو (شاعر و مترجم ایرانی) و غلامحسین امیرخانی (خوشنویس)، لیلی گلستان (گالری دار)، محمود دولت آبادی (نویسنده)، داریوش مهرجویی (کارگردان) و کامبیز درمبخش (گرافیست و کارتونیست) نشان شوالیه را دریافت کرده‌اند.

حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز برجسته کشورمان جزء معدود هنرمندانی است که نشان شوالیه را نپذیرفته است. او در نامه‌ای نوشته بود که خود را از دریافت هر نوع نشانی بی نیاز می‌داند و همین که حسین علیزاده باشد برایش کافی است.

شهاب حسینی از سفارت فرانسه نشان شوالیه دریافت کرد

نشان لژیون دونور بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه است که ناپلئون بناپارت در ۱۹ می ۱۸۰۲ آن را بنیان گذاشت. این نشان از ۱۸۱۵ به دستور لوئی هجدهم به ۵ سطح درجه‌بندی شد که شامل سه رده و دو مقام است که پایین‌ترین رده آن «شوالیه» است، رده‌های دیگر آن به ترتیب از پایین به بالا افسر، فرمانده، افسر ارشد، و بالاترین آن «صلیب بزرگ» است.

هر چند عضویت در لژیون دونور به اتباع فرانسه محدود شده است؛ با این حال، اتباع سایر کشور‌ها که به فرانسه خدمت کرده‌اند یا از آرمان‌های آن حمایت کرده‌اند، ممکن است به دریافت نوعی از لژیون نایل شوند که تقریباً همان چیزی است که به عنوان عضویت در لژیون شناخته می‌شود. فهرست کاملی از افرادی که به عضویت لژیون از زمان اولین مراسم در سال ۱۸۰۳ تاکنون درآمده‌اند، وجود ندارد. اما تعداد آن‌ها یک میلیون نفر برآورد شده است که حدود ۳۰۰۰ نفر (از جمله ۱۲۰۰ فرانسوی) به صلیب بزرگ مفتخر شده‌اند.
شهاب حسینی از سفارت فرانسه نشان شوالیه دریافت کرد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۳
یک مدال بی مرامی هم پیش ما داره
میره فرانسه لبخند میزنه کراوات میزنه از تمدن و فرهنگ فرانسه میگه
میاد اینجا لباس دم دستیاشو میپوشه اخماشم تو همه که چرا به معنویاتش گفتن بالا چمشم ابروعه
قشنگ نیست؟
جناب اقای شهاب حسینی تبریک و ارزوی موفقیت برای شما..! فقط یک سوال دارم هزاران خلبان و سرباز ایرانی توسط میرازها و سلاح های فرانسوی شهید شدند. دولت فرانسه در زمان جنگ و بر خلاف تمامی قوانین هم دست و شریک قصاب فرزندان این سرزمین بود. و و و ... نمی دانم شاید من اشتباه می کنم. واقعا چه احتیاجی به نشان شوالیه داریم.
چقدر اقای حسین علیزاده کار زیبا و پرمفهومی انجام داد.
با کراوات نشان غربی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اما اشخاصی همچون استاد شجریان و بقیه قابل مقایسه با شهاب حسینی پاچه خوار نون بنرخ روز خور نیستن.
خدا کنه خودشو گم نکنه...رضای حضرت حق ..خدای کریم رو لحاظ بکنه...خب خداییش جزو مفاخر ما هستن ایشون.
نشان برای بازیگری؟؟؟؟!
دم حسین علیزاده گرم....
درود بر استاد گرانقدر علیزاده که واقعا از هر نشان بیگانه ای بی نیاز است. نشان ایشان قلب ملت ایران است که برای هنرمندان واقعی و بزرگی چون ایشان و استاد عزیز شجریان و بقیه هنرمندان شایسته ای از این گروه می تپد.
مبارکت باشد بازیگر توانا و محبوب
چه ارزشی داره این نشان!!!؟
خدمت گذاری به غرب و فرانسه مبارک همه ی عزیزانی که شوالیه شدن ههههه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان