بازدید 7333

واکنش اروپا به تصمیم آمریکا درمورد مین‌های ضدنفر

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه (۱۵ بهمن‌ماه) با صدور بیانیه‌ای تصمیم آمریکا مبنی بر لغو محدودیت استفاده از مین‌های ضدنفر از سوی ارتش ایالات متحده را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۵۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 04 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اتحادیه اروپا در بیانیه خود این تصمیم را کاملا غیرقابل قبول خواند و اعلام کرد: ممنوعیت استفاده از این مین‌ها، جان ده‌ها هزار نفر را در ۲۰ سال گذشته نجات داده است.

در این بیانیه تاکید شده که استفاده از این مین‌ها، هرکجا، هر زمان و به واسطه هر عاملی، از نظر اتحادیه اروپا کاملا غیرقابل قبول است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ممنوعیت اعمال شده در دولت باراک اوباما سِلف خود در زمینه استفاده از مین‌های ضدنفر در خارج از شبه جزیره کره را لغو کرد. اوباما دستور داده بود تا همه مین‌های ضدنفری که برای دفاع از کره‌جنوبی به کار نمی‌روند، نابود شوند.

از سویی، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت دفاع به این نتیجه رسیده، محدودیتی که دولت اوباما ایجاد کرد، ممکن است در جنگ با دشمنان، زیان‌های شدیدی برای ما داشته باشد؛ بنابراین رئیس جمهوری علاقه‌ای ندارد که این خطر را بپذیرد. ترامپ در حال بازسازی ارتش بوده و ارتش، قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

بیش از ۱۶۰ کشور کنوانسیون اتاوا (۱۹۹۹ میلادی) را که با هدف نابودی مین‌های ضدنفر ایجاد شد، امضا کرده‌اند. آمریکا، روسیه، چین، هند و پاکستان هنوز این کنوانسیون را امضا نکرده‌اند.

کنوانسیون اتاوا بر منع به‌کارگیری، انهدام ذخایر، جلوگیری از گسترش، تولید، فروش یا انتقال مین‌های ضد نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأکید کرده است.

این کنوانسون، بر ضرورت انهدام مین‌های ضدتانک که دارای قدرت انفجاری بیشتری هستند، اشاره‌ای نمی‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل