بازدید 43696
پیمانه اقتصادی؛

افزایش ۸۰۰ تومانی نرخ دلار در یک روز/ کاهش چشمگیر دادوستد در بازار سکه/ افزایش حقوق‌ها همچنان پلکانی نیست/ کرونا دامن بیت کوین را هم گرفت!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عبور شاخص کل بورس از مقاومت ۵۲۰ هزار واحدی، تداوم سایه کرونا بر بازار‌های آسیایی، ۱.۷ تریلیون دلار از ارزش سهام آمریکا دیروز بر باد رفت، قیمت نفت کاهش یافت / نفت آمریکا زیر ۵۰ دلار، زمان واریز یارانه معیشتی مشخص شد، تهدید ۱.۱ تریلیون دلاری کرونا برای اقتصاد جهان، یک مقام آمریکایی هوآوی را با مافیا مقایسه کرد و سراتوی ۴۰۵ میلیون تومانی در بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ 26 February 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عبور شاخص کل بورس از مقاومت ۵۲۰ هزار واحدی، تداوم سایه کرونا بر بازار‌های آسیایی، ۱.۷ تریلیون دلار از ارزش سهام آمریکا دیروز بر باد رفت، قیمت نفت کاهش یافت / نفت آمریکا زیر ۵۰ دلار، زمان واریز یارانه معیشتی مشخص شد، تهدید ۱.۱ تریلیون دلاری کرونا برای اقتصاد جهان، یک مقام آمریکایی هوآوی را با مافیا مقایسه کرد و سراتوی ۴۰۵ میلیون تومانی در بازار را در بر دارد.

عبور شاخص کل بورس از مقاومت 520 هزار واحدی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۵۸۸۰ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۵۲۴ هزار و ۳۹۳ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۵۲ واحدی به رقم ۶ هزار و ۷۴۴ واحد و شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۶۷ واحدی معادل ۱.۱۳ درصد به رقم ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۰۰۰ واحدی معادل ۱.۷۶ درصد، عدد ۱۷۳ هزار و ۹۴۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۹۷ واحدی معادل ۱.۷۶ درصد به رقم ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد، شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۴۲۲ واحد افزایش معادل ۱.۶۲ درصد را رقم زد و به سطح ۶۵۵ هزار و ۳۴۴ واحد و همچنین شاخص بازار اول با ۴۴۸۹ واحد افزایش معادل ۱.۲۳ درصد به رقم ۳۶۹ هزار و ۸۷۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۹۹۷ واحد افزایش معادل ۰.۹۹ درصد همراه بود و عدد یک میلیون و ۱۱۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۵۵۸۹.۸ میلیارد تومان بود که ناشی از جابجایی بیش از ۷ میلیارد و ۶۵۹ میلیون برگه سهم طی یک میلیون و ۳۹ هزار نوبت معاملاتی بود. بیشترین گردش نقدینگی را امروز در فلزات اساسی با ۵۲۹ میلیارد تومان ارزش معاملاتی شاهد بودیم و پس از آن نماد‌های شیمیایی با ۴۹۶.۹ میلیارد تومان بیشترین ارزش را داشتند.

تداوم سایه کرونا بر بازار‌های آسیایی

با نگرانی شدید سرمایه‌گذاران از شیوع سریع ویروس کرونا در خارج از چین، بازار‌های مالی اروپا و آمریکا به شدت سقوط کرد تا روز چهارشنبه بازار‌های آسیایی هم به دنبال آن سقوط کنند. نیکی ژاپن به دنبال سقوط ۳ درصدی روز گذشته، ۰.۸۴ درصد افت کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۲.۳۱ درصد سقوط کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۱.۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. سهام بانک‌های استرالیایی بین ۱.۷۹ درصد تا ۲.۵۴ درصد سقوط کردند. در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگ‌های با افت اندک ۰.۱۸ درصدی روبه رو شد، در حالی که هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۶۸ درصد پایین آمد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۹۸ درصد پایین آمد. در بازار ارز، شاخص دلار از ۹۹.۳ واحد دیروز، تا ۹۹.۱۱۵ واحد پایین آمد. نرخ برابری ین ژاپن با دلار آمریکا از ۱۱۰.۱۲ واحد دیروز تا ۱۱۰.۴۴ واحد تضعیف شد. یوآن چین هم ۰.۱۵ درصد در بازار‌های خارجی افت کرد تا نرخ برابری آن با دلار به ۷.۰۲۳۴ واحد برسد.

۱.۷ تریلیون دلار از ارزش سهام آمریکا دیروز بر باد رفت

سقوط سنگین سهام آمریکا در روز گذشته که با نگرانی شدید از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا اتفاق افتاد، ۱.۷ تریلیون دلار از ارزش شرکت‌های آمریکایی را از بین برد. طبق اعلام روزنامه اس‌اندپی-داوجونز، بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار از این خسارت مربوط به سقوط شاخص اس‌اندپی می‌باشد. از روز چهارشنبه گذشته تا کنون بازار‌های سهام جهانی بیش از ۲.۴۴ تریلیون دلار را از دست داده‌اند. روز گذشته هر سه شاخص مهم سهام آمریکا بیش از ۳.۵ درصد سقوط کردند. با باز شدن بازار‌های آمریکا در صبح سه‌شنبه (چهارشنبه شب به وقت تهران) شاخص‌های سهام آمریکا مجدداً بیش از ۱.۳ درصد سقوط کردند.

افزایش ۸۰۰ تومانی نرخ دلار در یک روز

در معاملات امروز شاهد ادامه روند افزایشی شاخص ارزی هستیم، به گونه‌ای که دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی با جهش کم سابقه روبه رو و پس از مدت‌ها در کانال ۱۵ هزار تومانی قیمت گذاری شده است.

افزایش 800 تومانی نرخ دلار در یک روز/ کاهش چشمگیر دادوستد در بازار سکه/ افزایش حقوق‌ها همچنان پلکانی نیست/ کرونا دامن بیت کوین را هم گرفت!

بنابراین در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۵۵۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل با رشد ۸۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ ۱۵۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۶۶۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز سه شنبه، ۸۰۰ تومان گران‌تر شده است. علاوه بر نرخ‌های اعلام شده در این صرافی ها، در حال حاضر در بازار آزاد، شاهد نوسان دلار در محدوده ۱۵۶۵۰ تومان و یورو در سطح ۱۶۸۵۰ تومان هستیم. همچنین درهم امارات به عنوان ارز اثرگذار بر نرخ دلار؛ به قیمت ۴۳۴۰ تومان رسیده است.

همتی: تلاش بانک مرکزی برای ثبات بازار ارز

عبدالناصر همتی در نهمین نشست دوره‌ای با اقتصاددانان که عصر دیروز برگزار شد، با اشاره به شرایط خاص و حساس کشور گفت: بانک مرکزی با در نظر داشتن شرایط کشور، بیشتر تلاش خود را بر تأمین ثبات و آرامش بازار‌های پول و ارز داشته است. رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن قدردانی از پیشنهادها و ایده‌هایی که از طرف اقتصاددانان و سایر کارشناسان مطرح می‌شود، گفت: با توجه به مرجعیت گفته‌ها و نظرات صاحب‌نظران در جامعه از آنان دعوت می‌شود برای تقویت تولید ملی و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه و تداوم ثبات بازارها، با مسئولین همراهی و امید را در جامعه تقویت کنند. رئیس شورای پول و اعتبار درباره حجم نقدینگی عنوان کرد: هر چند نرخ ۲۸ درصد برای نقدینگی بالاست، با توجه به شرایط کشور و نیز کاهش درآمد‌های نفتی، انحراف سه درصدی این نرخ از میانگین ۵۰ ساله نقدینگی، نشان از کنترل شرایط دارد و برای کنترل آن از ابزار‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

کاهش چشمگیر دادوستد در بازار سکه

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی در خصوص نرخ‌های پایانی بازار امروز اظهار داشت: با توجه به افت نرخ جهانی طلا به رقم ۱۶۳۴ دلار و رشد نرخ دلار، شاهد ثبات نسبی در نرخ‌های امروز بازار طلا و سکه بودیم. به گونه‌ای که در پایان فعالیت بازار امروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۶ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به رقم ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم ۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی نیز ۹۶۰ هزار تومان قیمت گذاری و هر گرم طلای ۱۸ عیار، به رقم ۶۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای با تاکید بر نبود حباب در نرخ‌های بازار سکه افزود: در شرایط کنونی بازار با کاهش چشمگیر دادوستد‌ها مواجه شده است که در این میان شیوع ویروس کرونا و در نتیجه افت محسوس رفت و آمد مردم در بازار، بی تاثیر نبوده است.

قیمت نفت کاهش یافت/ نفت آمریکا زیر ۵۰ دلار

از آنجایی که در آسیا، اروپا و کشور‌های تولیدکننده نفت غرب آسیا، صد‌ها مورد ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کردند و امریکا نیز نسبت به واگیر غیرقابل اجتناب هشدار داد، قیمت نفت خام آمریکا در معاملات امروز به زیر ۵۰ دلار، یعنی کمترین رقم از ژانویه ۲۰۱۹ رسید. هر بشکه نفت برنت با ۹۴ سنت کاهش ۵۴.۰۱ دلار فروخته شد، در حالی که نفت خام آمریکا با ۴۶ سنت کاهش ۴۹.۴۴ دلار در هر بشکه معامله شده بود.

افزایش حقوق‌ها همچنان پلکانی نیست

هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در گفت‌وگویی به تشریح سومین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال آتی، پس از رد کلیات این لایحه در صحن علنی پرداخت.

وی با بیان اینکه پایه حقوق کارکنان دولت دو میلیون ۸۰۰ هزار تومان ماند، اضافه کرد: افزایش ۱۵ درصدی اعمال می‌شود و افزایش حقوق‌ها همچنان پلکانی نشده است. وی همچنین از تخصیص ۶۰ لیتر بنزین نوروزی برای خودرو‌ها خبر داد و گفت: به شرط تصویب در صحن علنی، فروردین ماه علاوه بر ۶۰ لیتر سهمیه خودروها، ۶۰ لیتر نیز برای مسافرت به خودرو‌ها تخصیص داده می‌شود. صاحبان خوردو‌ها تا سه ماه برای استفاده از آن فرصت دارند.

زمان واریز یارانه معیشتی مشخص شد

چهارمین مرحله از یارانه حمایت‌های معیشتی ساعت ۲۴ روز شنبه (۱۰ اسفند) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. کمک‌های معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت خواهد شد، به گونه‌ای که برای خانوار‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان، پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام خواهد شد. در این مرحله، ۲۸۶ هزار و ۱۴۹ خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آن‌ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید شده، یارانه حمایت معیشتی اسفند ماه و مراحل قبل را همزمان دریافت خواهند کرد.

تهدید ۱.۱ تریلیون دلاری کرونا برای اقتصاد جهان

مرکز اقتصادی آکسفورد، آسیب کرونا به اقتصاد جهان را ۱.۱ تریلیون دلار برآورد کرده است؛ شوکی کوتاه، اما بسیار حاد. «چشم‌انداز نگران‌کننده شیوع ویروس کرونا به اولین اختلال جدی در روند جهانی شدن تبدیل شده است. حالا تردید‌ها نسبت به ثبات اقتصاد جهانی افزایش یافته است.» بلومبرگ چنین درباره تهدید اقتصاد جهان با ویروس کرونا می‌نویسد.

یک مقام آمریکایی هوآوی را با مافیا مقایسه کرد

اسپوتنیک: یک مقام بلندپایه دولت ترامپ گفت که شرکت هوآوی با قلدری، دزدی و دامپینگ رقابت را در بازار از بین برده است. وی که نامش ذکر نشده است در مصاحبه با شبکه خبری CNBC به هوآوی لقب مافیا داد و گفت که این شرکت می‌تواند از پارلمان انگلیس جاسوسی کند. این مقام آمریکایی ادامه داد: ما چگونه باید با این مسأله که بزرگ‌ترین بازیگر بازار شبیه مافیاست، برخورد کنیم. شما بودید چه کار می‌کردید؟ وی البته هیچ جوابی نسبت به رویکرد دولت آمریکا در این باره اعلام نکرد و اظهار داشت: گفت‌وگو‌ها در این باره همچنان در جریان است.

این مقام آمریکایی در حالی به هوآوی لقب مافیا داده که دولت ترامپ در تلاش است تا راه‌های حضور این شرکت چینی در توسعه شبکه‌های تلفن همراه نسل پنجم آمریکا و متحدان این کشور را ببندد. ترامپ بار‌ها شرکت هوآوی چین را تهدیدی علیه امنیت آمریکا معرفی نموده و این در حالی است که هوآوی تمام این اتهامات را رد کرده است.

کرونا دامن بیت کوین را هم گرفت!

پس از آن که کشور‌های بیشتری در خاورمیانه و اروپا از ثبت مبتلایان جدید به کرونا خبر دادند، ارزش بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتالی کاهش یافت.

بهای بیت کوین پس از آن که در هفته‌های اخیر تا ۱۰ هزار دلار نیز افزایش یافته بود، در معاملات امروز با ۴.۲۹ درصد کاهش به ۹۱۷۲.۰۴ هزار دلار رسید تا در یکی از کمترین سطوح سه هفته اخیر قرار گیرد. نوسانات شدید بیت کوین باعث شده است که بسیاری از افراد نسبت به ورود برای معامله این ارز احتیاط کنند، چون در بازه زمانی ژوئن تا دسامبر ۲۰۱۷ ارزش بیت کوین ۴۰۰ درصد افزایش یافت، اما در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته ارزش آن ۳۰ درصد کاهش یافت. بیت کوین اکنون حدود ۱.۵ برابر ارزش ابتدای امسال خود قیمت دارد و اختلاف نظر بین مسیر قیمت آینده آن در بین تحلیلگران بالاست

سراتو ۴۰۵ میلیون تومان شد

منبع: تسنیم

پیاز رکورد بیشترین افزایش قیمت سالانه را شکست

متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در بهمن ماه سال ۹۸ نشان میدهد برخی اقلام خوراکی در سبد معیشت خانوار همچنان نسبت به ماه قبل رشد دارد؛ بنابراین، بیشترین افزایش قیمت اقلام خوراکی نسبت به ماه قبل (دی ماه) مربوط به موز با ۹ درصد، سیب زمینی و پرتقال ۸.۸ درصد، پیاز ۴۶.۲ درصد، عدس ۲.۳ درصد، شکر ۲.۲ درصد و سیب ۳.۶ درصد است. همچنین بیشترین کاهش قیمت نسبت به مدت مشابه ماه قبل برای اقلامی مانند گوجه با ۱۸.۴ درصد، خیار ۱۳ درصد، رب گوجه ۹ درصد، گوشت گوسفند ۱.۴ درصد و گوشت مرغ ۱.۲ درصد ثبت شد.

مرغ گران نمی‌شود

رئیس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد، شیوع بیماری کرونا و افزایش تقاضای خرید مرغ، تاثیری در قیمت مرغ نخواهد داشت. محمد یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا مردم برای اینکه بیشتر در خانه بمانند، خریدهایشان را به اندازه یک هفته انجام می دهند و همین امر باعث شده که در چند روز اخیر تقاضای خرید مرغ افزایش یابد. وی ادامه داد: این افزایش تقاضای خرید مرغ تاثیری در قیمت آن نگذاشته است و در حال حاضر قیمت مصوب مرغ در میادین میوه و تره بار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و در خرده فروشی‌ها حدود ۱۴ هزار تومان است. به گفته رئیس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در یکی دو روز آینده التهاب بازار فروکش خواهد کرد. یوسفی در ادامه تصریح کرد:هیچ نگرانی جهت تامین مرغ وجود ندارد، زیرا در صورت کمبود مرغ  شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ ذخیره شده را به بازار تزریق می‌کند. از طرفی ماه گذشته ۱۳۰ میلیون جوجه ریزی انجام شده است که گوشت آن هم وارد بازار خواهد شد.

کشف 20 تن دستکش طبی احتکاری

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد: در گشت بازرسی توسط بازرسان واحد کالای قاچاق سازمان صمت استان تهران، حدود 20 تن دستکش طبی احتکار شده کشف و ضبط شد. عزیزاله افضلی اعلام کرد: این دستکش ها با هماهنگی بعمل آمده با پلیس امنیت اقتصادی و سازمان غذا و دارو، تحویل هیات امنای ارزی وزارت بهداشت شد. معاون نظارت و بازرسی سازمان گفت: این دستکش ها از انواع داخلی و خارجی بوده که به منظور سود جویی و توزیع خارج از شبکه احتکار شده بود.

 ♦ برای اطلاع از جدیدترین قیمت دلار در بازار امروز تهران، به کانال «تابناک» در تلگرام بپیوندید

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
این گرانی ها یعنی کاهش ارزش پول ملی. همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
و جالبه که افزایش حقوق کارمندان 15%وغیرپلکانی!
مگه قانون خودتون نمیگه حداقل باندازه تورم باید حقوق کارمندان را افزایش بدید و آمارسازی خودتون میگه 30 درصد تورم داریم؟
اقای همتی دقیقا کجایید ؟ انشالله که به کرونادمبتلا نشدید
از قیمت ارز وسکه مطلع هستید که ! هرچندکه ارزو برای ماجوانان عیب نیست ! ولی ما ارزوی دیدن لبخند ملیحتان را داریم
پاسخ ها
عارفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
متاسفانه ارزش پول رو دارن با نابود می‌کنند! حالا درسته میخوان چن تا صفر رو از پول کم کنن....
بورس های جهانی همگی سقوط کردند بورس ایران همچنان بی وقفه رکوردمیزند وقله های جدیدرافتح میکند همه چیزمون به هم میاد خخخخخخخ
همتی عزیز بد گند زدی .اینم از نرخ ارز.خدا روشکر چقدر خوشحالیم مرغ گرون نمیشه!!!!!!!!!!!
مردم دارن برای سلامتیشون تلاش می کنن اونوقت یه عده دلال که هیچی خائن .. چون دیگه بهونه مسافرت های اخر سال رو ندارن برای گران کردن دلار دارن ضررشون رو جبران می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
ربطی به مسافرت خارج از کشور و کرونا ندارد.
بورس فوق قدرتمند امروز مجددا گران نشد؟؟؟؟؟؟؟؟
افزایش ارزش سهام در این اوضاع چیست؟؟؟؟؟؟
خود بانک قیمتش را افزایش داده و ربطی به دلالان نداشته.
پراید ۲۰ میلیونی شده ۷۰ ان‌را نمی بینید منتهی دلار را تعجب
می کنند
بورس چگونه ارزشش ۳ برابرشده در حالی که رکود است همه جا
لبنیات و مرکبات گران شده منتهی عده ای فوق فکر کرده اند اقتصاد فقط دلار و طلا!!!!نخ رسیندگی برو ببین چند برابر شده و موادی در بازار ۲۰ برابر هم شده که هیچ ربطی به دلار و طلا نداشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
اره فقط یه عده همیشه سود می کنن.....بهونه همیشگی دلار در اخر سال مسافرت های نوروزی بوده امسال چون منع سفر هست این بهونه رو از دست دادن ...اره خیلی چیز ها گران شده که هیچ ربطی نداره .....ولی اقتصاد سیاست زده ما همه چیز را با دلار حساب می کند...
پراید 64ملیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پراید.؟؟؟؟؟؟؟چه خبره؟
سازو کار اینتکس راه اندازی شده است. چرا می خواهی دلار فروشی کنی بانک مرکزی.
شهرداری فضا می فروشد
شرکت نفت. نفت می فروشد.
تو فکر کردی با دلار کاسبی کنی. دلار جنس نیست. گردش خون اقتصاد است. زیرساخت است. نمی توانی کاسبی کنی.
تو داری با خون و قلب اقتصاد بازی می کنی.
حق نداری به خاطر یه عده صادر کننده خون مردم را بمکی
Stop.stop
دولت و مجلس در موضوع کرونا هیچکاره اند
همتی گفت fata تاثیری در بازار ارز ندارد. با چراغ سبز او مخلفان طرح مفاومت و طرح به نتیجه نرسید. اکنون باید بانکی مرکزی را به خاطر این افزایش و دلار فروشی شب عید بازداشت کرد.
چرا مدیر ارشدی تو ابن مملکت از چیزیی ترس نداره.. اینجوری سنگ رو سنگ بند نمیشه
جناب همتی بالاخره آرزو بر جوانان عیب هست یا نیست
دلار ۱۵۶۰۰ تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
۱۶۰۰۰ تومان
مگه دولت به کسی یارانه معیشتی میپردازد؟!
آفای روحانی، دلار 15000 تومن نتیجه سیاست های شماست. پاسخگو باش.
جهالت بی پایان مردمی که نمی دانند ایران حتی با روسیه و چین رابطه بانکی
رسمی ندارد که نگران قطع شدنش باشد عامل همه این مصایب است. واقعا از
ایرانی بودن خودم و هموطن بودن با این جماعت جاهل که خود را نابغه هم می
دانند که خیال می کنند با خرید یک گونی ماسک دیگر کرونا نمی گیرند
متنفرم.
این برنامه کرونا همزمان با انتخابات و بعد آن لیست سیاه FATF همه همزمان
بود. اولا مردم خبر ندارند که ایران حتی با روسیه و چین رابطه بانکی
ندارد که بخواهد نگران قطع شدن آن باشد. آخرین بانکی که در دنیا با ایران
ترکنش مالی داشت بانک کونلون چین بود که دو سال است هیچ رابطه تراکنشی با
ایران ندارد. ثانیا مردم خیال می کنند که چون کرونا آمده و کشورهای دیگر
مرزهای خود را با ایران بسته اند، دیگر ارز وارد ایران نمی شود! چون اصلا
نمی دانند مکانیسم انتقال ارز توسط صرافی ها صورت می گیرد و نیازی به
واردات فیزیکی و چمدانی ارز نیست. خلاصه اینکه آمریکا کاملا از نظر روانی
مردم ایران را آنالیز کرده و به خوبی نقاط ضعف ما را شناخته است. از بدتر
اینکه مردم خبر ندارند خود کرونا چیزی بیش از یک نوع آنفولانزای کم خطر
نیست و اینهمه هیاهوی جهانی در مورد آن خودش یک توطئه رسانه ای است و این
وسط تلگرام و اینستاگرام و ماهواره ها هم مدام دارد طوری به مردم القا می
کنند که اگر یک گونی پر از ماسک در خانه داشته باشند کرونا نمی گیرند!
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
احسنت و واقعا درسته و امان از دست موج سواران که از هر چیزی به نفع خودشون موج درست می کنند
چشمتون روشن
احیانا مشکلی نمیبیند که ؟
همه چی خوبه ؟ درسته ؟
اینا هم کاذبه شما ناراحت نشید من از طرف مردم از شما عذر میخوام
اصلا دلار بالاست که بالاست ما خودمون انتخاب کردیم دلار باشه
ماشین میخوان چیکار مردم ؟
20:30 هم که فرمودن کورونا هیاهو هست ، کورونا هراسی در آمریکا، یه گزارش احمقانه و مضحک هم مثل همیشه تهیه کرده ،دیگه چی ؟
20:30 فرمودند به کورونا گل بزنید ها ها ها ، شکستش میدیم ، دست مریزاد
ما 8 سال در دفاع مقدس ایستادگی کردیم ، شما حودشون ربطش رو به ویروس پیدا کنید .
بیشتر نفرت انگیر باشید ، آفرین
چرا به چنین روزی افتادیم ما ؟ چرا ؟
تجربه نشان داده ذر این چهل سال هر وقت گفتند که هر چیزی که ارزان می شود از دو روز بعد گرانتر شده مسٸولین خواهشند حرفی نزنند خیلی بهتر است
همانطوریکه ان پی تی را دوطلبانه پذیرفتیم و با تمام سعی در اجرایش کوشا هستیم ، اف ای تی اف را خواهیم پذیرفت . البته بعد از تاثیر همه آثار مخرب نپذیرفتن
وقتی در کشور نظارت نیست وامهای بی حساب و کتاب به ملت میدهند وقتی موسسات مالی و اعتباری مثل قارچ سبز می شومند وقتی بانکها سودهای بالا پرداخت می کنند وقتی اختلاس ورشوه و زدوبند زیاد میشود وقتی اولویت خود را توسعه کشورهای دوست و مسلمان قرار می دهیم نه کشور وقتی میخواهیم در سایه فرار از تعهدلت بیالمللی نظیر اف ای تی اف و سی اف تی به بهانه دورزدن تحریم اموراتمان را پیش ببریم وقتی اقدامات مسئولین در زمینه حل بحران نقدینگی و گرانیهای بالطبع که حاصل سو مدیریت رانتی است با تصمیمات خلق الساعه رفع و رجوع می شود انتظار جز این نمی توان داشت. به خدا قسم که اگر اراده ای در کار باشد زمان را از دست ندهید که وقت بسیار تنگ است و زندگی بسته به ننگ. تابناک مطلب زیاد شد ولی منتشر کن
کرونا همش بد بود ولی یه خوبی هم داشت : نقشه دلالان خودرو و کاسبان گرانفروش و دست فروش های بنجول فروش در شب عید را بهم زد .
اگر دولت عرضه داشته باشد که ندارد ،می بایستی قیمت سراتو و امثال آن به قیمت های قبلی برگردند نه 405میلیون خدا آخر و عاقبت ما را با این مسولین بخیر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
شما از آن خوش خیالها بودی که انتظار داشتی دولت دلار ۳۶۰۰ را بکند ۱۰۰۰ تومان
ظاهراً در تب و تاب ویروس کرونا و تبعات اجتماعی آن و هزینه هایی که در بخش اقتصادی کشور اعم از صادرات که متأثر از بستن بعضی مرزها بوده و کسادی بازار داخلی که حتی تقارن شب عید نیز به آن جانی نداده ، بعضی موضوعات که در تداوم موضوعات دیگر بوده از مرکز توجه عامه مردم دور افتاده یا موقتاً به کناری گذاشته شده. موضوعات اولیه از اعتراضات ابانماه شروع و با گرانی بنزین و تنش جنگی در منطقه و حرکت تروریستی شهادت سردار سلیمانی و پاسخ آن و هدف قرار دادن هواپیمای مسافری و تبعات آن و غیره شروع و با آمدن ویروس به درون کشور و گسترش شایعات گستردگی آن و انتخابات و بالاخره با گذشت انتخابات تأیید همه جانبه از کستردگی کرونا در کشور همه و همه برای فشار مضاعف بر اقتصاد بیمار و نحیف کشور کافی و یا حتی زیاد هم بوده است. مخصوصاً اینکه این فشار بیش از همه بر گرده طبقه فرودست ( آسیب پذیر ) قرار دارد که در شرایط فعلی بر تعدادشان افزوده شده و خواهد شد. اینک و در پی اینهمه مصیبت قرار گرفتن کشورمان در لیست سیاه FATF که اولین نشانه های آن افزایش شدید نرخ ارز است را می‌توان در زمره بعضی موضوعات که از توجه عامه مردم به دور مانده می‌باشد. مردمی که همواره از عملکرد غلط مسئولین در فلان بوده اند امروز از بی عملی آنها در عدم رسیدگی به هنگام به موضوع لوایح چهار گانه در فلان هستند. مسئولینی که صلاح مردم کشور را ندانند مستحق ارای بیشتری از آنچه در انتخابات اخیر نصیبشان شده نیستند. اگر کشورداری حضرات به همین منوال ادامه یابد مردم در انتخابات رییس جمهوری بیش از پیش از تنها حربه در دست خود یعنی رأی را امساک خواهند کرد. جو کرونا که خوابید ‌توجه مردم که از آن خارج شد مردم میمانند و گرانی و تورم ناشی از شرایط مؤخر . چه کسی مسئول است و یا بهتر بگوییم چه کسی مقصر است؟ چگونه دادستان کل که باید مدعی العموم مردم باشد در مقابل اینهمه بی تدبیری و سوء مدیریت خاموش است. آنها که واضع نظریه بی تأثیر بودن تحریم‌ها و لیست سیاه کذایی بودند کجایند که پاسخگوی مردم باشند. از طنز روزگار اینکه همین جناح در انتخابات مجلس اکثر کرسیها را بدست آوردند. از ماست که بر ماست.
دوستی میگفت : یادش بخیر روزگاری کار میکردیم زحمت میکشیدیم پول در میآوردیم الان خودرو میخریم یا ثبت نام میکنیم یکدفعه ۱۰۰ میلیون میشه ۳۰۰ میلیون خونه میخریم ۵۰۰ میلیون ظرف ۲ سال میشه ۱.۵ میلیارد داره کم کم دلمون برای قدیما تنگ میشه این نشون میده با پول حلال هم میشه درآمد ۱۰۰ سال را در ۱ سال داشت خدا را شکر
هرروزناامیدتربه زندگی ادامه میدیم
آقای بانک مرکزی تواین یک ماه ازبس گفت دلار میاره پایین از ۱۲۰۰۰ تومن الان آورده ۱۵۶۰۰
یعنی ۳۶۰۰ تومن پایین اورده
احسن به این خلاقیت
یعنی رئیس بانک مرکزی اگه هوای رئیس جمهورشدن داشت حتما به ایشان رای بدهید
فقط به گفته خودش هیجانی وارد بازار نمیشه
آزام آرام داره بالا میبره یه موقع هیجانی نشید
احسن به این کارآمدی
اصلا میدونید چیه هرچی کار آمد هست این دولت رئیس ووزیر کرده
تمام مرزها بسته شده مسافری ازکشور خارج نمیشه کسانی که دلار تهیه کردن عید ترکیه وکشورهای دیگر برن مجبورن دلارهایشان را
بفروشن مصرف دلار به صفر رسیده
من حیرانم این گرانی دلار برای چیه
واقعا یک معما شده
یعنی دولت هیچ کارایی نداره
بانک مرکزی داره چیکار میکنه
مجلس ایندفعه احتمالا ریاستش را به آقای قالیباف خواهد سپرد
اینو خوب میدونم برنامه های خوبی برای اقتصاد
ارائه خواهد کرد حتی المقدور به این دولت ناکارآمد کمک زیادی خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
خیلی ساده هستی. خیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
خطر رفع شد،سرتو از توی برف بیار بیرون
پایین اومدن بین کوین ربطی به کرونا نداره، امریکا گفت شرکتهایی که پرداختشون و بصورت رمز ارز باشه و تحریم میکنه،این خبر باعث افت بیت کوی شدضمنا افزایش قیمت دلار به کسری بودجه ی دولت داره که در اخر سال مالی مشخص میشه
افزایش نرخ ارز ادامه خواهد داشت.پیش‌بینی می‌شود دلار سال ۹۸ را در کانال ۱۷۰۰۰ تومان به پایان ببرد.سال ۹۹ نیز افزایش قیمت ارزهای خارجی ادامه خواهد داشت و قیمت دلار به بیش از ۳۰۰۰۰ تومان حداکثر تا پایان اسفند ۹۹ خواهد رسید.
اين بدعت افزايش حقوق پلكاني هم معضلي شده براي حقوق بگيران! دولت براي كاهش فشار مالي بر خود اين طرح را داده كه بي عدالتي صرف است . از يكطرف با افزايش سابقه و دريافتي كارمند ، افزايش حقوق دريافتي به روش پلكاني كم مي شود و از طرف ديگر ، ماليات را افزايش مي دهند كه در مجموع ، سال گذشته با اين تورم ويرانگر ، حقوق يك كارمند مانند بنده كلاً در حدود 5% رشد سايانه داشت .
اقاي همتي سهل است دراين شرايط كشور فقط بايد خدابه داد مردم وكشور برسد تحريم پشت تحريم وبالاتر ازان خود تحريمي كمر مردم را شكسته است
"افزایش حقوق‌ها همچنان پلکانی نیست"
شما اداره کشور را با کمیته امداد اشتباه گرفته اید !!!!! کسی که 30 سال سقف حق بیمه ومالیات رو پرداخت کرده با کسی که حداقل پرداخت کرده برابر است ؟ یکی در ماه یک میلیون بیمه ومالیات داده ودیگری 100 هزار تومان !!!حالا با روش پلکانی شما سالهای گذشته حقوق اولی 10 درصد افزایش یافته و شخصی که از مالیات معاف بوده ودر ماه 100هزار تومان حق بیمه پرداخت کرده 36 درصد افزایش حقوق !!!!! روش مد نظر شما مربوط به کمیته امداد بر اساس کمک به افراد فقیر جامعه است . وافزایش حقوق سالیانه کارگران وبازنشستگان باید بر اساس رتبه وتخصص آنان باشد وشما با این روش فردی را که به هر نحوی حقوق حداقلی در لیست بیمه ارسال کرده و پول بیمه کمتر ومعاف از مالیات شده را با افزایش 36 درصدی سالیانه پاداش میدهید ودیگری را که سقف بیمه را پرداخت کرده ومالیات کامل داده را با افزایش 10 درصدی تنبیه میکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان