بازدید 12511
۹

سامانه ۱۳۷، از حرف تا عمل

سال‌ها پیش شهرداری تهران برای ایجاد رویکرد پاسخگویی اقدام به راه اندازی سامانه ۱۳۷ کرد. سامانه‌ای که به گفته شهروندان راهی از پیش نمی‌برد و تنها می‌توان درد دل خود را برای آن بازگو کرد.
کد خبر: ۹۵۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 01 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تیترشهر نرم‌افزار ۱۳۷ شهرداری که به عنوان سامانه ارتباط مردمی شهرداری و با شماره سه رقمی ۱۳۷ برای شهروندان در هر شهری قابل استفاده است امکانی برای ثبت و مدیریت تماس‌های شهروندان را دارد.
۱۳۷ با هدف ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت رفع مشکلات و معضلات شهری و مدیریت غیر مستقیم مردم بر شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری با رویکرد خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان و ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مدیرران ارشد شهرداری راه اندازی شد.
موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار می‌کنند شامل موارد ذیل است:

 

خدمات شهری و عمرانی:
آسفات، جدول گذاری، آبیاری درختان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آبگرفتگی، برف روبی، رفع لغزندگی، نصب پل عابر، احداث بزرگراه، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی، هنری، ورزش و ...
حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری:
اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، مسافربر‌های شخصی تحت نظارت تاکسیرانی
اماکن عمومی:
پارک‌ها و فضای سبز، پایانه‌های مسافربری، بهشت زهرا (س)، مراکز معاینه فنی، میادین میوه و تره بار، فروشگا‌های شهروند، ایستگا‌های اتوبوس، مترو و ...
زیباسازی و چشم اندازی شهری:
حذف زوائد فیزیکی، نظافت دیوارها، درختکاری، گلکاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه‌ها و علامت‌های شهری، نظافت معابر و ...
امور اجتماعی و مزاحمت‌های شهری:
سد معبر، جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها، اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی

آنچه می‌تواند سبب آسیب شود این است که افرادی تماس می‌گیرند، اما به نتیجه نمی‌رسند؛ امروز ه. به مواردی برخورد می‌کنیم که گفتند بار‌ها تماس گرفتیم. تماس‌های مکرری که نتیجه‌ای در پی ندارد. این اتفاق به سیستم مدیریت شهری، رضایت مردم و شهرداری به عنوان مجموعه خدماتی آسیب می‌زند که در این زمینه باید دقت کافی داشته باشیم و اعتماد عمومی را نشانه گرفته است.

از همه این‌ها گذشته همواره این سوال مطرح است که آیا تعداد تماس‌های ۱۳۷ می‌تواند ارتباطی به افزایش شکایات داشته باشد و همچنین کاهش تعداد تماس‌ها به عدم شکایات ارتباط دارد. از این رو به نظر می‌رسد نمی‌تواند رابطه مستقیمی میان تماس با ۱۳۷ و میزان رضایت شهروندی داشته باشد. چرا که چنان چه شهروندان در یکبار تماس با این سامانه راه به جایی نبرند دلسرد شده و دیگر اقدام به تماس نخواهند کرد و از این میان نمی‌توان تعداد این تماس‌ها را بر رضایت شهروندی موثر دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
با سلام/ به آين آقاي مدير سامانه 137 بگوئيد که متأسفانه هيچ کارايي مفيدي ندارد و فقط بودجه بيت المال را هدر مي دهند/. سالهاست که با پيگيري هاي مکرر خبر از ساخت و سازهاي غيرمجازو زمين خواري هاي متعدد در کنار پارک ساحلي دارآباد مي دهيم و لي ايشان و همکارانشان متأسفانه خدا عالم است که چه زد و بندي با سازنده ها دارد که هيچ اقدامي انجام نمي دهد؟؟؟؟؟؟
فقط حرف میزنن و هیچ عملی در اونها نیست.چند وقت پیش تقاضای پله برقی برای پل هوایی بزرگراه مدرس سر خیابان الهیه کردم ولی سوت شد رفت فضا.
اما من تجربه خيلي خوبي از تماس با 137 داشتم. زودتر از انتظارم مشكل رو رفع كردن و خودشون تماس گرفتن كه خبر بدن.
در زمان قالیباف خیلی خوب بود .
الان در حد بی احترامی لفظی و شوخی و بی ادبی جوابت رو میدن
متاسفانه هیچ کاری انجام نمیدن. برای انجام یک کار که حتی ممکنه فاجعه بار باشه ، ده بار تماس گرفتم. کد پیگیری گرفتم بازم خبری نشد. با بازرسی صحبت کردم ، بازم راه به جایی نبردم. با مدیر روابط عمومی شهردار مربوطه صحبت کردم بازم اتفاقی نیوفتاد. حتی صدای مکالمه ها رو ضبط کردم. معلوم نیست این بودجه ها صرف چه چیزی میشه؟؟؟ فقط نزدیک عید که میشه برای وسایل اضافه اگه زنگ بزنیم همون موقع تشریفشون رو میارن. دیگه نمیدونم از کجا باید پیگیری کنم؟؟؟؟ اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه
بیش از 10 بار ( در مدت حدود هشت ماه ) تماس های مکرر تلفنی با سامانه 137 جهت گاردریل شکسته بر روی پل ورودی از اتوبان کرج به قزوین به سمت مهر شهر (بلوار سوم خرداد) را داشتم . با آنکه هر بار اپراتور سامانه ، موضوع را به شهرداری ارسال نمود تاکنون ترتیب اثری داده نشده است . لازم به ذکر است به علت کنده شدن تیر های افقی گاردریل و باقیماندن ستون های عمودی گارد ریل همانند نیزه در آمده است و همچنین بخاطر شیب و دور تند محل ، امکان چپ شدن وسایل نقلیه بر روی تیر های عمودی گاردریل همواره وجود دارد .
این مطلب میتواند بعنوان سند و تذکر قبل از وقوع حادثه ناگوار بحساب آورد.
با سلام،سامانه 137 متاسفانه هیچ کاری که انجام نمیده،بلکه متقاضی رو گمراهم میکنه،من با 137 تماس گرفتم،گفتم زیرگذر اسماعیل آباد شهرقدس بعلت عریض نمودن بسته شده،با توجه به انجام عملیات نزدیک دو ساله هنوز هم بسته است.جواب 137:شما با 137 شهرقدس تماس بگیر،یکی نیست بگه آخه معدن عقل شهرقدس مگه نیوزلنده... به قول قدیمیا شهر که شلوغ بشه ... هم هفت تیر کش میشه
با سلام،مسئول محترم تو رو به جان عزیزت ما شهروندان هم آدمیم،بخدا انصاف نیست،این زیرگذر اسماعیل آباد شهرقدس عملیات اجرایی شده ولی بی جهت دو ساله که بسته است،بخاطر ورود به شهرقدس ما یه دور قمری باید بزنیم....
من هم از تماس هایی که با 137 گرفتم، نتیجه ای نگرفتم و این احساس در من شکل گرفته که این مجموعه بیشتر تشریفاتی و تبلیغاتیه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار