بازدید 30749

پیش‌بینی بارش ۳۰ سانتیمتری برف در کرج

پیش‌بینی می‌شود میزان بارش برف در ارتفاعات به ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر و در دشت البرز مرکزی به ۵ تا ۱۵ سانتیمتر برسد.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 07 February 2020

 

به گزارش تابناک، مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه فعالیت یک سامانه بارشی از عصر شنبه ۱۹ بهمن در استان شروع خواهد شد گفت: این سامانه تا ظهر سه‌شنبه ۲۲ بهمن در البرز ماندگار خواهد بود و در طول این مدت اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های سست به دلیل سرعت وزش باد و نیز احتمال شکستن و افتادن درختان و ریزش سنگ وسقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی، پیش‌بینی می‌شود.

منصور رحمانیان در گفتگو با ایسنا، گفت: از شنبه عصر ۱۹ بهمن به تدریج با گذر امواج کوتاه و ناپایدار از استان و ورود سامانه بارشی به تناوب و با شدت و ضعف تا ظهر سه شنبه ۲۲ بهمن وزش باد لحظه‌ای و شدید، رگبار ساعتی برف، پاره‌ای نقاط رگبار باران، مه آلودگی، رعد و برق و از اواسط هفته با خروج سامانه، کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

رحمانیان افرود: پیش‌بینی می‌شود میزان بارش برف در ارتفاعات به ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر و در دشت البرز مرکزی به ۵ تا ۱۵ سانتیمتر برسد.

وی اعلام کرد: با فعالیت این سامانه، اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های سست به دلیل سرعت وزش باد و نیز احتمال شکستن و افتادن درختان، لغزندگی سطح جاده، کاهش میدان دید، ریزش سنگ، سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی، یخبندان و کاهش محسوس دمای کمینه پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول بر صرفه جویی در نهاده‌های انرژی و مصرف سوخت تأکید کرد و گفت: خودرو‌ها به همراه داشتن زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت تجهیزات خودرو مانند برف پاک کن، وسایل گرمایشی و ... را جدی بگیرند.

وی با تأکید بر اجتناب از اتراق و توقف در نقاط پایین دست و دامنه کوه‌های برف گیر به دلیل خطر ریزش سنگ و سقوط بهمن اعلام کرد: تمهیدات لازم به منظور پایداری سازه‌ها با توجه به سرعت وزش باد اتخاذ شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل