بازدید 26396
پیمانه اقتصادی؛

فروش تعهدی از فردا به بازار می‌آید/ آخرین وضعیت صادرات کالا به عراق/ دلار و یورو در کانال ۱۵ و ۱۶ هزار تومانی/ خودرویی که از صبح تا بعدظهر ۲۳ میلیون گران شد/ ادامه تعلیق فعالیت دو خودروساز

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس پس از سقوط، سبزپوش ماند/ روز نوسان گیران، نظرسنجی از آینده طلا، جهش سکه در کانال 5 میلیون و 600، سود سهام عدالت امروز واریز می شود، صدرنشین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی و تعطیلی کارخانه سامسونگ در کره را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 22 February 2020

فروش تعهدی از فردا به بازار می‌آید/ آخرین وضعیت صادرات کالا به عراق/ دلار و یورو در کانال ۱۵ و ۱۶ هزار تومانی/ خودرویی که از صبح تا بعدظهر ۲۳ میلیون گران شد/ ادامه تعلیق فعالیت دو خودروسازتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس پس از سقوط، سبزپوش ماند/ روز نوسان گیران، نظرسنجی از آینده طلا، جهش سکه در کانال 5 میلیون و 600، سود سهام عدالت امروز واریز می شود، صدرنشین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی و تعطیلی کارخانه سامسونگ در کره را در بر دارد.

بورس پس از سقوط، سبزپوش ماند/ روز نوسان گیران

شاخص کل بورس تهران امروز در ساعات ابتدایی با توجه به صفوف فروش با عقبگرد تقریبی 12 هزار واحدی مواجه شد لیکن در ادامه با توجه به نقدینگی موجود در بازار و افزایش تقاضا در کانال 481 هزار و 867 واحدی قرار گرفت.

فروش تعهدی از فردا به بازار می‌آید/ آخرین وضعیت صادرات کالا به عراق/ دلار و یورو در کانال ۱۵ و ۱۶ هزار تومانی/ خودرویی که از صبح تا بعدظهر ۲۳ میلیون گران شد/ ادامه تعلیق فعالیت دو خودروساز

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از 4289.7 میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از 7 میلیارد و 127 میلیون برگه سهم طی 745 هزار و 319 نوبت معاملاتی بود. در این میان دو گروه خوشحال بودند نوسان گیرانی که طعم 10 درصد سود را از ناصبوری دیگران چشیدند و آنهایی که منتظر فرصت ورود به سهام بنیادی و عقب افتاده از جهش این روزهای بورس بودند، خلاصه کلام امروز روز نوسان گیران بود. /نبض بورس

فروش تعهدی از فردا به بازار می‌آید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از ورود ابزار فروش تعهدی به بازار سرمایه از فردا خبرداد وگفت:این ابزار در کمیته فقهی سازمان با عقد وکالت و به گونه‌ای تنظیم شد که از نظر شرعی قابل قبول باشد. به نقل از بازار سرمایه، شاپور محمدی اظهار داشت: دلیل تغییر اسم این ابزار از فروش استقراضی به فروش تعهدی این است که در این ابزار فردی متعهد می‌شود تا سهامی را که فروخته شده، از بازار بخرد و برگرداند؛ در واقع سهم را قرض نمی‌گیرد، بلکه متعهد به خرید و بازگرداندن آن می‌شود. از نظر عقد وکالت، این روش قابل قبول ترین شکلی است که می‌تواند برای فروش تعهدی اتفاق بیفتد. محمدی با تاکید بر امنیت سرمایه گذاری برای سهامداران در مکانیزم طراحی شده این ابزار خاطرنشان کرد: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته در طراحی فروش تعهدی، ساز و کار به نحوی طراحی شده که از ورود سهامداران به زیان جلوگیری می‌شود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه در حال حاضر تقریباً در بورس ایران تمام ابزارهای مرسوم مالی موجود است، یادآور شد: اکنون ابزارهایی همچون سهام و آتی سهام، اختیار خرید و اختیار فروش در بازار سرمایه وجود دارد. خرید اعتباری را نیز از قبل داشته ایم. فروش تعهدی نیز از فردا به این ابزارها اضافه می‌شود و با این اتفاق همه ابزارهای مرسوم مالی در بازار سرمایه کشور وجود دارد.

نظرسنجی از آینده طلا

طلا روند صعودی پرقدرتی داشته و باعث شده کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی هفتگی افزایش بیشتر قیمت این فلز ارزشمند در معاملات هفته جاری را پیش‌بینی کنند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۴ نفر معادل ۹۳ درصد افزایش قیمت و تنها یک نفر معادل هفت درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرد در حالی که هیچ کس نظر خنثی نداشت. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز، ۱۱۲۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۸۲۰ نفر معادل ۷۳ درصد افزایش قیمت و ۱۹۲ نفر معادل ۱۷ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و ۱۰۹ نفر معادل ۱۰ درصد نظری نداشتند. در نظرسنجی هفته پیش ۶۵ درصد از کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. در بازار معاملات آتی آمریکا روز جمعه هر اونس طلا ۲۸ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۶۴۸ دلار و ۸۰ سنت بسته شد. این فلز برای کل هفته ۳.۹ درصد افزایش قیمت نشان داد که بزرگترین رشد هفتگی در هشت ماه اخیر بود.

جهش سکه در کانال 5 میلیون و 600

امروز سومین روز از آخرین ماه سال، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران به پنج میلیون و ۶۳۶ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز پنج میلیون و ۵۵۹ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۶۵ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۸۳ هزار و ۲۰۰ تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۵۲۲ هزار تومان به فروش رسید و نرخ اونس طلا نیز به یک هزار و ۶۴۳ دلار رسید.

دلار و یورو در کانال ۱۵ و ۱۶ هزار تومانی

بر اساس جدیدترین نرخ های اعلام شده توسط صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14430 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 14530 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می شود که نسبت به روز پنجشنبه، 330 تومان گران تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 15480 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 15580 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به آخرین روز هفته قبل، 180 تومان رشد داشته است.

فروش تعهدی از فردا به بازار می‌آید/ آخرین وضعیت صادرات کالا به عراق/ دلار و یورو در کانال ۱۵ و ۱۶ هزار تومانی/ خودرویی که از صبح تا بعدظهر ۲۳ میلیون گران شد/ ادامه تعلیق فعالیت دو خودروساز

علاوه بر نرخ های اعلام شده در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، دلار و یورو در بازار آزاد نیز گران تر شده است. بر این اساس، در حال حاضر هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد به نرخ 15500 تومان رسیده است. یورو نیز با افزایش نرخ به قیمت 16350 تومان فروخته می شود. درهم امارات نیز به عنوان دیگر ارز اثرگذار در معاملان بازار آزاد امروز، 4200 تومان قیمت گذاری شده است.

سود سهام عدالت امروز واریز می شود

ابتدا گفته می‌شد که سود سهام عدالت خلاف دوره‌های قبل که به صورت مرحله به مرحله واریز می‌شد، قرار است به صورت یک جا به حساب تمامی مشمولان واریز شود. اما بعد سازمان خصوصی سازی با تکذیب این موضوع، اعلام کرد که فقط زمان واریز سود متفاوت از قبل خواهد بود و پس از جمع آوری تمام مبالغ از شرکت‌ها، سود سهام عدالت به حساب هر یک از مشمولان واریز خواهد شد. در نهایت نیز آنطور که مسئولان سازمان خصوصی سازی اعلام کرد، سود سهام عدالت از «سوم اسفند ماه» واریز می‌شود و به ترتیب آخرین گروه مشمولین تا پایان اسفندماه سال جاری، سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد؛ یعنی امسال نسبت به سال‌های قبل سود سهام عدالت با ۳ تا ۴ ماه تأخیر واریز می‌شود. همچنین میزان سود سهام عدالت این دوره نیز برای افرادی که یک میلیون سهم دارند، ۲۰۵ هزار تومان تعیین شده است و میزان سود افرادی که سهم‌های کوچک‌تری دارند به تناسب کمتر می‌شود. جزئیات بیشتر

آخرین وضعیت صادرات کالا به عراق

سید حمید حسینی در رابطه با اوضاع مرزهای ایران و عراق گفت: در حال حاضر مرز مهران به دلیل تغییر مسئول گذرگاه مرزی بسته است. عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: مرز پیرانهشر هم به دلیل بارش برف بسته شده اما سایر مرزهای عراق در رابطه با ورود کالاهای ایرانی  روال عادی خود را دارد.  وی اظهار داشت: البته به دلیل  شیوع کرونا در کشورمان ورود مسافرین ایرانی به عراق ممنوع شده و این محدودیت تا استقرار تیم پزشکی در مرزهای عراق ادامه خواهد داشت. حسینی بیان داشت:  انتقال کالا‌های ایرانی به  عراق از مرزهای شلمچه، پرویزخان، چذابه و باشماق ادامه دارد. وی بیان داشت: روند انتقال کالا به عراق مانند سابق به این صورت است که کامیون‌های عراقی بار کامیون‌های ایرانی را تحویل می‌گیرند و به این ترتیب کالا از ایران  به عراق منتقل می‌شود. /فارس

صدرنشین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت برنج طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در دی ماه امسال نسبت به دی سال گذشته به ترتیب ۴۷ و ۴۵.۵ درصد افزایش داشته است.

خودرویی که از صبح تا بعدظهر ۲۳ میلیون گران شد

در بازار امروز خرید و فروش خودرو، پراید 111 با افزایش 1 میلیون تومانی با قیمت 68میلیون تومان، پراید 131 با افزایش 1 میلیون تومانی با قیمت 64میلیون تومان، چانگان  با افزایش 4 میلیون تومانی با قیمت 263میلیون تومان، و استپ‌وی با افزایش 10 میلیون تومانی با قیمت 275 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین کوئیک اتوماتیک با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 131 میلیون تومان، سراتو با افزایش 23 میلیون تومانی به قیمت 450 میلیون تومان و تیبا2 با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 81 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 قیمت خودروهای سایپا در بازار امروز 1398/12/03 به‌شرح زیر است:

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سایپا 111

39،941،000

68،000،000

2

قیمت سایپا 131

37،641،000

64،000،00

3

قیمت سایپا 151

40،330،000

70،000،000

4

قیمت تیبا

46،443،000

81،000،000

5

قیمت ساینا

55،960،0000

82،000،000

6

قیمت کوئیک اتوماتیک

69،000،000

131،000،000

7

قیمت چانگان

155،000،000

263،000،000

8

قیمت سراتو 2000

295،000،000

 450،000،000

9

قیمت استپ وی اتوماتیک

توقف تولید

 275،000،000

10

قیمت رنو پارس تندر

84،200،000

191،000،000

11

قیمت  آریو اتوماتیک

---

176،000،000

12

قیمت برلیانس کراس

---

232،000،000

13

قیمت تیبا 2

51،603،000

81،000،000

ادامه تعلیق فعالیت دو خودروساز

دو خودروساز ژاپنی هوندا و نیسان، ازسرگیری فعالیت کارخانه‌های خود در چین را هم‌راستا با دستورالعمل دولت‌های محلی به تاخیر انداخته‌اند. هوندا و نیسان دارای دو کارخانه در شهر ووهان، کانون اصلی شیوع ویروس کرونا هستند. تاخیر در از سرگیری فعالیت این کارخانه‌ها می‌تواند نگرانی از ایجاد اخلال در زنجیره جهانی تامین قطعات خودرو را افزایش دهد. نیسان اعلام کرده است که فعالیت کارخانه خود در این منطقه را که قرار بود ۲۴ فوریه از سرگرفته شود، آغاز نمی‌کند. هوندا نیز تاکید کرد که فعالیت کارخانه ووهان، شهری که کرونا از آنجا شیوع پیدا کرد را تا ۱۱ مارس به حالت تعلیق درمی‌آورد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ ویروس کرونا که تاکنون موجب قربانی شدن دو هزار و ۲۰۰ نفر در چین شده است، موجی از نگرانی‌ها را متوجه زنجیره تامین قطعات خودرویی جهان از چین کرده است. هم‌اکنون در برخی از استان‌ها تمدید تعطیلات سال نو میلادی همچنان ادامه دارد و بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در این کشور فلج شده‌اند.

کارخانه سامسونگ در کره تعطیل شد

شرکت سامسونگ کره جنوبی امروز اعلام کرد که یکی از کارمندان کارخانه تولید گوشی سامسونگ در شهر گومی در جنوب شرق کره به کرونا مبتلا شده و به همین دلیل این کارخانه تعطیل شده است. این شرکت که بزرگترین تولید کننده گوشی تلفن همراه در جهان به شمار می‌رود، گفت: خط تولیدی که این کارمند در آن کار می‌کرده تا روز 25 فوریه تعطیل شده است. در بیانیه سامسونگ آمده است شرکت کره‌ای تمام کارمندانی که با کارمند مبتلا برخورد داشته‌اند را در قرنطینه قرار داده و قصد دارد از آنها آزمایش بگیرد. سامسونگ بخش قابل توجهی از گوشی‌های خود را در ویتنام و هند تولید می‌کند و کارخانه گمی محصول تولید گوشی برای بازار داخل کره بوده است.  کره جنوبی اعلام کرده که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور دو برابر شده و به 433 مورد رسیده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
انتقال و نگهداری ارز برای عموم را غیر قانونی کند قیمت ارزش به شدت پایین میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
اگر ارز داشتی این حرف نمی زدی. دوم اینکه ماشین تو یک هفته ۵۰ م رفت روش دلار هم ثابت بود ربطی داشت؟
گرانی های بعد از انتخابات را میدانستیم اما بی کفایتی مسئولان تا این حد را نمیدانستیم
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
باز هم از چیری نمیدانیم
کسانی که به نوعی از ویرپس کرونا آسیب دیده اند( جانی و اقتصادی) قانونا میتونن از وزیر بهداشت، وزیر راه وترابری، هواپیمایی ماهان شکایت کنند. باید اینها جریمه بشن تا با جان و مال مردم بازی نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
چشم در اولین فرصت. فقط لطفا دست نگهدارید دسته چک با خودش نیاوردن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
آقا توکه دراین نیستی وکرونانگرفتی پس منظورت ازاین دخالت چیه؟؟؟
عاقبت کوتە فکری تندروها دلار بە سوی بیست هزار تومان....
آفرین بر دولت مردان شجاع و غیرتمند آفرین بر مجلسیان غیور و برنامه ریز که مملکت را به خاک سیاه نشانده اند،تابناک جان لطفاًدیگر شما این را سانسور نکنید
قرار بود بانک مرکزی نرخ ارز رو در بازار کنترل کنه ولی بنظر میرسه که برعکسه و این بانک مرکزی است که دنباله رو بازاره و نرخ ارز رو با دویست سیصد تومن تفاوت با نرخ بازار تعقیب میکنه!
حالا که همه قوا یک دست شدند انشالله به زودی کشور را به کلی منزوی میکنند و دلار را به چهل هزار تومن میرسانند و انتقام سختی از امریکا و غرب خواهند گرفت.
فرداهمه رامیندازن گردن آمریکا
کلا تقصیرامریکاست
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
نه تحریم کاربنده است نه آمریکا
شایعه درست نکنید اقای همتی گفت ارزوبرجوانان عیب نیست درپاسخ به دلار ۲۰ هزارتومانی
مملکت کلا تحویل اصوالگراها شود بینیم تا یکسال دیگر بدتر از ونزوئلا نشدیم
به درک که گران شد.ما نه دلارمی خواهیم نه خودرو میخواهیم نه خانه .........نه نه ما اصلا چیزی نمی خواهیم خیالتان راحت .شعیب ابی طالباست ..بروید مجلس .به شرطی نان را بکنید 5 ریال .بنزین یک تومان .دلار 7 تومان .وماشین 35000 هزار تومان .باشد .بروید به سلامت .اما نباید به شما حقوق یش از 4 میلیون بدهند .....هیچ امکاناتی بدهند .تا فقط خدمت کنید ......
مقصراصلی خودمامردم هستیم،هرچی گرونترمیشه مردم بیشترمیخرند.مردم ماتحریم رویادنگرفتن.مردم ماباهم بودن وباهم زیستن رویادنگرفتن.مردم بیشترین منافع روبه به مسئولین میرسونند بعداعتراض هم میکنند
ادامه تعلیق فعالیت دو خودروساز
تيتر بدي بود
گفتن تا عید می شود 20000هزارتومان شما باور نکردید .حالا باور کنید .دلالهها بدوید .........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار