بازدید 8603

اعتراض چین به حضور نظامی آمریکا درخاورمیانه

وزیر خارجه چین با اشاره به بیفایده بودن هرگونه حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه گفت، ایالات متحده تنها اقدامات به نفع خود را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱ 15 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر خارجه چین که برای شرکت در «نشست امنیتی مونیخ» در این شهر واقع در آلمان حضور دارد روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری «رویترز» درباره حضور نظامی کشورش در خاورمیانه و موارد دیگر گفتگو و تاکید کرد که بسیاری از کشور‌های خاورمیانه موافق حضور نظامی آمریکا نیستند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در این مصاحبه درباره حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه برای اطمینان از امنیت منابع انرژی گفت، بسیاری از کشور‌های خاورمیانه قبول ندارند که آمریکا با حضور نظامی خود برای چین و کشور‌های منطقه ضمانت امنیتی صادر می‌کند. در واقع خلاف این موضوع صحت دارد.

وزیر خارجه چین با زیر سئوال بردن حضور نظامی آمریکا در منطقه گفت: «فکر کنید در دهه‌های گذشته ایالات متحده در خاورمیانه چند جنگ را آغاز کرده است؟ چه میزان خسارت و ویرانی به مردم منطقه وارد کرده است؟ آیا ایالات متحده در خاورمیانه تضمین امنیت ارائه می‌دهد؟ کاری که ایالات متحده انجام داده ثبات و توسعه در خاورمیانه نیست، بلکه اغتشاش بی‌پایان و فقر مداوم است. علاوه بر این، ایالات متحده اقداماتی را انجام می‌دهد که به نفع خودش است و به نفع کشور‌های خاورمیانه نیست.»

وزیر خارجه چین در ادامه افزود، پایدارترین و مطمئن‌ترین ضمانت امنیتی برای کشور‌ها این است که اعتماد متقابل برقرار کنند و منافع خود را از طریق همکاری‌های متقابل با یکدیگر همسو کنند. تضمین امنیتی فقط با قدرت نظامی حاصل نمی‌شود.

این دیپلمات ارشد چین در خاتمه افزود که در پاسخ به تقاضای سازمان ملل و براساس خواسته کشورها، چین تلاش کرده در امنیت خاورمیانه سهیم باشد و در همین زمینه ۱۸۰۰ نیروی حافظ صلح این کشور به خاورمیانه اعزام شده‌اند.

وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ اظهارات وزرای دفاع و خارجه آمریکا که در سخنرانی‌های خود در مونیخ که فناوری‌های هوش مصنوعی چین را به باد انتقاد گرفته بودند پاسخ داد و تاکید کرد حرف‌های «مارک اسپر» و «مایک پامپئو» دروغ و تهمت است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان