بازدید 5904

توافق پوتین و اردوغان بر سر تقویت همکاری نظامی

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای ترکیه خود پیرامون وضعیت سوریه با وی گفتگو و دو طرف در مورد تشدید مخاصمات در منطقه ادلب ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۹۵۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳ 05 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین شامگاه سه شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» بطور تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

در این تماس تلفنی، دو طرف پیرامون وضعیت در سوریه گفتگو و نسبت به تشدید مخاصمات در منطقه ادلب ابراز نگرانی کردند.

رئیس جمهور روسیه همچنین به افزایش فعالیت‌های تروریستی در منطقه که باعث تلفات وسیع غیرنظامیان در سوریه شده است، اشاره کرد.

رهبران دو کشور همچنین در مورد لزوم اجرای توافقنامه‌های پیشین برای تنش زدایی ادلب- که در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در شهر سوچی روسیه منعقد شده بودند- و همچنین ضرورت افزایش همکاری وزارت دفاع دو کشور در خاک سوریه توافق کردند.

گفتنی است که ظرف چند روز گذشته، خشونت و درگیریها در منطقه ادلب در پی عملیات نظامی ارتش سوریه علیه شبه نظامیان شورشی در این منطقه به اوج خود رسیده است. لازم به ذکر است که عملیات نظامی ارتش سوریه به آزادی چندین منطقه انجامیده که این امر خشم مقامات آنکارا را برانگیخته است.

افزون بر آن، در ساعات ابتدایی روز گذشته (دوشنبه) چندین نیروی نظامی ترکیه در پی حمله توپخانه ای ارتش سوریه کشته شدند. این رخداد باعث تشدید لفاظی‌های خصمانه مقامات بلندپایه ترکیه علیه دمشق و همچنین حملات تلافی جویانه ارتش ترکیه به نیروهای نظامی سوریه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار