بازدید 15045
۳

چرا کروناویروس کودکان زیر ۱۰ سال رامبتلا نکرده است؟

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا درباره چرایی عدم ابتلای کودکان زیر ۱۰ سال به کروناویروس جدید و همچنین افرادی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این ویروس قرار دارند، توضیح داد.
کد خبر: ۹۵۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱ 03 February 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ علت اینکه تا کنون و طبق آمار منتشر شده، کودکان زیر ۱۰ سال به شمار مبتلایان و قربانیان کرونا ویروس اضافه نشده‌اند را ناشناخته خواند و گفت: هنوز کسی از علت این موضوع آگاه نیست، اما نکته قابل تامل این است که ممکن است بچه‌ها بدون علامت به بیماری مبتلا شوند و امکان انتقال آن به سایرین را نیز داشته باشند. البته اطمینان کامل از این موضوع منوط به مطالعات بیشتر پیرامون این موضوع است.

وی در خصوص کسانی که در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند، اظهار کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، سرطانی، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان، ‌ کودکان و زنان باردار در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خصوص تاثیر کروناویروس بر ریه‌ها، خاطرنشان کرد: کروناویروس هم می‌تواند قسمت فوقانی دستگاه تنفسی را درگیر کرده و هم ‌می‌تواند منجر به بروز علائمی مثل سرماخوردگی شود. پیشرفت بیماری به سوی ریه‌ها نیز می‌تواند باعث سینه پهلو و پنومونی همراه با تب، لرز، خلط و... باشد که با داروهایی از خانواده آنتی‌بیوتیک درمان شود. از طرفی ممکن است سینه پهلو فرم شدید پیدا کرده و باعث دیسترس تنفسی شده و بیمار را به آی‌سی‌یو منتقل کند و در حالت شدیدتر نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمار باشد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر شیوع آنفلوآنزای پرندگان H۵N۱ در چین و احتمال دامن زدن آن به عوارض کرونا ویروس، گفت: این نوع از آنفلوآنزا مخصوص پرندگان است که خوشبختانه انتقال آن از پرنده به انسان بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. البته آنفلوآنزای پرندگان H۵N۱ گاهی می‌تواند تا ۳۰ درصد مرگ و میر ایجاد کند.

مردانی همچنین درباره نحوه نگهداری بیماران احتمالی مبتلا به کرونا ویروس در ایران، تصریح کرد: نگهداری بیماران در اتاق ایزوله با فشار منفی یا هپوفیلتر باعث می‌شود ویروس از اتاق بیمار به بیرون منتقل نشود. تعدادی اتاق ایزوله در ایران وجود دارد، اما این تعداد کافی نیست البته، می‌توان بیماران را در اتاق‌هایی که بیماران ریوی هم حضور دارند بستری کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
اینا مهم نیست مهم این است که چینی ها از ما راضی باشند
ويروس وارد ايران شده باز دارين به مردم دروغ ميگين!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
باید از ایجاد کننده ویروس بپرسید که چرا این قابلیت رو از ویروس حذف کرده!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار