بازدید 10537

«جرد کوشنر» فلسطینیان را تهدید کرد

«جرد کوشنر» مشاور و داماد دونالد ترامپ روز یکشنبه پس از شکست طرح ننگین معامله قرن تهدید کرد که در صورت محقق نشدن اهداف این برنامه، تشکیل کشور مستقل فلسطینی نمی‌تواند به رسمیت شناخته شود.
کد خبر: ۹۵۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲ 03 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کوشنر در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: اگر فلسطینی‌ها نتوانند خود را با شرایط جدید صلح خاورمیانه تطبیق دهند در آن صورت اسرائیل نباید خطر به رسمیت شناختن آن‌ها به عنوان یک کشور مستقل را بپذیرد.

فرید زکریا مجری سی ان ان از کوشنر پرسید: هیچ یک از کشورهای عربی حاضر به پذیرش این توافق نشده‌ اند، پس چگونه شما خواهان ادامه برنامه صلح جویانه هستید؟

کوشنر در پاسخ گفت: فلسطینی‌ها اگر می‌خواهند زندگی بهتری داشته باشند، ما برنامه‌ای در این خصوص ارائه کرده‌ایم و اگر آنان نمی‌توانند از این برنامه حمایت کنند در آن صورت اسرائیل نباید خطر به رسمیت شناختن آنان به عنوان یک کشور مستقل را به جان بخرد.

کوشنر افزود: تنها چیزی که خطرناکتر است، شکست در تحقق یک دولت مستقل است.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه با تاکید بر اینکه نمی‌خواهم نامم به عنوان کسی که طرح صلح ترامپ را امضا کرد در تاریخ ثبت شود، گفت: برای پیگیری مسئله فلسطین به شورای امنیت رجوع می‌کنیم و دیگر نمی‌پذیریم آمریکا تنها میانجی ما در مذاکرات با اسرائیل باشد.

عباس در نشست اضطراری اتحادیه عرب در قاهره پایتخت مصر درباره فلسطین افزود: مردم ما در مکان‌های مختلف شروع به تظاهرات علیه معامله قرن کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل به صلح اعتقادی ندارد و دلیلش هم این است که بیشتر از هرکس دیگری در سمت نخست وزیری اسرائیل بوده است و در دوران وی هیچ پیشرفتی در روند صلح رخ نداد.

عباس ادامه داد: هیچ کدام از دیدارهایمان با ترامپ رییس جمهوری آمریکا کوچک‌ترین ثمره‌ای نداشت.

ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

شخصیت‌های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده‌اند؛ همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، تظاهرات سراسری بر پا کردند.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، از این طرح حمایت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل