بازدید 11858
۳

فرآیند صدور پروانه ساختمانی اصلاح شد

با توجه به هوشمندسازی پروانه ساختمانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، از اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی به منظور سرعت‌بخشی به درخواست متقاضیان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 20 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، عبدالرضا گلپایگانی در این باره گفت: در راستای تسهیل امور متقاضیان صدور پروانه ساختمانی و هم چنین افزایش میزان رضایت شهروندان، فرآیند صدور هوشمند پروانه ساختمانی توسط اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه این معاونت اصلاح شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هدف ما کاهش زمان صدور پروانه و توسعه خدمات الکترونیک شهرسازی است، افزود: فرآیند اصلاح شده صدور پروانه از 26 بهمن ماه 98 در سامانه شهرسازی اعمال شده است. در این فرآیند پروانه شهرسازی در چارچوب ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران و به استناد پاکت حجمی و جدول سطح و سطوح ارائه شده توسط مهندس طراح ساختمان صادر می‌شود.

گلپایگانی گفت: هم‌چنین در این فرآیند نیاز به بارگذاری نقشه معماری و استعلاماتی هم‌چون سازمان آتش‌نشانی و فضای سبز نیست و پس از دریافت عوارض قانونی برای دریافت پروانه ساخت با مهلت دوساله، پروانه صادر می شود.

وی افزود: در این روند ارائه تمام نقشه‌های ساختمانی اعم از معماری، سازه، پایدارسازی گود، تأسیسات مکانیکی و برقی الزامی است و باید همه ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در زمان دریافت پروانه ساخت رعایت شده باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: چنانچه در فرآیند صدور پروانه ساخت، نقشه معماری بارگذاری شده در چارچوب ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با جدول سطح و سطوح پروانه شهرسازی اختلاف داشته باشد، عوارض نهایی بر اساس نقشه تأیید شده جدید محاسبه می شود و ما به التفاوت آن به قیمت روز دریافت می شود.

گلپایگانی ادامه داد: هم چنین امکان صدور مجوز تخریب بنای موجود با نظر مهندس ذیصلاح در سامانه شهرسازی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هدف ما تسهیل فرآیند ساخت و ساز متقاضیان است، گفت: امکان صدور پروانه تخریب پس از صدور پروانه شهرسازی و به موازات فرآیند صدور پروانه ساخت ایجاد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
در شهرداری‌ها هیچ اعتنایی به قوانین نمی شود ،انچه در شهرداری‌ها حاکم است ،رابطه ودلال ور شوه وفساد است وچون هیچ نظارتی نیز برامور کارگزاران شهرداری‌ها نیست و بازرسی داخلی شهرداری‌ها نیز همدست وهم پیاله مسولین شهرداری‌ها هستند ووزارت کشور نیز در نظارت بر شهرداریهابسیار فشل وبیحال است وشکایات مردم نیز بجایی نمی رسد . تحمیل ظلم وفساد بر مردم در شهرداری‌ها عادی شده
گرفتن پروانه یعنی از هشت خوان گذشتن.البته خانهای پولکی
به نظرم باید راهکاری ارائه بشه تا برای اخذ پروانه ساختمانی نیازی به حضور در مراجع صدور پروانه نباشه. یکی از عوامل ایجاد رانت و بیکاری قشر عظیمی از مهندسان حوزه ساختمان همین رانت حاصل از ارتباط مستقیم متقاضی پروانه با کارشناسان درگیر در چرخه صدور پروانه در مرجع صدور پروانه است. به این صورت که کارشناسان شهرسازی مستقر در مراجع صدور پروانه با وعده ی اعمال تخفیف های خارج از عرف که عملا از کنترل مهندسین غیر شاغل در مراجع صدور خارج است متقاضیان را ترغیب به حضور در دفاتر طراحی شخصی شان یا افرادی که با آنها مراودات مالی دارند می نمایند. به این ترتیب ناخواسته قسمت بزرگی از درآمدهای شهرداری ها و بخشداری ها به دلیل اعمال سلیقه شخصی از کیسه دولت خارج می شود. علاوه بر آن موجبات ساخت و سازهای بی کیفیت را فراهم می کند. سال های سال است که این مورد توسط مهندسین فعال در حوزه ساختمان به مراجع ذیربط گوشزد شده ولی متاسفانه همین رانت و رانت بازی باعث شده توجهی به این فساد گسترده نشه چراکه دامنه ی نفوذ این رانت حتی تا وزارت راه و شهرسازی هم کشیده شده. رانت های عظیمی که به کیسه آقایان همدست با فاسدان مراجع صدور پروانه سالهاست که سرازیر شده.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار