بازدید 2097

طرح «سرباز ماهر» در کردستان اجرا می‌شود

کد خبر: ۹۵۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 03 February 2020

معاون آموزش جهاددانشگاهی کردستان از اجرای طرح سرباز ماهر در جهاددانشگاهی کردستان خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۷۰۰ سرباز وظیفه عمومی استان کردستان تحت آموزش قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، سیروان صیدی، معاون آموزش جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اجرای طرح سرباز ماهر در استان اظهار کرد: طرح سرباز ماهر بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای قشر جوان است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای اجرای تفاهم نامه نیروهای مسلح، اداره کل ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار می‌شود، افزود: جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح سرباز ماهر موظف است ۷۰۰سرباز وظیفه را طی ۸۰ ساعت تحت پوشش آموزش‌های لازم قرار دهد.

صیدی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح افراد می‌توانند علاوه بر آموزش نظامی، ضمن توانمندی، مقدمات شروع یک کار جدید و مهارت‌های زندگی را بیاموزند و برنامه‌ریزی دقیقی را برای آینده خود و ورود به بازار کار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سربازان به عنوان آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند، بیان کرد: در این طرح افراد در زمان پایان دوره خدمت سربازی، علاوه بر اخذ کارت پایان خدمت، گواهینامه معتبر دوره‌های تخصصی و عمومی نیز دریافت می‌کنند که این امر شانس اشتغال و کارآفرینی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

معاون آموزش جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: در قالب این طرح دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و مهارت‌های عمومی زندگی به صورت کاربردی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سابقه جهاددانشگاهی در آموزش دوره‌های مهارت محور، اعلام کرد: تمامی توان خود را در جهت برگزاری هر چه بهتر این طرح بکار خواهیم بست و امیدواریم اجرای موفق طرح سرباز ماهر زمینه ساز ارتقاء مهارت و اشتغال جوانان را در استان فراهم کند.

صیدی بیان کرد: مهارت‌های عمومی اشتغال در ۴۸ ساعت و مهارت‌های عمومی زندگی در ۳۲ ساعت به سربازان وظیفه آموزش داده می شود.

وی سهمیه استان کردستان را ۷۰۰ نفر عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد ۲۰۰ نفر ارتش، ۱۵۰ نفر سپاه و ۳۵۰ نفر نیروهای انتظامی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی