بازدید 4462
فرانسه:

راه‌حل‌های یکجانبه درباره فلسطین نتیجه‌بخش نیست

وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به رونمایی از طرح سازش تحمیلی آمریکا گفت که راه‌حل‌های یکجانبه درباره موضوع فلسطین نتیجه بخش نخواهد بود.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴ 03 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه در سخنانی درباره معامله قرن گفت: راه‌حل‌های یکجانبه نمی‌تواند مناقشه فلسطین را حل و فصل کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین»، وی در مصاحبه‌ای با اشاره به سوال‌برانگیز بودن طرح معامله قرن برای فرانسه گفت: «در وضعیت کنونی راه‌حل‌های یکجانبه ثمر بخش نخواهد بود... پاریس همانطور که فلسطینیان می‌خواهند حامی انجام بررسی هادرباره طرح صلح در سازمان ملل و شورای امنیت است.»

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تأکید کرده بود که طرح آمریکایی «معامله قرن» برای حل و فصل نزاع فلسطینیان و صهیونیست‌ها با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص این موضوع در تضاد است.

سه‌شنبه گذشته، هشتم بهمن‌ماه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری سرانجام پس از تعویق‌های مکرر، از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

رئیس جمهور آمریکا این طرح را با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد. او پیشتر شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و سفارت آمریکا از تل‌آویو را به این شهر فلسطینی منتقل کرده بود. در طرح تحمیلی ترامپ، قدس به طور کامل به صهیونیست‌ها بخشیده شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان