بازدید 7242

شریعتمداری:آمریکا در پهلوی ملت ایران خنجر فرو کرد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: فشار آوردن به چهارراه پاستور که یک طرف آ‌ن ریاست جمهوری، طرف دیگر قوه قضائیه و طرح دیگر آن قوه مقننه است نمی‌توانید این ملت را از پای بیندازید.
کد خبر: ۹۵۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 16 February 2020

 

به گزارش تابناک ایلنا، محمد شریعتمداری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: فشارهای ناشی از تحریم‌ها در باطن منابع ارزی را کشور محدود و جلوی فروش نفت و پتروشیمی را گرفته است که این امر سبب شده سفره مردم کوچکتر شود و ارزش پول ملی کاهش یابد. آمریکا خنجر خود را در پهلوی ملت ایران فرو کرده و اکنون تنها راه حل این است که ما در همه سختی‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

وی با اشاره به بودجه سال 98 گفت: وقتی دولت بودجه‌ای را تقدیم مجلس با رقم 470 هزار میلیارد تومان می‌کند همان ابتدا 407 هزار میلیارد تومان از آن کاهش پیدا می‌کند و در نهایت به 380 هزار میلیارد تومان می‌رسد و امروز که من با شما صحبت می‌کنم این عدد 301 هزار میلیارد تومان شده به عبارت دیگر بودجه مالی دولتی در یک سال 170 هزار میلیارد تومان بیشتر قابلیت عملیاتی ندارد و طبیعی است که با این شرایط صاحب شوک‌های شدیدی نیز به نظام اقتصادی کشور باشیم.

وی ادامه داد: بودجه عمومی، کل اقتصاد ایران را شامل نمی‌شود اقتصاد ایران یک نظام مویرگی در کنار خود دارد که به این آ‌سانی قابل گسست نیست اما به هر حال از این عوامل تاثیر می‌گیرد.

وی با اشاره به دیدار خود با سفیر فرانسه گفت: من با قاطعیت به ایشان گفتم فشار آوردن به چهارراه پاستور که یک طرف آ‌ن ریاست جمهوری، طرف دیگر قوه قضائیه و طرح دیگر آن قوه مقننه است نمی‌توانید این ملت را از پای بیندازید. من به ایشان گفتم که در نهایت برای شما یک بی‌آبرویی باقی خواهد ماند کشوری با سابقه بلند تاریخی هیچ وقت خودشان را نوکر کشور دیگر نخواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالیاتی بنگاه‌های ا قتصادی گفت: در شرایط فعلی کشور معتقدم اگر بنگاهی فرار مالیاتی داشته باشد اما از دودکش آن دود بلند شود و یک عده در آ‌ن مشغول به کار باشند نباید به دنبال پس گرفتن آن فرار مالیاتی باشیم باید اجازه دهیم چرخ‌های آن بنگاه اقتصادی که به هر ترتیبی که ممکن است بچرخد.

وی افزود: حسابرسی تامین اجتماعی چه 10 ساله و چه 100 ساله باید انجام شود اما امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که واحدهای تولیدی واقعی که در آن اشتغال در جریان است را کمک کنیم تا چرخ‌هایش بچرخد.

وی با اشاره به یارانه خانوارها گفت:‌ در دور اول تنها 12 درصد اعتراض از سوی خانوارهایی که یارانه آنها قطع شده بود وصول شد و اکنون مجموع شکایات به 4.5 درصد رسیده این یعنی می‌توان اصلاحات را انجام داد. به هر حال استقرار نظام اطلاعاتی خانوار ایرانی و استقرار نظام آزمون وسع یک پتانسیل بسیار بزرگ برای کشور است.

وی ادامه داد: ما باید در راستای توانمند سازی مردم اقدام کنیم اگر می‌گوییم 60 میلیون نفر یارانه نقدی می‌گیرند به مفهوم فقیر بودن آنها نیست اما با آزمون وسع می‌توانیم به صورت دقیق افرادی را که نیازمند هستند را شناسایی کنیم.

وزیر کار افزود: مردم شکایات بسیاری کردند و هنوز هم بررسی‌ها ادامه دارد و اکنون یک میلیون و 100 هزار نفر از افرادی که شکایت کردند یارانه معیشتی می‌گیرند.

وی در خصوص شستا گفت: ما لیست شرکت‌های متعلق به شستا را تفکیک کردیم و سره و ناسره را از هم جدا کرده و آن دسته از واحدهایی که به ما مربوط نبودند را برگرداندیم. این در حالی است که در خصوصی سازی اشتباهات عجیبی صورت گرفت و گاها شاهد بودیم که زنجیره تامین را با تبر قطع کردند به طور مثال فولاد خوزستان و شرکت اکسین هر دو خصوصی شده و یک به صندوق بازنشستگی و دیگری به یک نهاد نظامی واگذار شد. این در حالی بود که این دو مکمل یکدیگر بودند ما همین بحث را در ذوب آهن اصفهان نیز داشتیم اکنون به دنبال آن هستیم که این گسستگی را از بین ببریم همان طور که در فولاد این کار را کردیم و امروز شاهد سوددهی آنها هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان