بازدید 10552

ترامپ: سنا نباید دست‌های من را در برابر ایران ببندد

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تصویب احتمالی طرح کاهش اختیارات نظامی وی باعث بسته شدن دست‌هایش در برابر ایران خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 12 February 2020

ترامپ: سنا نباید دست‌های من را در برابر ایران ببندد

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در حساب کاربری رسمی خود از نمایندگان سنای آمریکا خواست که به طرح محدود کردن اختیارات نظامی وی علیه ایران رأی مثبت ندهند.

دونالد ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «برای امنیت کشور ما بسیار مهم است که سنای آمریکا به قطعنامه [محدود کردن]اختیارات جنگی علیه ایران رأی ندهد. عملکرد ما در قبال ایران بسیار خوب است و اکنون زمان مناسبی برای ضعف نشان دادن نیست. آمریکایی‌ها قاطعانه از حمله اخیر ما به [سردار]سلیمانی حمایت می‌کنند.»

وی در توئیت دیگری افزود: «اگر دستان من بسته باشد، ایران زمین بازی را در اختیار می‌گیرد. [قطعنامه سنا]سیگنال بدی را ارسال می‌کند. دموکرات‌ها تنها این کار را به‌عنوان تلاشی برای آزار دادن حزب جمهوری‌خواه انجام می‌دهند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد.»

حدود دو هفته قبل مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح مجزا را برای کاهش اختیارات نظامی ترامپ و منوط کردن هرگونه اقدام نظامی علیه ایران به اعلام موافقت کنگره تصویب کرد.

قرار است تا ساعاتی دیگر طرحی برای لغو اختیارات نظامی ارائه‌شده به رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۲ به منظور اقدام نظامی علیه عراق -که با گذشت سال‌ها همچنان پابرجا مانده است- در سنای آمریکا نیز به رأی گذاشته شود.

در صورت تصویب این طرح در سنای آمریکا، ترامپ برای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران به مجوز کنگره (مجلس نمایندگان و سنا) نیاز خواهد داشت. پیش از این نیز دموکرات‌های سنا و مجلس نمایندگان آمریکا اقداماتی برای محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ صورت داده بودند، اما در نهایت موفق به این کار نشده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی