بازدید 12454
۶

اعتبار بالای مدارک دانشگاهی ایران در دنیا

رئیس دانشگاه شریف گفت: اعتبار مدارک دانشگاهی از بهمن 57 تا98 رشد جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد به طوری که اکنون کشورهای خارجی به دنبال جذب فارغ‌التحصیلان و نخبگان دانشگاه های ایران هستند.
کد خبر: ۹۵۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 09 February 2020

به گزارش «تابناک»، محمود فتوحی فیروزآبادی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه پیشرفت علم و فناوری در کشور ایران، افزایش چشمگیری داشته است، گفت: از بهمن سال ۵۷ تاکنون طی مدت ۴۱ سال گذشته دانشگاه‌های ایرانی از رویکرد تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه در کشور به حوزه پژوهشی و کارآفرینی رسیده است به طوری که در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مراکز علمی ما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری صاحب ایده و دستاوردهای علمی بسیار زیادی هستند.

* ایران دارای نخبه و دانشمندان برتر در دنیا است

وی افزود: در حال حاضر یکی از ویژگی‌های ایران این است که دارای نیروهای انسانی متخصص، نخبه و دانشمند برتری در دنیا است که کشورهای خارجی برای جذب آنها هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی می‌کنند چرا که مدارک دانشگاهی کشور ایران از نظر کیفیت شناخته شده بوده و برای کشورهای خارجی قابل قبول است.

* دانشگاه‌ها باید به سوی ارزش آفرینی و اثر بخشی حرکت کنند

فتوحی تصریح کرد: امروز دانشگاه‌های ما باید به سوی دانشگاه ارزش‌آفرین و اثربخشی اجتماعی حرکت کند به طوری که زیرساخت‌های لازم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایجاد شده تا دانشگاه‌ها بتواند به نسل‌های بعدی دانشگاهی برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶
الکی میگه!
من دانش اموخته خارج قویا گفته بالا رد میکنم .جز مدرک شریف وشاید چند دانشگاه کمتر از انگشتان یک دست هیچ اعتباری مدرک دانشگاهی ایران ندارد هر مقاله از ایران بدفعات توسط نرم افزار های تکرار یاب تقلب ازمایی میگردد وشمار بالایی رد میشود دکتری که ۶ سال طول میکشد یا بیشتر در ایران ما در ۲ سال بدون حضور دایم در دانشگاه داده میشود.
همه جا فیلتره و مردم از دنیا بی خبر ، همین عربستان دانشگاه زیر 200 داره و شریف دانشگاه 500 دنیاست
اونها میدونند دانشجو های سهمیه ای دارن میرن این دانشگاهها الان دنبال گرفتن دانشجویی هستند که پدرش یا مادرش پست مهم داشته باشند.زیاد باد نکنید.
چرا این مدارک سطح بالای دانشگاهی نتیجه ای برای رفع مشکلات کشور خودمون در بر نداشته. چرا با این همه تحصیل کرده سطح بالا و این همه متخصص امروز باید وضعیت ایران اینقدر اسف بار باشه؟
این شاخص بودن دردنیا نتیجه فرار مغزها وبی عرضگی درجذب نخبگانه که مایه شرمساری است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان