بازدید 10260

نقشه‌هایی از پراکنش نامزد‌های انتخابات مجلس در کشور

تنها ۵ روز به پایان بازه زمانی رقابت‌های انتخاباتی نامزد‌های مجلس یازدهم باقی مانده است و در این ایام بیش از ۷ هزار نامزد برای راه یابی به بهارستان در حال رقابت هستند؛ نامزد‌هایی که پراکندگی آن‌ها در استان‌های مختلف یک سان نیست و از همین رو شدت رقابت شان متفاوت است.
کد خبر: ۹۵۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 16 February 2020
به گزارش «تابناک»، رقابت بیش از هفت هزار نامزد انتخاباتی در حالی به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود که از میان این تعداد نامزد تنها ۲۹۰ نفر می‌توانند مجوز ورود به خانه ملت را کسب کنند و پیروز انتخابات لقب بگیرند.

در همین رابطه استان تهران با ۱۶۶۷ نامزد تأیید صلاحیت شده دارای بیشترین نامزد و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان با ۴۴ نامزد تأیید صلاحیت شده دارای کم‌ترین تعداد نامزد در حال رقابت هستند.

بررسی پراکندگی جغرافیایی نامزد‌های انتخابات مجلس در سطح کشور و مقایسه وضعیت استان‌ها با یکدیگر نتایج قابل تأملی را به دست می‌دهد که اشاره به آن در قالب نقشه خالی از لطف نیست.

در نقشه پایین شما می‌توانید پراکندگی نامزد‌های تأیید صلاحیت شده را ملاحظه کنید. با این توضیح که در این نقشه هر نشان ۶.۸۱ نامزد را نشان می‌دهد؛ نقشه‌ای که به خوبی تراکم سنگین رقابت در استان تهران و پس از آن استان هایی، چون اصفهان، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان شرقی را نشان می‌دهد.
 
نقشه‌هایی از پراکنش نامزد‌های انتخابات مجلس در کشور

در نقشه پایین شما می‌توانید شدت رقابت نامزد‌های انتخابات یازدهم مجلس را به تفکیک استان ملاحظه کنید. با این توضیح که هر چه اندازه دایره در یک استان کوچک‌تر باشد، معنای آن این است که رقابت در آن استان آسانتر است.
نقشه‌هایی از پراکنش نامزد‌های انتخابات مجلس در کشور

به طور مثال در استان هایی، چون هرمزگان، ایلام و سیستان و بلوچستان به صورت میانگین از ۱۰ نامزد یک نماینده راهی مجلس خواهد شد، اما در استانی، چون تهران برای هر کرسی مجلس ۴۷.۶۳ نفر در حال رقابت هستند.

در نقشه پایین نیز شما می‌توانید مقایسه بین تعداد کرسی هر استان و تعداد نامزد‌های در حال رقابت در آن استان و نیز مقایسه این وضعیت را با دیگر استان‌های کشور مشاهده کنید. با این توضیح که رنگ بنفش نشانی از تعداد نامزدها، رنگ سبز نشانی از کرسی‌های هر استان و نیز اندازه کلی دایره نشانی از آمار یک استان در مقایسه با دیگر استان هاست.
 
نقشه‌هایی از پراکنش نامزد‌های انتخابات مجلس در کشور

در نقشه آخر نیز تلاش شده است تا به شیوه‌ای دیگر پراکندگی نامزد‌های در حال رقابت و تراکم رقابت را در هر استان به نمایش گذاشته شود.
 
نقشه‌هایی از پراکنش نامزد‌های انتخابات مجلس در کشور
 
نقشه بالا به خوبی تراکم پایین نامزد در خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و نیز تراکم بالای رقابت در استان‌هایی مثل تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اصفهان و حتی فارس را نشان می‌دهد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل