بازدید 6575

نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره معامله ننگین قرن

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست اضطراری امروز خود در قاهره به مخالفت ظاهری با طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن و ادعای همکاری نکردن درباره آن بسنده کرد.
کد خبر: ۹۵۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 01 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از  تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در بیانیه پایانی نشست اضطراری اتحادیه عرب "برعدم همکاری با دولت آمریکا در اجرای طرح اجحاف آمیز معامله قرن" تاکید شد.

این بیانیه همچنین تاکید کرد: "ما اشغالگران اسرائیلی را از اجرای مفاد طرح و نادیده گرفتن مصوبات بین المللی برحذر می‌داریم".

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تاکید می‌کنیم که طرح صلح عربی حداقل طرح مورد قبول از نظر اعراب برای برقراری صلح است.

این بیانیه تصریح کرد: ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم تا با هرگونه اقدام عملی اسرائیل (درباره طرح معامله قرن) مقابله کند.

این بیانیه همچنین "با صراحت معامله قرن را رد کرد، زیرا کمترین حقوق و انتظارات ملت فلسطین را برآورده نمی‌کند".

این بیانیه مجددا بر" محوری بودن مسئله فلسطین از نظر همه ملت‌های عرب و هویت عربی قدس شرقی اشغالی به عنوان پایتخت کشور فلسطین و حق کشور فلسطینی بر حاکمیت بر همه اراضی اشغالی خود در سال ۱۹۶۷ میلادی از ججمله قدس شرقی و حریم هوایی و دریایی و آب‌های منطقه‌ای و منابع طبیعی و مرز‌های خود با کشور‌های همجوار" تاکید می‌کند.

این بیانیه همچنین بر "حمایت کامل از مبارزه ملت فلسطین و رهبران ملی آن‌ها در مقابله با این طرح و هر طرحی که حقوق ملت فلسطین را از بین می‌برد و وضعیت جدیدی را برخلاف قوانین و مصوبات بین المللی و طرح صلح عربی تحمیل می‌کند، " تاکید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل