بازدید 5877

کلینتون: ترامپ دموکراسی آمریکا را تهدید می‌کند

هیلاری کلینتون وزیر خارجه دولت باراک اوباما روز جمعه با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ گفت: دموکراسی آمریکا با چنین فردی در خطر است.
کد خبر: ۹۵۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ 14 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کلینتون در صفحه توییتری نوشت: ترامپ در ۲۴ ساعت ادعا کرد که شخصا قدرت آن را دارد که وزارت دادگستری آمریکا به درخواست وی هر کس را که بخواهد مورد تعقیب قضایی قرار می‌دهد.

کلینتون در پایان با اشاره به ادعا‌های خود نوشت: با این اوضاع دموکراسی آمریکا در خطر است.

«ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا بامداد جمعه در گفتگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی از توئیت‌های دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور درباره پرونده‌ها و دادستان‌های این وزارت‌خانه انتقاد کرد.

وی گفت که ترامپ هرگز در مورد پرونده قضایی از او چیزی نخواسته و در عین حال تاکید کرد که رییس جمهوری آمریکا باید توئیت کردن درباره وزارت دادگستری را متوقف کند، چراکه انجام کار را برای وزیر دادگستری ناممکن می‌کند.

این انتقاد وزیر دادگستری آمریکا از موارد بسیار نادر اصطکاک میان او و مافوقش است، اما او در این مورد تنها نیست. بسیاری دیگر از هواداران ترامپ در کنگره آمریکا نیز نظر مشابهی دارند.

قانونگذاران جمهوریخواه حامی ترامپ نیز به رغم جانبداری از او، از استفاده بیش از حد او از توئیتر و نظر دادن درباره همه چیز انتقاده کرده‌اند.

مجری شبکه خبری ای‌بی‌سی از وزیر دادگستری آمریکا درباره عواقب انتقاد از ترامپ پرسید و او گفت که برای هر پیامدی آماده است، چراکه کار او اداره وزارت دادگستری است و این کار را باید درست انجام دهد.

اختلاف نظر میان دادستان‌های وزارت دادگستری و «بار» درباره حکم قضایی «راجر استون» دوست قدیمی و مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ که به دروغگویی به کنگره، ارعاب شهود و پیشگیری از اجرای عدالت متهم است، جنجال‌برانگیز شد.

دادستان‌ها پیشنهاد محکومیت ۷ تا ۹ سال زندان را برای استون داده بودند، اما این موضوع واکنش ترامپ را برانگیخت. او در توئیتی این محکومیت را "ناعادلانه" توصیف کرد و گفت که جرم واقعی در طرف دیگر ماجرا، سمت دمکرات‌ها، روی داده است.

سپس بار نیز این پیشنهاد دادستان‌ها را نامتناسب دانست و این امر شائبه دخالت غیرمستقیم ترامپ در حکم دادگاه را به وجود آورد.

وزیر دادگستری آمریکا در این مصاحبه تاکید کرد که به هیچ وجه تحت تاثیر زورگویی یا نفوذ کس دیگری قرار نمی‌گیرد و توئیت ترامپ بوده که باعث ایجاد چنین شائبه‌ای شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر