بازدید 5963

اردوغان: ترکیه تمایلی به اشغال خاک سوریه ندارد

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: آنکارا هیچ تمایلی به اشغال یا الحاق خاک سوریه به خاک خود ندارد و ما در پی پیشگیری از اشغال و الحاق خاک سوریه هستیم.
کد خبر: ۹۵۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 16 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از رسانه‌های ترکیه در روز یکشنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه این مطلب را در مراسم اهدای جوایز به اعضای جدید حزب عدالت و توسعه در استانبول عنوان کرد.

اردوغان افزود: مشکل موجود در ادلب تا زمان عقب‌نشینی نیروهای دولت سوریه به مرزهای تعیین شده در توافق سوچی حل نخواهد شد.

وی مدعی شد: حل مسئله ادلب با پایان دادن به اقدامات متجاوزانه ! نیروهای اسد و عقب‌نشینی آنها به مرزهای تعیین شده در توافق‌های حاصله ممکن خواهد بود. در غیر این صورت قبل از پایان ماه فوریه این کار را انجام خواهیم داد.

وی در خصوص حل مسله ادلب اظهار داشت: اگر بتوانیم این اقدام را با همکاری دوستانمان انجام دهیم، خوشحال می‌شویم. اگر مجبور باشیم این کار را از راه دشوار انجام دهیم، ما آن را نیز قبول می‌کنیم.

اردوغان همچنین افزود: توقف موج جدید مهاجرت از ادلب به سمت ترکیه و بازگشت پناهجویان سوری در کشورمان تا زمان حل مشکل موجود در ادلب امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تاکید کرد: تا پاکسازی سوریه خواب راحت بر ما حرام است.

اردوغان در پایان گفت: آیا کسانی که ترکیه را مهمان ناخوانده در سوریه می‌خوانند، می‌توانند فعالیت‌های خود را در چهار گوشه جهان که بدون اجازه مقامات و اهالی این مناطق انجام می‌دهند، به همین صورت تعبیر کنند.

سوریه بارها با محکوم کردن حملات نظامی ترکیه و همپیمانان آن در خاک سوریه اعلام کرده است که اقدامات آنکارا در شمال سوریه نخواهد توانست به احیای مجدد گروه های تروریستی کمک کند.

ادامه پیشروی های ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه های گروه های تروریستی در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، باعث منازعه جدیدی میان آنکارا و دمشق و وقوع درگیری های نظامی میان دو طرف شده است.

پیشروی سوریه در این مناطق درحالی شدت گرفته که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی، در منطقه ادلب آتش بس اعلام شد؛ اما این آتش بس دو روز بعد با حملات تروریست‌ها نقض شد.

ترکیه دارای ۱۲ برج دیده بانی در ادلب و حلب است که بر فعالیت های تروریست ها نظارت داشته و از نظر سوریه این برج ها بیشتر در خدمت تروریست ها هستند و چهار برج تاکنون به محاصره نیروهای سوری درآمده است.

استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از جنوب آن را آزاد کرده اند.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس