بازدید 7611
۱

انهدام شبکه بزرگ قاچاق حرفه ای سوخت در اصفهان

مأموران سازمان اطلاعات سپاه اصفهان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های قاچاق کلان، سازمان‌یافته و حرفه‌ای سوخت را متلاشی کردند.
کد خبر: ۹۵۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 31 January 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مأموران سازمان اطلاعات سپاه استان اصفهان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های قاچاق کلان، سازمان‌یافته و حرفه‌ای سوخت را با محوریت شرکتی به نام «کیان اسپادانا» متلاشی کردند.

بر این اساس این شرکت از طریق پولشویی، تبانی، پرداخت رشوه و... موفق به جمع‌آوری فرآورده‌های یارانه‌ای از سطح کشور و قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه (عمدتاً مرز‌های شرقی) شده است و بررسی‌های اولیه حاکی از قاچاق بیش از ۱۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی به ارزش ۸۰ میلیون دلار توسط این شرکت دارد؛ تحقیقات از مدیران این شرکت در شعبه ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان ادامه دارد.

در روز بازداشت مدیران شرکت کیان اسپادانا تعداد ۱۸ نفت‌کش با پلاک کشور خارجی که قصد حمل محموله‌های صادراتی این شرکت را به همسایه شرقی داشتند پس از خروج از گمرک اصفهان توقیف و مشخص شد همه ۱۸ نفت‌کش با حجم تقریبی ۶۰۰ هزار لیتر حاوی گازوئیل (نفت گاز) است، همچنین مخازن این شرکت به حجم حدوداً ۶ میلیون لیتر نیز توقیف شده است.

علاوه بر این، مدیران این شرکت عواید حاصل از قاچاق سوخت را به روش‌های پیچیده در شرکت‌ها و مؤسسات مختلف منتقل و اقدام به پول‌شویی کرده و هرگونه رشوه توسط مدیران شرکت مذکور از حساب‌های واسطه‌ای پرداخت شده است.

فرار مالیاتی نیز از دیگر اقدامات غیرقانونی این شرکت بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
برای اجرای هر قانونی ، بی قانونیهائی نیز وجود دارد ، کسانی هستند بخاطر موقعیت شغلی بنزین سهمیه ای به هیچ وجه کافی نیست و برعکس نیز هم هست ، از تابناک تقاضادارم به نیروهای اطلاعات سپاه برساند ، تمامی پرسنل پمپ بنزین ها را برای دو روز رصد نمایند ، معمولا در جیب همه آنها بین 10 تا 30 کارت سوخت افراد که برای فروش به اینها سپرده اند وجود دارد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر