بازدید 8069
۱

قتل مرد ۳ زنه در کینه خانم همسایه!

کد خبر: ۹۶۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 19 February 2020

زن همسایه که با پیرمرد سه زنه اختلاف داشت وقتی شنید زن سوم این مرد خواستار به قتل رساندن شوهرش است در اقدامی کینه جویانه دست به قتل زد. راز این جنایت پس از دو ماه که سه مظنون در بازداشت بودند با شکسته شدن سکوت زن همسایه و اعتراف به قتل پیرمرد فاش شد.

به گزارش خراسان، شامگاه شنبه 23 آذر امسال، مرد جوانی برای خرید از خانه خارج شده بود که با پیرمرد همسایه که غرق خون روی زمین افتاده بود، روبه رو شد و به سرعت او را سوار بر خودرویش به بیمارستان رساند و سپس مرد همسایه دختر این پیرمرد را در جریان پیدا کردن پدرش قرار داد. دختر جوان که با شنیدن این خبر شوکه شده بود، ماجرای زخمی شدن پدرش را به پلیس گزارش کرد و تیمی از ماموران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند.

تحقیقات پلیسی

دختر جوان به ماموران گفت: پدرم چندی قبل برای سومین بار با یک زن میان سال که یک پسر جوان داشت، ازدواج کرد و آن ها در یک خانه با هم زندگی می کردند و شنیده بودم که با هم اختلاف داشتند و احتمال می دهم زن سوم پدرم دست به زخمی کردن پدرم زده باشد. ماموران در این مرحله به سراغ زن سوم این مرد و پسرش رفتند که آن ها ادعا کردند که پیرمرد در خانه خودزنی کرده است اما آثار خون و به هم ریختگی خانه حکایت از یک درگیری شدید در داخل خانه داشت.

پرونده جنایی

تلاش پزشکان برای نجات جان پیرمرد ادامه داشت تا این که روز 30 آذر مسئولان بیمارستان در تماس با پلیس از مرگ پیرمرد زخمی روی تخت بیمارستان خبر دادند. با جنایی شدن این پرونده، زن سوم پیرمرد و پسرش که به عنوان مظنون های این درگیری مرگبار بازداشت بودند هدف تحقیق قرار گرفتند تا این که پس از مرگ پیرمرد، پسرخوانده اش در شعبه 4 دادسرای امور جنایی پیش روی بازپرس شعبانی گفت: زن همسایه طبقه بالا با همدستی مادرم یک نفر را برای به قتل رساندن پدرخوانده ام اجیر کرده بودند و دست به قتل زدند.

سگ آپارتمانی

پسر جوان افزود: زن همسایه یک سگ داشت که با سر و صداهایش باعث مزاحمت ما شده و ناپدری ام از این موضوع شاکی بود و از کف آشپزخانه زن همسایه نیز آب چکه می کرد و از سقف ما آب می چکید که این اتفاقات باعث اختلاف شدید بین ناپدری ام و همسایه مان شده و کار به شکایت رسیده بود و پرونده ای هم در این خصوص در شورای حل اختلاف تشکیل شده است. این جوان ادامه داد: با توجه به این که مادرم با شوهرش به خاطر اختلاف سنی و اخلاق تندش مشکل داشتند احساس می کنم مادرم با همدستی زن همسایه نقشه قتل او را کشیده باشند.

زن سوم

زن سوم پیرمرد هدف بازجویی قرار گرفت، او که خود را در ماجرای قتل شوهرش بی گناه می دانست ، گفت: زن همسایه با شوهرم اختلاف داشت و شوهرم همیشه به رفتارهای او اعتراض می کرد و کار به شکایت رسیده بود و احتمال می دهم زن همسایه او را به قتل رسانده باشد. این اعترافات کافی بود تا ماموران به سراغ زن همسایه بروند و او را بازداشت کنند.

اما این زن اصرار داشت که در ماجرای قتل نقشی نداشته است و گفت: زن سوم و پسرش عامل قتل مرد همسایه هستند و اختلاف ما به حدی نبود که بخواهم او را به قتل برسانم. در حالی که هر یک از مظنونان پرونده، قتل را به گردن همدیگر می انداختند بازپرس پرونده دستور داد تا هر سه متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی قرار گیرند تا گره این جنایت معمایی باز شود.

سکوت شکسته شد

دو ماه از ماجرای قتل معمایی پیرمرد سه زنه گذشت تا این که صبح روز گذشته زن همسایه که نازنین نام دارد سکوتش را شکست و به قتل مرد همسایه با همدستی زن سوم اعتراف کرد. نازنین در اعترافاتش گفت: هشت ماه قبل به این ساختمان آمدم و در طبقه بالای ساختمان شروع به زندگی کردم، پسرم به کشور ترکیه رفته و سگش را در اختیار من گذاشته بود تا پس از چند روز و انجام کارهای اداری، سگش را به کشور ترکیه بفرستم.

وی افزود: روزهای نخست مرد همسایه رفتار خوبی با من داشت اما پس از سه ماه شروع به بهانه گیری کرد و به وجود سگ در ساختمان معترض بود و هر روز روی یک صندلی جلوی در ساختمان می نشست و به رفت و آمدهای من گیر می داد و می گفت که چرا هی میری و میای؟!

این زن ادامه داد: رفتارهای پیرمرد مرا آزار می داد تا حدی که یک بار به زنش گفتم او را تکه تکه می کنم و همسرش با خونسردی از من خواست فعلا برای انجام هر کاری دست نگه دارم و ادعا کرد که فعلا با او کار دارد . من برای این که کمی آرام شوم صندلی پلاستیکی قدیمی که پیرمرد هر روز با گذاشتن آن جلوی در ساختمان رفت و آمدهای مرا پیگیری می کرد، دور انداختم.

نازنین گفت: سه روز قبل از اجرای نقشه مان، زن پیرمرد به سراغم آمد و ادعا کرد که پیرمرد وکالت همه دارایی و سرمایه اش را به نام دامادش زده است و هیچی از سرمایه آن به من و پسرم نمی سد و دیگر کاری با او ندارم و می توانی نقشه ات را اجرا کنی. عامل جنایت افزود: شب حادثه، زن پیرمرد به من گفت که در خانه را باز گذاشته و شوهرش داخل اتاق خواب است، وارد خانه شدم، دیدم پیرمرد روی تخت تکان می خورد . پرسیدم او هنوز خوابش سنگین نشده که همسرش تاکید کرد که در خواب است ولی برای اجرای نقشه ات نیاز به دستکش داری.

وی ادامه داد: دوباره به خانه بازگشتم و یک دستکش بافت دستم کردم و سپس تیغ کاتر را برداشتم و به خانه پیرمرد بازگشتم و در حالی که او در خواب بود با تیغ اقدام به بریدن گلویش کردم که پیرمرد بیدار شد و با هم درگیر شدیم که از ترس پا به فرار گذاشتم و از خانه خارج شدم و پس از پنج ساعت به خانه بازگشتم و زندگی عادی خودم را داشتم تا این که همسر پیرمرد مرا لو داد و دستگیر شدم. نازنین گفت: من هیچ چیزی نمی خواهم و تنها خواسته ام این است که مرا اعدام کنند تا این پرونده بسته شود، من زندگی خودم را داشتم و دیگر هیچ آرزویی ندارم. بنا به این گزارش، سه متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

تحلیل کارشناس

ضعف در ضابطه گرایی عامل درگیری بین همسایه ها

دکتر مصطفی اقلیما آسیب شناس مسائل اجتماعی

زندگی در آپارتمان در کلان شهرها قوانین خاص خود را دارد و به طور معمول افرادی که می خواهند در یک مجموعه تحت عنوان آپارتمان با یکدیگر زندگی کنند باید به قوانین و فرهنگ آپارتمان نشینی اشراف داشته باشند تا کمتر درگیر مشکلات و نزاع ها شوند . روابط همسایه ها با یکدیگر قوانین و مقرراتی دارد که باید به آن احترام گذارند و نیاز به تعامل و برقراری ارتباط صحیح دارد. برخی همسایگان احترام به نظم و قوانین را در اولویت امور زندگی خود قرار نمی دهند و بیشتر وقت شان را به جای حل کردن مسائل و مشکلات صرف کینه ورزی و انتقام جویی از یکدیگر می کنند که کارشان به دادگاه کشیده می شود و پرونده های هولناکی به جریان می افتد. وقتی افراد یاد نگیرند که به حریم یکدیگر احترام گذارند و حقوق افراد جامعه را رعایت کنند به سادگی در امور قابل حل در ساختمان های محل زندگی شان با همسایه ها درگیر می شوند و به جای این که آن مکان محل امن و آرامش برای شان باشد محلی برای انتقام جویی و کینه ورزی می شود و بر سر ساده ترین مسائل به جان یکدیگر می افتند. احترام به قوانین جمعی مثل تربیت از درون خانواده شکل می گیرد و این اصول از سن کم آموزش داده می شود وقتی یک فرد در دوران کودکی و نوجوانی از این مسائل آگاه نشده باشد و تربیت وی کامل نباشد به طور قطع نمی تواند در مسائل و تصمیمات جمعی حضور داشته باشد و با نظرات و تصمیمات شخصی خود مرتکب رفتارهای غیرقابل جبرانی می شود. کم نیستند پرونده هایی در کلان شهرها که به دلیل رعایت نکردن حقوق اولیه در همسایگی مرتکب قتل، جنایت ، آدم ربایی و .... شده اند زیرا این افراد از یکدیگر کینه به دل گرفته و تا زمانی که انتقام خود را نگرفته اند آتش کینه شان خاموش نمی شود. برای زندگی جمعی و به صورت گروهی در آپارتمان نیاز است تا قوانین احترام به همسایه ها را از سن کم بیاموزیم تا کمتر شاهد درگیری ها و نزاع های همسایه ها در خانه های مسکونی با تعداد بالا باشیم. متاسفانه برخی افراد ضابطه مند نیستند و به همین دلیل است در بین همسایه ها همیشه دست به نزاع و درگیری می زنند و در هر بحث و جدالی سردمدار هستند. این اتفاقات در کلان شهرها بیشتر رخ می دهد چون افراد با فرهنگ و تربیت های مختلف دور یکدیگر جمع شده اند و تا زمانی که ضابطه مند شدن فرهنگ نشود در بین افراد یک ساختمان شاهد خشونت هایی هستیم که به قتل منجر می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از قدیم گفتند : خدا یکی ؛ زن یکی ....................................... یکی ، یکی!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی