بازدید 4867
۱

اذعان امارات به دیدار با مقامات اسرائیل در کاخ سفید

دولت امارات به میزبانی کاخ سفید برای نشستی سه جانبه بین نمایندگان دولت امارات و اسرائیل در دسامبر گذشته اذعان کرد.
کد خبر: ۹۵۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 06 February 2020

 

به گزارش  تابناک، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، در یک جلسه محرمانه میان آمریکا، اسرائیل و امارات که توسط کاخ سفید ترتیب داده شده بود جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد رئیس جمهوری آمریکا یکی از افراد اصلی این جلسه بوده و نیز یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده در واشنگتن و فرد نزدیک به محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در این جلسه حضور داشتند.

به گفته سایت خبری آکسیوس، در این جلسه سه جانبه نمایندگان سه طرف درباره برقراری توافقی بر سر عدم درگیری میان امارات و اسرائیل گفت‌وگو کردند.

آن‌ها همچنین درباره مرحله مقدماتی عادی‌سازی روابط دیپلماتیک، برقراری پروازهای مستقیم و سفرهای عمومی توسط مسؤولان اسرائیلی در منطقه خلیج فارس بحث و گفت‌وگو کردند.

شبکه سی ان ان به نقل از یک منبع انجام چنین دیداری را تایید کرد اما محتوای این دیدار را فاش نکرد، در عین حال مقامات اسرائیلی در این باره اظهار نظر نکردند.

سایت آکسیوس گزارش‌هایی از این نشست منتشر کرد و به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، این نشست برای هماهنگی موضع سیاسی علیه ایران برگزار شد. رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا و معاونش و همچنین برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در این جلسه حضور داشتند. در عین حال میر بن شباط مشاور امنیت داخلی اسرائیل هیئت رژیم صهیونیستی را رهبری می‌کرد.

این سایت به نقل از مقامات اسرائیلی و آمریکایی نوشت، این نشست ۱۷ دسامبر در کاخ سفید برگزار شد و در راستای سلسله گام‌های دولت آمریکا برای تسهیل روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی بود.

به گفته منابع آمریکایی و اسرائیلی، این نشست همچنین شامل بررسی معاهده عدم تجاوز بین امارات و اسرائیل بود.

این منابع افزودند، این معاهده گامی در جهت مقدمه چینی برای انتقال به روابط عادی بین دو طرف است و جارد کوشنر و در این طرح نقش اصلی و محوری را دارد.

آمریکا برگزاری این نشست را تایید یا جزئیاتی از آن را منتشر نکرده است فقط یک مقام آمریکایی گفت: در شرایطی که آمریکا به گسترش روابط بین هم‌پیمانان اصلی و شرکای ما در خاورمیانه دعوت می‌کند ما جزئیات درباره مذاکرات ویژه دیپلماتیک را منتشر نخواهیم کرد و چیزی برای فاش کردن نداریم.

امارات و اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند اما در مرحله گذشته برخی شاخص‌های نزدیک شدن روابط آنها را شاهد بودیم از جمله سفر مری رگیو، وزیر فرهنگ اسرائیل به ابوظبی در اکتبر ۲۰۱۸ و سفر یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل به امارات در تابستان گذشته.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
باز بگید برادران عرب!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر