بازدید 2985
۱

۳ ماه حبس و کتابخوانی مجازات یک متهم حوادث آبان

کد خبر: ۹۵۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 08 February 2020

وکیل مدافع یکی از متهمان اغتشاشات آبان ماه از صدور حکم کتابخانی از سوی دادگاه برای موکلش خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ پیام درفشان وکیل پایه یک دادگستری در مورد حکم دادگاه برای موکلش که در اغتشاشات آبان ماه بازداشت شده بود، اظهار کرد:موکل که جوانی ۲۱ ساله است و اتهامات وی از سوی دادسرا اخلال در نظم عمومی از طریق حرکات نامتعارف در معابر عمومی و قرار دادن جعبه مقوایی در سطل زباله آتش گرفته و اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور مطرح شده است.

وی با بیان اینکه پرونده موکلم از سوی دادسرای تهران به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری ارجاع داده شد، گفت: در جلسه دادگاه بنده به عنوان وکیل و متهم پرونده اظهارات خود را در خصوص اتهامات مطروحه در کیفرخواست ارائه کردند و در نهایت دادگاه پس از استماع اظهارات، ختم رسیدگی را اعلام و در مهلت مقرر قانونی مبادرت به صدور رأی کرد.

درفشان در مورد حکم صادره از سوی دادگاه گفت: قاضی افشاری در ارتباط با عنوان اتهامی اخلال در نظم عمومی با توجه به گزارش وزارت اطلاعات، اقاریر و ابراز پشیمانی موکل در جلسه دادگاه و تصاویر موجود، وی را ابتدا به یکسال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد، اما در ادامه این حکم با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد توام با رأفت اسلامی با بازداشت‌شدگان، فقدان سابقه کیفری متهم، اوضاع و احوال خاص وی از قبیل جوانی و سرپرستی مادر، اجرای مجازات یاد شده را مناسب ندانسته و به تجویز مواد ۳۷، ۳۸، ۴۱، ۴۲، ۴۶ و ۴۷ قانون مجازات اسلامی، ۹ ماه از یکسال حبس صادره و همچنین تمام شلاق تعزیری را به مدت پنج سال تعلیق کرده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: دادگاه در حکم خود اعلام کرده که با تعلیق مراقبتی، موکل موظف است ظرف مدت ۶ ماه مبادرت به مطالعه و رونویسی از سه جلد کتاب کند و بر این اساس، فقط سه ماه از مجازات صادره قابل اجراست.

درفشان گفت: دادگاه همچنین در ارتباط با عنوان اتهامی اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور با توجه به اظهارات متهم و وکیل پرونده، مبادرت به صدور حکم برائت از این عنوان اتهامی کرده است.

این وکیل دادگستری درباره وکالت متهمان مرتبط با حوادث آبان ماه گفت: برای صیانت از امنیت روانی کشور و انجام معاضدت حقوقی به خانواده‌های اشخاص بازداشت شده و همچنین همیاری برای کاهش ازدحام مراجعه‌کنندگان به مراجع قضایی که سبب ایجاد تراکم شده بود، گروهی از وکلای دادگستری از طریق رسانه‌ها امکان ارائه خدمات رایگان وکالتی به این افراد را اعلام کردند و در چارچوب همین موضوع، تعدادی از اعلام‌کنندگان در عمل نیز پیرو مراجعات مردمی، وکالت رایگان را انجام دادند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب پیشتر نیز یکی از متهمان حوادث آبان ماه را به سه ماه حبس تعزیری، کتابخوانی و ارائه خدمات رایگان به جانبازان به مدت چهار ماه محکوم کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الحمدالله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر