بازدید 27671
۱

سامانه موشکی "پاتریوت" چیست؟

سامانه موشکی "پاتریوت" سامانه ای دفاعی است که توسط شرکت آمریکایی Raytheon ساخته شده است و برای نخستین‌بار در سال۱۹۹۱ برای دفاع از عربستان‌سعودی و رژیم صهیونیستی در جنگ خلیج‌فارس به‌کار گرفته شد.
کد خبر: ۹۵۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 17 February 2020

نتیجه تصویری برای سامانه پاتریوت + تابناک

 

به گزارش «تابناک»، سامانه پاتریوت یک سیستم دفاع هوایی موشکی است که توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی، موشک‌های کروز، و هواگردهای دشمن را در تمامی شرایط آب و هوایی و در هر ارتفاعی داراست. ویژگی‌های کلیدی سیستم پاتریوت رادار مرکب چندکاره، هدایت تعقیب از طریق موشک و نرم‌افزار مدرن و همچنین عملکرد خودکار گسترده‌است. پاتریوت موشک ضد بالستیک نیروی زمینی ارتش آمریکاست و مأموریت اصلی آن دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک است.

کشور ترکیه به بهانه مسائل دفاعی، با کمک کشور‌های ناتو به‌ویژه آلمان و هلند در حال استقرار سامانه دفاع موشکی "پاتریوت" است.  این سامانه دفاع موشکی، پیشرفته‌ترین سامانه دفاعی موشکی است. شرکت نظامی آمریکایی رایتئون Raytheon یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید سامانه پاتریوت است.


کشورهای مجهز به سامانه موشکی پاتریوت


کشور‌های آمریکا، ژاپن، رژیم صهیونیستی، آلمان، عربستان، کویت، تایوان، یونان، اسپانیا، کره جنوبی و امارات از این سامانه برخوردار هستند.

همانطور که اشاره شد، سامانه موشکی پاتریوت،  برای نخستین‌بار در سال۱۹۹۱ برای دفاع از عربستان‌سعودی و رژیم صهیونیستی در جنگ خلیج‌فارس به‌کار گرفته شد.  در آن زمان آمریکایی‌ها اعلام کردند که این سامانه توانسته موشک‌های اسکاد عراق را رهگیری و منهدم کند.  همچنین از آن زمان سامانه پاتریوت پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.


استفاده از سامانه پاتریوت در عراق

توضیح بیشتر در مورد این سامانه آنکه سامانه دفاع موشکی پاتریوت به طور گسترده‌ای در عملیات‌های انجام شده در عراق شرکت داشته و با استقرار در کویت، موشک‌های عراقی شلیک شده به کویت در سال ۲۰۰۳ را از بین برده است. ضمن اینکه در عملیات‌های انجام شده در کویت از پیشرفته‌ترین نوع این سامانه یعنی PAC-۳ و موشک‌هایی با هدایت پیشرفته‌تر استفاده شده بود.  

سامانه پاتریوت برای شناسایی، هدف‌گیری و شلیک به موشک‌هایی است که به سمت هدف خاصی شلیک می‌شوند و سرعت آن تقریبا ۳ تا ۵ برابر سرعت صوت است. سامانه‌های پاتریوت جدید می‌توانند هواپیما‌ها و همچنین موشک‌های کروز را نیز نابود کنند.

موشک‌های پاتریوت در موقعیت‌های بسیاری استقرار پیدا می‌کنند، زیرا می‌تواند به موشک‌هایی مانند اسکاد حمله کرده و شهروندان و سربازان را از حمله موشکی در امان دارد. بار‌ها از موشک‌های پاتریون در زمان جنگ عراق و جنگ خلیج در سال ۱۹۹۱ استفاده شد.

مکانیزم پرتاب موشک پاتریوت

در مورد مکانیزم پرتاب پاتریوت نیز توضیح اینکه سکوی پرتاب موشک پاتریوت ۴ تا ۱۶ پرتاب‌کننده دارد. تمام پرتاب‌کننده‌ها در سکو با یک مرکز کنترل به نام «کامیون کنترل درگیری» از طریق کابل‌های فیبری هوشمند یا رادیویی با هم در ارتباط هستند.

 این کامیون‌ها فرمان را به پرتاب‌کننده برای شلیک موشک ارسال می‌کنند. هر پرتاب‌کننده به اندازه یک تریلی است. یک پرتاب‌کننده می‌تواند ۴ موشک PAC-2 یا ۱۶ موشک PAC-3 در خود نگه می‌دارد. بعد از وارد کردن موشک‌ها، یک کامیون تأمین مجدد با یک جرثقیل به پرتاب‌کننده می‌چسبد و آن را با موشک‌های جدید بارگذاری می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
چقد بد و غیرتخصصی ترجمه کردید، کاش متخصص این کار که لااقل سررشته داشت ترجمه می کرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر