بازدید 28024
پیمانه اقتصادی؛

همتی: خارج از FATF ارتباط بانکی تحریم‌ناپذیر با دنیا برقرار کرده‌ایم/ کاهش قیمت ۲ تا ۸ میلیون تومانی تعدادی از محصولات ایران خودرو / تایید آغاز همکاری اینستکس با ایران از سوی مسکو / تاثیر ویروس کرونا بر معاملات مسکن در هفته گذشته

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازده سهام در اولین هفته اسفند از ۹ درصد فراتر رفت، نگرانی شدید ترامپ از سقوط بازار‌های مالی آمریکا به خاطر کرونا، مردم بدانند افزایش نرخ دلار به ضرر آن‌هاست، رشد تولید فولاد خام ایران بیش از ۲۰ برابر رشد جهانی، صادرات تخم مرغ از سرگرفته شد و صعود «تسه»‌ها به اوج ۹ ماهه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 27 February 2020

همتی: خارج از FATF ارتباط بانکی تحریم‌ناپذیر با دنیا برقرار کرده‌ایم/ کاهش قیمت ۲ و تا ۸ میلیون تومانی تعدادی از محصولات ایران خودرو/ تایید آغاز همکاری اینستکس با ایران از سوی مسکو/ تاثیر ویروس کرونا بر معاملات مسکن در هفته گذشته

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازده سهام در اولین هفته اسفند از ۹ درصد فراتر رفت، نگرانی شدید ترامپ از سقوط بازار‌های مالی آمریکا به خاطر کرونا، مردم بدانند افزایش نرخ دلار به ضرر آن‌هاست، رشد تولید فولاد خام ایران بیش از ۲۰ برابر رشد جهانی، صادرات تخم مرغ از سرگرفته شد و صعود «تسه»‌ها به اوج ۹ ماهه را در بر دارد.

همتی: خارج از FATF ارتباط بانکی تحریم‌ناپذیر با دنیا برقرار کرده‌ایم

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

این روزها برخی نوشته‌ها و مصاحبه‌های من در خصوص FATF مورد استناد افرادی از گرایش‌های مختلف قرار می‌گیرد. در این زمینه ذکر این نکته را ضروری می دانم که بانک مرکزی، نهادی تخصصی و حرفه‌ای است و در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نظرات کارشناسی خود را گفته و بر آن اصرار می ورزد. کما اینکه در مورد FATF نیز در دولت، مجلس و در مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضع بانک را به صراحت بیان کردم. لذا، همانطور که در مجمع، بر اساس مصالح ملی نظر خود را گفته‌ام، به همان صراحت در مقابله با جو روانی که دشمنان، با تکیه بر تصمیم FATF، برای لطمه زدن به اقتصاد کشور و بی ثبات کردن بازارها، ایجاد می‌کنند، بر مبنای وظیفه و مصالح ملی عمل کرده‌ام باز هم تاکید می‌کنم: کشورمان توانسته است تا حدود زیادی ارتباط تحریم ناپذیری با نظام پولی و مالی دنیا، خارج از چارچوب FATF، برقرار کند و بانک مرکزی نیز، با همراهی سایر بخش‌های اقتصادی، تلاش خود را در جهت تسهیل پایدار نیازهای تجاری کشور، بی وقفه ادامه خواهد داد. در همین راستا طی چند روز گذشته، صدها میلیون دلار ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه و واسطه‌ای کارخانجات توسط صادرکنندگان در بازار ثانویه عرضه شده است، ولی به هر تقدیر حواشی تصمیم FATF، تلاش سودجویان و سفته بازان، نوسانات غیرساختاری و ناپایداری در بازار ارز به وجود آورد. این نوسانات برای بانک مرکزی جدید نیست و بر اساس تجارت گذشته و برنامه‌هایی که بانک مرکزی بر مبنای سازوکار بازار دارد، نرخ ارز به تدریج به تعادل ساختاری خود منطبق با متغیرهای واقعی اقتصاد کشور باز خواهد گشت.

بازده سهام در اولین هفته اسفند از ۹ درصد فراتر رفت

بازار سهام در هفته جاری به‌رغم اوج گرفتن ریسک‌های محیطی شامل رفتن نام کشور به لیست سیاه FATF و شیوع ویروس کرونا عملکردی کاملا مثبت داشت و با شتاب گرفتن جذب نقدینگی از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی، رشد بیش از ۹ درصدی شاخص را ثبت کرد. به این ترتیب، فاصله دماسنج بازارسهام با سطح رشد ۲۰۰ درصدی در سال ۹۸ به کمتر از ۶ درصد رسیده است. اتفاقی که نه‌تنها در تاریخ اقتصاد ایران بی‌سابقه است بلکه در شرایطی اتفاق می‌افتد که رشد بازارهای موازی از جمله ارز و مسکن در همین دوره در بازه ۲۰ درصد بوده است. 

نگرانی شدید ترامپ از سقوط بازارهای مالی آمریکا به خاطر کرونا

طی روزهای گذشته بورس‌های بین‌المللی به خصوص بورس آمریکا بدترین عملکرد روزانه را طی چند سال گذشته داشته‌اند که دلیل آن نگرانی سهامداران نسبت به تأثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر رشد اقتصاد جهانی است. حالا خبر می‌رسد که دو نفر از نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، می‌گویند که وی به شدت نگران افت بورس‌های آمریکا در شرایط کنونی است. خبرها حاکی از آن است که ویروس کرونا به کرواسی، سوئیس، اتریش و برزیل رسیده است و سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا می‌گوید شکی نیست که شیوع کرونا به این کشور هم خواهد رسید فقط معلوم نیست کی این اتفاق می‌افتد. روزنامه واشنگتن پست می‌گوید: دو نفر از نزدیکان ترامپ که خواستند نامشان فاش نشود، گفته‌اند که ترامپ خیلی نگران شرایط کنونی در بازارهای مالی آمریکاست و به مقامات آمریکایی گفته است که درباره ورود کرونا به آمریکا و تأثیرات آن اظهارنظر نکنند. ترامپ می‌ترسد این اظهارنظرها به بی‌ثباتی و تشویش بیشتر در بازارهای مالی بیشتر منجر شود. 

مردم بدانند، افزایش نرخ دلار به ضرر آنها است

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره افزایش نرخ ارز در هفته اخیر گفت: قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF نمی‌تواند عامل اصلی گرانی نرخ ارز در روزهای گذشته باشد، در واقع التهاب ایجاد شده در فضای روانی جامعه دلیل واقعی افزایش قیمت دلار است، زیرا علیرغم اینکه در گذشته کشورمان در لیست سیاه FATF قرار نداشت، ما محدودیت های بسیاری برای مراودات مالی و ارزی مواجه بودیم. وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دشمن فضاسازی برای افزایش نرخ ارز است، افزود: قرار گرفتن ایران در لیست سیاه  FATF فرصت جدیدی برای معاندان ایجاد کرد تا با ایجاد التهاب کاذب به گرانی نرخ ارز دامن بزنند. وی اظهار کرد: دولت باید تدابیر لازم برای کاهش نرخ ارز را اندیشیده و از طریق سیاست های مالی از رشد نرخ دلار جلوگیری کند از سوی دیگر مردم نیز آگاه باشند و بدانند افزایش قیمت دلار به ضرر آنهاست. بازار ارز و سکه برای سرمایه گذاری مطئن نیست زیرا این بازار با شوک‌های روانی به سرعت تغییر قیمت داده و ممکن است در روزهای آینده نرخ ارز به کاهش یابد که این امر نتیجه ای جز ضرر برای افرادی که وارد این بازار شدند، ندارد. مردم در بازار ارز و سکه سرمایه گذاری نکنند و با مشاوره مالی به دنبال سرمایه گذاری در بازار سرمایه باشند.

رشد تولید فولاد خام ایران بیش از بیست برابر رشد جهانی

انجمن جهانی فولاد خبر داد: رشد تولید فولاد خام ایران بیش از بیست برابر رشد جهانی به ثبت رسید. بر این اساس طی ژانویه ۲۰۲۰ میلادی تولید فولاد خام ایران شاهد رشد ۴۶.۷ درصدی و تولید جهانی این محصول تنها ۲.۱ درصد افزایش یافت.

صادرات تخم مرغ از سرگرفته شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور گفت: براساس پیگیری‌های دولت، صادرات تخم‌مرغ به کشورهای هدف از جمله عراق، افغانستان، عمان و قطر از سرگرفته شد. رضا ترکاشوند در گفت وگو با ایرنا افزود: روزهای گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، کشورهای واردکننده، واردات همه محصولات از جمله تخم مرغ را متوقف کرده بودند. وی افزود: اکنون به دلیل روند مطلوب تولید، مازاد تخم مرغ در کشور داریم که توقف صادرات می‌تواند موجب سقوط قیمت و زیان تولیدکنندگان شود و بازگشایی مرزها مقطعی است و احتمال می‌رود بار دیگر صادرات متوقف شود که جای نگرانی دارد. ترکاشوند اضافه کرد: آمارها نشان می دهد در ده ماه گذشته بیش از ۳۱ هزارتن تخم مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، عمان و قطر صادر شده است. اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری‌ها بین هفت هزار و ۳۰۰ تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان است و زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسد، درحالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ در واحدهای تولیدی هفت هزارو ۷۵۰ تومان است. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار افزود: اکنون قیمت هر شانه سی تایی تخم مرغ بسته بندی در میادین میوه و تره بار با نرخ های ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد. /ایرنا

تاثیر ویروس کرونا بر معاملات مسکن در هفته گذشته

مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند: با وجود آنکه در حال سپری کردن هفته‌های پایانی سال جاری هستیم اما حجم مراجعات شب عید نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته به بنگاه‌های املاک بسیار کمتر است. گروهی از مشاوران املاک در سطح شهر تهران عنوان می‌کنند با توجه به روال بازار معاملات مسکن در روزهای پایانی سال، این انتظار وجود داشت که امسال نیز حجم مراجعات متقاضیان خرید مسکن به بنگاه‌ها افزایش پیدا کند. هر چند ابتدای اسفندماه با اندکی افزایش مراجعات و پرس و جوها مواجه شدیم اما به نظر می‌رسد دو عامل منجر به کاهش این مراجعات در مقایسه با مدت مشابه سال‌های گذشته شده است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ عامل اول به نوسانات بازار ارز و سکه بازمی‌گردد که سبب شده بخشی از تقاضا فعلا برای ورود به بازار مسکن دست نگه دارند. همچنین گروهی از مشاوران املاک عنوان می‌کنند انتشار اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا تا حدودی سبب شده تا متقاضیان محتاطانه در محیط‌های عمومی از جمله بنگاه‌های املاک حضور داشته باشند. طی روزهای اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش آن در سطح جامعه بخشی از متقاضیان تا مشخص شدن وضعیت این بیماری، ترجیح می‌دهند کمتر به بنگاه‌های املاک مراجعه کنند. مشاوران املاک عنوان می‌کنند، حجم مراجعات نسبت به سال‌های گذشته به‌شدت کاهش پیدا کرده است. در جدول نبض بازار امروز، قیمت‌های پیشنهادی املاک عرضه شده به بازار ارائه شده است.

همتی: خارج از FATF ارتباط بانکی تحریم‌ناپذیر با دنیا برقرار کرده‌ایم/ کاهش قیمت ۲ و تا ۸ میلیون تومانی تعدادی از محصولات ایران خودرو/ تایید آغاز همکاری اینستکس با ایران از سوی مسکو/ تاثیر ویروس کرونا بر معاملات مسکن در هفته گذشته

کاهش قیمت ۲ تا ۸ میلیون تومانی تعدادی از محصولات ایران خودرو

روز گذشته در بازار خرید و فروش خودرو، سمند ال‌ایکس با کاهش دو میلیون تومانی با قیمت ۱۰۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دنا با کاهش دو میلیون تومانی با قیمت ۱۴۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کاهش چهار میلیون تومانی با قیمت ۱۲۴ میلیون تومان و پژو پارس با کاهش پنج میلیون تومانی با قیمت ۱۱۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. علاوه بر این رانا با کاهش پنج میلیون تومانی با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش یک میلیون تومانی با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ با کاهش هشت میلیون تومانی با قیمت ۴۶۰ میلیون تومان و سمند EF۷ با کاهش سه میلیون تومانی با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

بازار اوراق مسکن؛ صعود «تسه»ها به اوج ۹ ماهه

اوراق وام مسکن در فرابورس طی روز گذشته با رشد دسته‌جمعی همراه شدند. بهای هر ورقه امتیاز وام مسکن دی ۹۷ (تسه ۹۷۱۰) در این روز ۳/ ۱ درصد افزایش یافت و در آستانه مرز ۵۰ هزار تومان قرار گرفت. در مجموع، متوسط قیمت کل «تسه»‌ها دیروز ۱/ ۱ درصد رشد کرد. کف قیمت در این بازار ۵/ ۴۹ هزار تومان و سقف قیمت ۵۰ هزار تومان بود. با رشد تقاضا برای امتیاز‌های وام طی هفته جاری، سطح قیمت «تسه»‌ها به بالاترین سطح از ابتدای خرداد رسید. سه‌شنبه بانک مرکزی هم گزارش کرد که حجم معاملات مسکن در تهران طی ماه بهمن در مقیاس ماهانه ۲۴ درصد و در مقیاس سالانه ۴۲ درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، متوسط قیمت مسکن در تهران طی ماه گذشته ۳/ ۴ درصد و در یک سال منتهی به بهمن ۴۴ درصد متورم شده است.

تایید آغاز همکاری اینستکس با ایران از سوی مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه از آغاز به کار ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای ایران موسوم به اینستکس خبر داد. به گزارش ایبِنا از خبرگزاری تاس روسیه، «سرگئی ریابکوف» به دنبال برگزاری جلسه‌ای مشترک در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و در سطح مقامات سیاسی، ضمن اعلام این خبر گفت که معاملاتی از این درگاه در حال انجام است. ریابکوف گفت: ما از همتایان خود دعوت کردیم با این ساز و کار پرداختی سر و کار داشته باشند؛ ساز و کاری که به نظر می‌رسد، سرانجام جواب داده و در چارچوب خود آماده ارائه خدمات معاملاتی متعدد است. بنا به گفته وی، روسیه از گسترش فهرست کالا‌های قابل عرضه از طریق ساز و کار اینستکس حمایت می‌کند. وی ادامه داد: ما همچون گذشته از این موضوع حمایت می‌کنیم که فعالیت اینستکس تنها به طیف کالا‌هایی که از فهرست تحریم‌های آمریکا حذف شده، محدود نبوده و به عنوان ساز و کاری برای معاملات نفتی با ایران نیز استفاده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۸
ای ملت ایران، دلار 15 تومانی نخرید، این قیمت واقعی نیست. حداقل 1500 تومان ریزش خواهد داشت. این جو روانی 1500 تومان حباب ایجاد کرده. خود دانید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
شما نخر. بشین به همین خیال که ارزون بشه. ما دیگه گول این حرفا رو نمیخوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
قشنگ مشخصه که شما از جا ماندگان بازار ارز هستی و بی صبرانه منتظری دلار بزنه پایین بری بخری اما زهی خیال باطل. راستی میشه به ما هم بگی با کدوم فرمول به این عدد 1500 رسیدی؟!
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
باشه داداش
شوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
ملت خریدار نیست بانک مرکزی ۱۵۶۰۰ خریداره شما چی میگی حالت خوبه این شعار و داد و بیداد سر بانک مرکزی بزن که بالای ۱۵ تومان نقد و بی چون و چرا و بهر مقداری که داری خریدار است از خواب غفلت بیدار شو و قیمت واقعی دلار محاسبه کن با در نظر گرفتن کل شرایط مملکت نه شعار مسوولین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
بخدا بیشتر خواهد شد
بدلیل
۱- fatf
۲- افزایش نقدینگی در سال آینده
۳-بار روانی در جامعه
۴- نبود بازارهای سرمایه گذاری مناسب تر
ناشناس
| Turkey |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
دلار قطعا از اینی که هست گرونتر نمیشه: وقتی دلار ۴۸۰۰ بود روحانی گفت
دلار ۱۱ تومنی هم گران هست وقتی دلار۱۲ تومن بود همتی گفت
آرزو بر جوانان عیب نیست وقتی دلار ۱۳ تومن بود همتی گفت
امروز دلار ۱۶۱۰۰ ما هیچ ما نگاه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
برو دیگه حنات رنگی نداره. با کامنت گذاشتن نمیتونی قیمت رو پایین بیاری
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
صرافی بانک ملی امروز خودش ۱۵۷۰۰ میدهد و ۱۰۰ تومان روی ۸۰۰ تومان افزایش قیمت دیروزش گذاشت ان وقت شما میگی ۱۵۰۰ حبابه و تازه کارشناس صرافی بانک ملی نمی دونسته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
اگر نخریدی بر بخر چون تا 3 ماه اول سال بعد 20000 تومان را رد میکند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اگه دلار پایین نیومد، تو جوابگو هستی؟؟؟؟؟ پس حرف بیخودی نزن
آقای همتی دم خروس رو باور کنیم یا قسم رو
پاسخ ها
آقای همتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
فعلا هردورا باور کنید تا اطلاع ثانوی
یکی روسیه را از تحریمهای آمریکا نجات بده ،نمیخواد بدا تحریمهای ما تلاش کنه .خودش بدتر از ماست ،
نمیخواد دل خوش تلاش های روسیه کنید
دلار داره می رود که قله ۱۸ هزار تومان را رد کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
تا اخر 3 ماه اول سال بعد 20000 تومان است
خرید مسکن مهم تره یا کرونا گرفتن. سلامت مهمتر است یا پول.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
پول
ناشناس
| Malaysia |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
پول پول پول
آقای همتی مشخص که شماهم آدم منطقی وکاردان وشفافی نیستی...دیگه هربچه دبیرستانی هم میدونه که این لیست سیاه وتصویب نشدن لوایح FATF چه بلایی سراقتصادمیاره..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
پاکستان رو باید براش مثال زد تا بفهمه مردم دیکه نااگاه نیستن میرن سرچ میگنن و میفهمن واقعا چه تاثیری داره تو دنیای امروز اگر شما قانونی مراوده نکنی ممکنه هر بلای سر پول ها بیاد ممکنه پول رو بخورن یه کوزه اب هم روش شما فکر کردی مردم نااگاه هستن
علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس فرمودند:
مردم بدانند، افزایش نرخ دلار به ضرر آنها است
وجدانا خودشون به تنهایی از این راز بزرگ پرده برداشتن؟
اینقد از مردم دورید که نمیدونید مردم میدونن این امر بدیهی رو و اگر به بازار ارز هجوم میبرن برای خرید ارز برای حفظ سرمایشونه
بعد جایگاه شما در حد بیان همین واقعیات که دیگه بیسوادترین فرد جامعه هم بهش اشراف داره است؟
بعد راهکار ایشون اینه که اظهار کنند: دولت باید تدابیر لازم برای کاهش نرخ ارز را اندیشیده و از طریق سیاست های مالی از رشد نرخ دلار جلوگیری کند
از کرامات شیخ ما چه عجب
پنجه را باز کرد و گفت یه وجب
اقای همتی بیانیه هیات دولت و درخواست بررسی مجدد برای پیوستن به اف ای تی اف خلاف ادعای جنابعالی است.
کلا هیات دولت و بانک مرکزی ظاهرا دو مجموعه کاملا مجزا گردیده اند و هر کدام خلاف نظر دیگری صحبت می کنند.
اقای زنگنه میگوید شرایط خوب نیست اقای همتی فوری می اید و میگوید نه همه چیز عالی است.
اقای نوبخت رییس سازمان برنامه می اید مبگوید در شرایط سختی هستیم ایشان مجددا فوری می اید می گوید همه چیز خوب است.
بله همه چیز ارومه.
در ضمن در مورد قیمت خودروتان هم باید گفت هیچ خودرویی ارزان نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
عبدالناصر همتی تنها کاری که ازش بر میاد، گفتار درمانیه. ایشون حرفایی میزنه که تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشه. در موضوع اخیر هم حق با دولته. لوایح باید تصویب بشه
اقاي همتي فرمودند كه مردم بدانند گران شدن دلار به ضرر ان هاست ! عجب ! ما تا الان فكر مي كرديم به نفع ماست . صبحانه چي ميل كردين اقاي همتي كه اي كيو زده بالا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
:)
آمو . ما می دونیم که افزایش نرخ دلار به ضرر مردم است . این را به انها بگو و که با لج بازی آن را بالا می برندت.
تأثیر کرونا بر معاملات مسکن صفر درصد است!
اقای همتی. وقتی صرافی بانک مرکزی نرخ اعلام می کند. دشمن است.
وقتیدبا نرخ بالا خرید و فروش می کنی . ایا دشمن این ترخ را اعلام کرده است.
دست بردارید ...شما با بالا بردن نرخ خود بازار را ملتهب می کنید. صرافیان بازار هر صبح نرخ را از شما استعلام می کنند.
دولت بزرگترین فروشنده ارز است. و اسان ترین محل درامد همین بانک مرکزی شده است. خوب مردم هم مثل شما پول را دوست دارند. انان که سرمایه دارن با شیوه شما اشنا شده اند.
همه نگاه دولت از خدمت به سمت کاسب کاری رفته است.
همه تلاش دولت بایستی فراهم کردن فضای اسان و راحت برای کسب و کار مردم باشد.
...اقای همتی پاسخ بده
چرا لیره سوریه با تمام تحریم های اروپا و امریکا بالاتز ار ریال ما است.
....
تیتر را که خواندم ، همش شعار بود !؟
واقعا این جناب همتی ، حالشان خوبه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
قطعاً نه.
اقای همتی را چرا لیره سوریه از ریال ایران با ارزش تر است. حتی با تحریم اروپا و امریکا
توضیح بدهید برادر.
ما اینجا اسیر خودمان شده ایم. داریم تیشه به ریشه خودمان می زنیم.
اقای همتی کشتی که تو در ان نشستی و داری سوارخ کاری می کنی . فقط مال تو نیست. همه ما در ان کشتی داریم کار می کنیم.
داری تجارت ما و همه ما را غرق می کنی.
برادر این کارها که تو می کنی نیازی به سواد چندانی ندارد. برای ما امار اعلام نکن. حال کشور با چشم و گوش هم قابل اندازه گیری است.
ببندید برای همیشه این فضای سوداگری را.
قبلا قاچاق مواد مخدر فضای سوداگری بود. اکنون بانک مرکزی.
همتي كاره اي نيست حريرچي كاره اي نيست روحاني كاره اي نيست
مساله اينه كه امثال همتي فقط مجري هستند نه تصميم گير
اگه تمام این مدتی که آقای همتی مسئولیت بانک مرکزی رو بر عهده داشته ، مرور کنیم متوجه میشیم که ایشان به جز رجزخوانی و تهدید و مصاحبه ها و پست های اینستاگرامی با محتوای تکراری ، حرفی برای گفتن نداشته و در عمل کاری از دستش برای کنترل بازار ارز ساخته نیست.
همین چند وقت پیش دلار 11 تومن بود ، ایشون اومد همه رو تهدید کرد که اگه دلار بخرید سرمایه خودتون رو از دست میدید. الان با دلار 16 تومنی آیا ایشون جوابگوی ضرر و زیان و بی ارزش شدن ارزش پول اونایی که دلار نخریده اند هستند؟!
صحبتهای یک هفته قبلش رو تو همین تابناک ببینید که با شوخی و خنده گفته ما امکان نداره وارد لیست سیاه بشیم
صحبتهای الانش رو هم ببینید
قیمت دلار رو هم ببینید
((مردم بدانند، افزایش نرخ دلار به ضرر آنها است))
شوخی میکنی دانشمندددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد!!!!! نمیدونستیم!!!!
۲۰۶ ساده اشتباه قیمت نوشتی قیمتش ۹۴ تومان نه ۱۰۳ میلیون ضمنا پراید ۱۳۲ امروز تو سایت قیمتش ۳۷ نوشته طرف پول لازم
اقای همتی شما هنوز مردم رو نااگاه فرض میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ در41سال گذشته کی دلار به قیمت قبل برگشته؟؟؟؟؟/ فقط یه مورد بفرمایید که قیمت ارز و طلا و خودرو و مسکن به قیمت 1سال قبل برگشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط سکوت کنید .....
سردرگمی بانک مرکزی در سیاست و اقتصاد.
با بررسی چندین ساله رفتار بانک مرکزی متوجه میشویم این نهاد مستقل نبوده و اسیر سیاسی کاری داخلی شده است.
برای مثال در ماجرای fata بانک مرکزی می گوید تاثیری بر ارز ندارد.
اما سخنگوی دولت می گوید .fata دلار را بالا می برد.
حالا بانک مرکزی چکار کند. بانک مرکزی مجبور است برای نشان دادن سخنان دولت دلار را بالا ببرد و بازار را ملتهب کند تا به مخالفان fata فشار وارد نماید و انان را مقصر جلوه داده و در برابر مردم قرار دهد.
باید بانک مرکزی را از دولت جدا کرده و نهاد مستقل اعلام نمود.
آقای همتی اگر شما تخصص دارید باید به مسئولان کشور بفهمانید بدون تعامل با دنیا نمی توانید کشور را اداره کنند. FATF یک مقوله جهانی است. البته. اگرشما. این جرات را داشتید. رییس کل بانک مرکزی منصوب نمی شدید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
هزارآفرین به این سخن پخته
چرا همش دروغ به مردم میگید؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
چون نتیجه داده
همتی مگه مجبوری که لو بدی که خارج از fatf مجرای ارتباط بانکی تونستین باز کنید که تحریم ناپذیر هم هست! که طرف های خارجی بیشتر تحریک بشن دنبال بگردن کوچک ترین منفذ ها رو هم ببندند! چرا استراتژی های کشور رو لو میدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
تو چرا جدی گرفتی
تابناک لطفا در مورد قیمت خودرو اصلا خبری منعکس نکنید. چون درباره خودرو هر خبری فقط توهین به شعور ملت است. پس لطفا برای حفظ وجهه خودتان هم که شده درباره وضعیت خودرو در کشور سکوت کنید.
مجمع تشخیص مصلحت باید مسولیت افزایش فعلی قیمت دلاررا بپذیرند خودمان را بیش تحریم کردیم
به خدا اگر قیمت ماشین این باشه که شما زدید من نمیدونم از کجا این قیمتها را در اوردید
آقای همتی !!!
شما هم لطفا کمتر حرف بزنید
واقعیات را ما داریم می بینیم
هر چه شما گفتید توخالی درآمد
آقای همتی عین روز روشن است که دولت دلار را با قیمت پایین میخرد و با یک شوک به بازار با قیمت بالا میفروشد و دوباره با قیمت پایین میخره دقیقا کاری که سفته بازان بازار سهام می کنند ولی از نوع دولتیش
همتی دلار شد ۱۶ تومن تازه اصلا پیدا نمیشه.کانالت بدرد خودت میخوره.یه مدت ساکت باش .شاید وضعیت بهتر بشه
قمیت خودرو کاهش یافت

منت گذاشتی 20 میلیون تومان افزایش 2میلیون تومان کاهش !!!

ما به نوبه خود از اقای ایران خودرو ممنونیم که به فکر مردم بوده و خواهندبود!!!
بابا یه بلیط برای همتی بگیرید بره خارج از کشور تا نگاه اقتصاد دیگران رو به ایران ببینه تا دیگه اینهمه حرف دیکته شده تکرار نکنه, اگه واقعا اینطوره پس چرا بعد لبست سیاه ایران در fatf دلار ارزون نشد برعکس گرون شد? دم خروس رو باور کنیم یا قسم خضرت همتی رو???
چرا مسولان نالایق به اندازه بیسوادی خودشون مصاحبه نمیکنن تا عذاب روح و روان ما نباشن?
ديگه تا كي ميخواهيد مقاومت كنيد اينقدر با اين دلال بازيهاتون پدر مردم ببچاره رو در آورديد كه نفرين مردم بيچاره و فقير دامن همتونو خواهد گرفت . كرونا بلايي سر همتون خواهد آورد كه ديگه صحبت از ملك و خودرو و دلار و بورس نميكنيد . فعلا فكر كنيد همه چي آرومه . عمق فاجعه اينقدر زياده كه با اين صحبتها كه ملك ركورد زد و بورس نيم ميليوني شد درست بشو نيست
.دلار داره میره بالا مردم هم دارن به خاک سیاه میشینند حتی دیگه نمیتونم ماشینم رو تعمیر کنم از گرانی وحشتناک قطعات چرا نادرست میگی آقای همتی؟
منظور استاد همتی ارتباط از طریق مخرج یا ماتحت FATF هست
اقای همتی گفته ارزوبرجوانان عیب نیست !!!!
خدایا یا بالطف یا بازور مسؤولین را به راست گویی وصداقت دستور بفرمایید
واقعی شدن قیمت دلار، حتی اگر به بهای چند برابر شدن قیمت آن باشد، در نهایت به نفع این ملت و این سرزمین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
این کاربر گرامی هم مانند دیگر مسئولان از قیمت واقعی میگوید. پس از 41 سال هنوز به قیمت واقعی کالاها و خدمات و همچنین دلار نرسیده ایم.
شما دلار گران می فروشی وگر نه مردم در نرخ بالا نقشی ندارند .
ارزان بفروش
دلاری هزار تومان بفروش.
قیمت مسکن بصورت صد درصد مجبور است سقوط آزاد نماید و واقعی شود! قیمت واقعی مسکن یکصدم قیمتهای رؤیائی است!!!
املاکی ها بهتر است بروند دستفروشی
کسی پول یامفت برای خرید مسکن به قیمت توهمی نمی دهد!
مردم باید ریالی به اینها ندهند و تنها با قیمت واقعی به اندازه ارزش ملک خریداری کنند وگرنه ضرر می کنند!
آقای روحانی به چه اعجوبه هایی مسئولیت داده. اول میگفت دلار بالا نمیره بعد میگه بالا بره به ضرر مردمه
بسه دیگ بابا خسته شدیم از بس گفتین تاثیری ندار تاثیری نداره پس گوه خورده دلار شده 16 هزار
مردم میدانند دلار گرانتر به ضرر آنهاست. آیا شما میدانید؟
شرم بر خودروسازان شرم بر دولت مردان آخه... گاری سمند ۱۰۲ میلیون ارزش داره لعنت خدا هم نمی ارزد.وای برشما
دوستان سلام؛ همه چیز واضح وروشن است دلار تا ۱۶ الی ۱۷ هزارتومان بالامیاد سپس رومرز ۱۴ الی ۱۴/۵ میاستد این دوسه سال نزدیک عید وبعد عید سه بارتجربه شده شک نکنیم این اتفاق میافتد درموردمسکن هم با این جهش وسونامی بی سابقه که درسال ۹۷ وبیست درصد هم در۹۸ به دلیل بنزین افزایش قیمت داشت براساس تجربه صد ساله درمسکن وبنا به اظهاراکثریت دکترین اقتصاد واملاک از اردیبهشت ۹۹ مسکن به رکودعمیق ۴ ساله بی سابقه فرومیرود بگونه ای که این رکود باعث ریزش قیمت مسکن خواهدشد چون قیمتها اسمی وبا جوسازی دلالهای مسکن بالا رفته ودرهیچ کجای ایران با این قیمتها حتی به اندازه انگشتان دست هم معامله نگردیده وهمه جو وشایع پراکنی سوداگران ومحتکران مسکن است چه کسی به یاد دارد که دو بارپشت سرهم جهش وسونامی قیمت مسکن اتفاق افتاده باشد اصولا بعد از هرجهش نوبت رکود است لذا سال ۹۹ سال رکود عمیق مسکن است واگردربعضی شهرها افزایش قیمتی باشد به اندازه کمتر ازنرخ تورم عمومی نکته جالب اینکه باشعارهای تند نمایندگان جدید الورود مجلس مبنی بر کنترل بازارمسکن باتصویب قوانین یقینا باتصویب قوانین فوری درسال اینده وضع بازارمسکن دگرگون وهمراه باریزش قیمتها همراه خواهدبود باتشکرازسایت وزین تابناک
سخنان رئیس کل بانک مرکزی مغایر نظر دولت است. بیانیه جدید دولت در راهکاری برای برون رفت از اف ای تی اف است .
کی تا حالا ارسال پول از طریق صرافی به حماس ارتباط بانکی
تابناک هم یکی از همون املاکی هاست
درپاسخ به نظریه دقیق دوستی که گفته سال اینده سال رکود مسکن وریزش قیمتهاست حقیقتا خیلی دقیق گفته واین اتفاق خواهد افتاد
سلام دید اقتصادی شاید به سه قسمت بیان کرد. دید شخص از اقتصاد و بازار و سرمایه. واقعیت موجود بازار دید جهانی و بین المللی از اقتصاد. بعضی مسولین دیدشون انیکه تو مغزشون سر میز صبحانه دارنه
اینکه میگید قیمت مسکن میریزه . دقیقا کجا میریزه ؟ بریم جمعش کنیم .
شما مگه قیمت میلگرد و مصالح و.... و خرج دولت و دستمزد و رو نمیبینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
قیمت مسکن اونجائی میریزه که تو ضررهاتو از قیمت رؤیائی که رو ملکت گذاشتی و خریداری هیچ وقت با اون قیمت پیدا نخواهد کرد، جمع می کنی و در حسرت فروش با قیمت مفت می مونی!
اون داستان افزایش قیمت میلگرد و... هم یه افسانه است که از خودتون ساختید برای قیمتهای رؤیائی و توهمی مسکن تا سودجوئی کنید ولی تیرتان به سنگ خورد و ملکهاتون رو دستتون باد کرده و اگر با یکصدم قیمت نفروشید بشیتر باد می کنه!!!!
هیچ کس غیر از این ویروس زورش به این دوتیپ ادم در ایران نمی رسد.یکی .خودرو ....................یکی مسکن و شهرسازی.مالکان بنگاه داران............
دلار وسکه ارزان میشود
دولت با استفاده از اخبار مثبت این روزها قیمت
دلار وطلا را کاهش خواهد داد
دلار ۱۳۰۰۰ معقولانه تر است البته این قیمت هم بالاست
ازماست که برماست
دنیا دار مکافاته کائنات یک لحظه نمیخوابند
مردمی که موقع بحران به جای کمک به همدیگر
برای سرکیسه کردن هم حرکت میکنن باید مجازات بشن
آقایی که مواد غذایی که حمله میکنی میخری احتکار میکنی تا میل کنی نوش جانت آیا یک بسته مرغ هم به کسی که فقیره خریدی یانه
هر موقع معنی این شعر را تونستیم بفهمیم آن
روز شروع خوشبختی خواهد بود
این همه مصائب همه از اعمال خودمان است
اگر تا حالا هم زنده ایم مدیون اندک کسانی هستیم که انسانیت در حد اعلا در وجودشان هست ودربین ما زندگی میکنن
با این اعمال ما سنگ از آسمان باید بباره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها