بازدید 3077

در مواجهه با فرد مبتلا به کروناویروس باید چه کنیم؟

کد خبر: ۹۵۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 01 February 2020

هنگامی که فردی در خانواده و در نزدیکی ما به کروناویروس مبتلا شود، توجه به برخی نکات حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا، هنگامی که شخصی از خانواده نزدیک شما به این ویروس مبتلا شد،‌ تنها باید افرادی در خانه بمانند که حضورشان برای مراقبت از بیمار ضروری است بنابراین سایر اعضای خانواده باید در محل دیگری بمانند و در صورتی که این امر میسر نشد بهتر است در اتاق دیگری و جدا از بیمار بمانند. توجه به این نکته که فضاهای مشترک در خانه از جریان هوای مطلوبی برخوردار باشد بسیار ضروری است که این مهم با باز گذاشتن پنجره و یا استفاده از دستگاه تهویه هوا محقق خواهد شد.

ملاقات و بازدید از فرد بیمار باید به محدودترین حالت خود رسیده و سعی کنید افراد سالخورده،‌مبتلا به بیماری مزمن قلبی،‌ کلیوی، ریوی و مبتلایان به دیابت را از بیمار مبتلا به کرونا ویروس دور کنید.

رعایت آداب تنفسی و بهداشتی مانند شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه اولین و مهم‌ترین خط دفاع در مقابل کروناویروس است.

توجه کنید که هنگام تماس با خون، ترشحات بدن مانند عرق، بزاق، خلط، استفراغ، ادرار یا اسهال بیمار از دستکش و دستمال استفاده کنید و سپس این وسایل را دور بیندازید.

تمیز کردن هر روزه سطوحی مانند پیشخوان، میز کار، وسایل حمام، توالت،‌ تلفن،‌ تبلت و... از نکات بسیار مهم است که رعایت آن در پیشگیری از انتقال بیماری به سایرین موثر خواهد بود.

دقت کنید ضد عفونی کردن سطوح لباس‌هایی که ممکن است خون یا ترشحات بدن روی آن ریخته باشد اهمیت زیادی دارد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، پس از شست‌و شوی لباس‌ها، لباسشویی را ضدعفونی کرده و دقت کنید هنگام دست ردن به مواد آلوده حتما دستکش یکبارمصرف به دست داشته باشید و بلافاصله پس از خارج کردن دستکش از دست‌ها، دست خود را با آب و صابون بشویید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان