بازدید 2630
رئیس قوه قضاییه:

پیشرفت کشور به معنی پیشرفت در مصرف کالا نیست

کد خبر: ۹۵۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 03 February 2020

رئیس قوه قضاییه گفت:پیشرفت کشور به معنی پیشرفت در مصرف کالا نیست بلکه پیشرفت به معنی پیدا کردن توانایی برای تولید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی اظهار کرد: ایام دهه فجر را گرامی می‌داریم و خدا را شاکریم که در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد اقتدار، عزت، عزمت و پیشرفت کشور هستیم.

وی افزود: پیشرفت کشور به معنی پیشرفت در مصرف کالا نیست بلکه پیشرفت به معنی پیدا کردن توانایی برای تولید است.

حجت الاسلام و مسلمین رئیسی گفت: پیشرفت به معنی کارآمدی نیروی انسانی، تولید، علم و توانمندی کشور در تمام جهات است و به گفته مقام معظم رهبری در نماز جمعه باید ایرانی قوی داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: پیشرفت کشور باید نسبت به گام اول بیشتر باشد.

وی گفت: انچه امروز می بینیم گسترش ارزش امریکایی است، ویروس کرونا در چین در حال گسترش است و باید مسائل بهداشتی رعایت شود زیرا مسائل بهداشتی جز حقوق عامه است اما وزیر بازرگانی امریکا در اظهار نظری گفته که این ویروس می تواند باعث گسترش اقتصاد امریکا در چین شود که این ارزش آمریکایی است.
رئیس قوه قضاییه بیان کرد: آمریکا گسترش یک ویروس برای خودش را رونق اقتصادی می‌بیند این‌ها ارزش‌های آمریکایی است که همه مردم و جهان را نگران کرده است. امیدواریم با اقداماتی که در کشور انجام می‌شود مسائل بهداشتی رعایت شود تا مردم از ویروس کرونا مصون باشند، زیرا اقدامات بهداشتی جزو حقوق عامه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به افتتاح مجتمع قضایی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مفاسد اقتصادی در دادگستری تهران در حال رسیدگی بوده و الان هم این موضوع جریان دارد، اما برای ادامه کار رسیدگی به پرونده‌ها چند نکته ضروری است.

وی افزود: ضرورت ایجاد یک مجتمع متمرکز که در آن بخش‌ها و فرآیند‌ها و دادگاه‌های خاص در کنار هم قرار بگیرند اهمیت داشت و تشکیل چنین مجتمعی سرعت رسیدگی به فرآیند دادرسی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود بخش‌های مختلف کنار هم قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه قانون ما را موظف کرده است دادگاه‌های تخصصی تشکیل دهیم، اظهار کرد: یکی از مجتمع‌های مهم تخصصی مجتمع اقتصادی است که در آن علاوه بر محاکم و قضات کارشناسان حوزه‌های مالیات، کالا، واردات و صادرات کنار هم قرار می‌گیرند و مشاوره این کارشناسان به قضات باعث اتقان و شفافیت آرای قضات می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: نکته دوم در تشکیل مجتمع تخصصی اقتصادی هماهنگی ضابطان با هم است. ما ضابطانی در نیروی انتظامی، دستگاه‌های اطلاعاتی به عنوان بازوان قوه قضاییه داریم که لازم است با هم هماهنگ شوند.

وی گفت: مسئله سوم مطالبه شفافیت است اینکه ما بخواهیم با مفاسد مبارزه کنیم نکته مهمی است، اما در کنار آن باید از تولید پرونده‌های فساد جلوگیری کنیم. باید در بخش‌های مختلف مطالبه گری کنیم تا با برخورد شاهد مفاسد نباشیم.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: در حوزه اقتصادی مسئله اسناد مجوز، پول و کالا اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: اگر پول در حجم زیادی مبادله شود، اما کالایی وارد نشود خوف پولشویی وجود دارد.

وی افزود: سه زنجیره مجوز، پول و کالا باید به هم متصل و در سامانه‌ها ثبت شوند که این موضوع از بروز مفاسد جلوگیری می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اگر تسهیلات بانکی به اظهارنامه‌های مالیاتی متصل شود، دیگر فرار مالیاتی نداریم، گفت: ما باید در بحث مالیات به بخش‌های مختلف دولت از جمله سازمان مالیاتی کمک کنیم تا دیگر شاهد فرار مالیاتی به ویژه از سوی افراد متمکن نباشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار کرد: در مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی باید کاری کنیم که کشف مفاسد اقتصادی افزایش پیدا کند و در کنار آن منابع حاصل از فساد کاهش پیدا کند تا دیگر کسی به فکر انجام تخلف نباشد. همچنین باید هزینه‌های فساد و مجازات‌ها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: ما نباید اجازه دهیم فسادی در کشور رخ دهد و بعد به آن رسیدگی کنیم.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: روابط ناسالم اقتصادی امری است که باعث فساد می‌شود از این به بعد فردی که فساد اقتصادی انجام می‌دهد باید خودش را برای محاکمه آماده کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: اگر فردی هم گزارشی مبنی بر فساد دارد باید آن را به دستگاه قضایی و مسئولان ارائه دهد تا به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: نباید فضای کشور فضای اتهام افکنی شود و اگر کسی گزارشی از یکی از کاندیدا‌ها داشت نباید اتهامی بزند بلکه باید گزارش آن را به دستگاه قضایی ارائه دهد، زیرا دستگاه قضایی حزب و جناح نمی‌شناسد.

رئیس قوه قضاییه افزود: شورایی در مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست معاون اول قوه قضاییه تشکیل می‌شود که در این شورا سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی کل کشور، وزارت اطلاعات و تمام بخش‌های اقتصادی در دولت عضو هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی فقط به پرونده‌ها رسیدگی نمی‌کند بلکه وظیفه اصلی آن پیشگیری از جرایم اقتصادی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر