چرا مردم تمایلی به فعال سازی رمزهای پویا ندارند؟

به گزارش تابناک به نقل از میزان، تعداد افرادی که روزانه به بانکها مراجعه کرده و درباره فعال سازی رمزهای پویا (یک بار مصرف) سوال میکنند؛ کم نیست، اما با این وجود، هنوز عده بسیاری تمایلی به فعال سازی رمزهای پویا ندارند.
چندی پیش رئیس پلیس فتا پایتخت به میزان گفت: مردم از اهمیت فعال سازی رمزهای پویا باخبرند، اما تمایلی به فعال کردن آنها ندارند؛ بنابراین هنوز در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار میشوند.
مسئول باجه خدمات الکترونیکی یکی از شعب بانکها در گفتوگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: مشتریان بانک ها، از سطوح تحصیلاتی متفاوت و در ردههای سنی مختلف هستند؛ بنابراین جامعه مشتریان ما یکدست نیست.
وی افزود: استفاده از هر نرم افزاری باید راحت و آسان باشد تا هر قشری بتواند از آن استفاده کند.
این مسئول باجه ادامه داد: نصب و فعال سازی نرم افزارهای دوم پویا، بسیار سخت و برای بسیاری از مردم گیج کننده است؛ اما از این مسئله میتوان چشم پوشی کرد، زیرا نصب نرم افزار تنها برای یک بار است.
وی اظهار کرد: بعد از نصب، مهمترین عامل عدم تمایل مردم به استفاده، نداشتن عکس العمل کافی است. زیرا بسیاری از مردم به دلیل عدم توانایی سریع استفاده از تلفنهای همراه یا به دلیل کهولت سن، توانایی وارد کردن رمز دوم تنها در ۶۰ ثانیه را ندارند.
این متصدی بانک درباره مراجعین روزانه خود گفت: استفاده از این نرم افزارها، یک استرس روانی در مشتریان ایجاد میکند و آنها همیشه هراس تمام شدن زمان ۶۰ ثانیهای را دارند.
"ما این را نمیخواهیم. " جملهای است که این متصدی بانک بارها در طول روز میشوند، زیرا به گفته وی، یکی از مشکلات اساسی حال حاضر این نرم افزارها این است که اگر دو یا سه بار، رمز دوم از دست برود، دیگر امکان تولید رمز وجود ندارد و مشتریان بارها به بانک مراجعه میکنند و ابراز نارضایتی میکنند.
وی اظهار کرد: این نرم افزارها، امنیت حسابهای بانکی را حفظ میکند، اما متاسفانه مردم تمایلی به استفاده از آن ندارند.
این مسئول باجه خدمات الکترونیکی درباره یکی دیگر از مشکلات استفاده از این نرم افزارها بیان کرد: تعدادی از این نرم افزارها امکان کپی کردن رمز را ندارد و مردم باید رمزها را حفظ کرده یا روی کاغذ بنویسند که این مسئله نیز باعث آزردگی آنها است.
این وضعیت مسخره فقط در ایران است برای همین من از خیر رمز اینترنتی همه کارت هایم گذشتم به غیر از یکی برای روز مبادا که شاید لازم بشود عین سگ هم پشیمانم از این که آن اپلیکیشن های مسخره را روی کارتم نصب کرده ام و برای همان یک کارت هم رمز اینترنتی گرفته ام
هر بانکی یه نرم افزار و مراحل پیچیده که حتی باسواداش هم حوصله انجام مراحل رو ندارن
دلیل دیگه اش اینه که هر فردی چندین حساب تو بانکهای مختلف داره و هر بانکی هم زیر پرچم خودش وایستاده و میگه نرم افزار خودم
کلا هم مسخره است
هیچ کاری را درست انجام نمیدن و گویا تنها تخصصی که دارن مردم آزاریه
این چه نوع خدماتی است که ارائه میشود و مردم راغب به استفاده از ان باشند .







