بازدید 3886
۴

باید هزینه‌ی استفاده از خودروی شخصی را بالا ببریم

کد خبر: ۹۶۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 19 February 2020

سردار مهماندار گفت:اگر بخواهیم میزان حمل و نقل شخصی کاهش پیدا کند، باید هزینه‌ی استفاده از خودروی شخصی را بالا ببریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در یازدهمین نشست پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته بر اساس اصول مهندسی، شهر را بر اساس خودرو محوری طراحی می کردند و همین طراحی‌ها باعث شده که امروز ما دچار مشکل شویم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود:فضاهایی برای تردد خودروها در شهر ایجاد شد اما همین موضوع منجر شد که معابری که می توانست دراختیار دوچرخه سواری ، پیاده روی و حمل ونقل پاک باشد امروز در اختیار خودروهای شخصی است.

او با بیان اینکه این رویکرد باید تغییر پیدا کند، ادامه داد: در کلانشهر‌ها این رویکرد آغاز شده است. همچنین اجرای طرح‌هایی مانند طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا برای کاهش تردد خودرو‌های شخصی است.

سردار مهماندار ادامه داد:اگر بخواهیم میزان حمل و نقل شخصی کاهش پیدا کند و مردم ترغیب به استفاده از دوچرخه سواری، حمل و نقل عمومی و ... شوند، باید هزینه‌ی استفاده از خودروی شخصی را بالا ببریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت:باید زمان دوچرخه سواری و استفاده از حمل ونقل عمومی افزایش یابد و تردد خودروهای شخصی نیز کمتر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
در همه دنیا البته به جز کشورهای عقب افتاده ای مثل ما وقتی می خوان مردم رو تشویق به استفاده از وسایل نقلیه عمومی کنند ابتدا کیفیت و کمیت اون وسیله رو افزایش می دهند تا خود مردم با کمال میل به استفاده از آنها تشویق شوند و وقتی از اقبال عمومی مطمئن شدند برای کاهش استفاده مردم از وسایل نقلیه شخصی هزینه استفاده از آن را افزایش می دهند . بعد می گن باید هزینه استفاده از وسایل شخصی رو افزایش دهیم . مگه وسایل نقلیه عمومی شما الان جوابده مردم تهران هست ؟ اون هم با این کیفیت پایین .
باید علاوه بر بیمه مالیات سالانه و عوارض سنگین شهرداری سالانه اخذ شود.
البته در اونصورت شرکت های بزرگ خودروسازی و ... خسارت می بینند لذا این کار شدنی نیست.
ایده خیلی خوبی. است بشرطی که وسایل نقلیه عمومی به اندازه کافی در دسترس مردم باشد باید ترتیبی داده شود امروز برو فردا بیا رو از ادارات بر چید پست را قوی و مورد اطمینان کرد خرید ها از فروشگاه های اینترنتی را مطمن کرد ووووو آنوقت خواهید دید از ماشین شخصی کسی استفاده نخواهد کرد
متاسفم برای این نوع طرز تفکر آن هم در حالی که زیر ساختهای لازم را برای رفاه مردم ایجاد نکرده ایم.

طرح ترافیک گذاشته ایم هرکسی پول داشت میتونه استفاده کنه.....

محدوده آلودگی هم همینطور. فقط پول داشته باش هرطور دلت خواست زندگی کن واقعا جای تاسفه....
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی