بازدید 7621

هجمه ها به ظریف پشت پرده انتخاباتی دارد؟

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: پسندیده نیست مجموعه ای در داخل کشور که به عنوان نیروهای نظام فعالیت می کنند، حرف دشمن را درست جلوه دهند و از آن برای تخریب دولت و سکاندار سیاست خارجی استفاده کنند.
کد خبر: ۹۵۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 30 January 2020

 

به گزارش تابناگ به نقل از اینا، محمدرضا خباز، فعال سیاسی با بیان آنکه شرایط کنونی کشور کاملا استثنایی است و انتظار می‌رود که همه گروه‌ها و مجموعه‌های سیاسی کشور، تقویت وحدت و انسجام را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: چرا که فقط با انسجام و یکدلی می توانیم این گردنه‌های سخت را پشت سر بگذاریم..

معاون اسبق امور تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید کرد: آمریکا با خروج از برجام نشان داد که مورد اعتماد نیست اما مقامات ارشد کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام همواره تاکید کرده اند که اگر این کشور از مسیر اشتباه برگردد، امکان مذاکره وجود دارد. به نظر من در طول ۴۰ سال گذشته، ظریف در میان وزیران خارجه بالاترین نمره را دارد و موفقیت‌های وی نشان داد که از یک جوهره و یک راهبرد کاملا موفق برخوردار است.

استاندار اسبق سمنان با اشاره به مصاحبه اخیر ظریف با اشپیگل و پاسخ وی به یک سئوال این روزنامه آلمانی گفت: صحبت های وزیر خارجه در مصاحبه با یک رسانه آلمانی، بیان سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی بوده است.

خباز، راه اندازی توئیت فارسی ترامپ را در چارچوب جنگ روانی این کشور علیه ایران ارزیابی کرد و افزود: ترامپ ایجاد شکاف در داخل کشور را از طریق ابزارهای رسانه ای از جمله راه اندازی توئیت فارسی دنبال می‌کند.

وی درباره رفتارهای برخی جریان‌های سیاسی در چارچوب جنگ روانی ترامپ، افزود: توئیت فارسی ترامپ، قند در دل بعضی مخالفان دولت آب کرد، آنها حس کردند مستمسکی برای تخریب دولت و سکاندار سیاست خارجی آن پیدا کرده اند و به تخریب ظریف روی آوردند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به سکوت مخالفان دولت در زمان تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: وقتی ترامپ، دارو و مواد غذایی را تحریم کرد، مخالفین دولت سکوت کرده بودند و الان که با هدف موجه جلوه دادن خود، حرف نابجایی زده و مغالطه کرده، عده ای در داخل کشور، حرف‌های بی‌اساس و غیرمنطقی و دروغ ترامپ را تکرار می‌کنند.

خباز تصریح کرد: پسندیده نیست که مجموعه ای در داخل کشور که به عنوان نیروهای نظام فعالیت می‌کنند، حرف نابه جای دشمن را درست و حق جلوه دهند و از آن به ضرر دولت و سیاست خارجی کشور بهره برداری کنند. رویکرد اتخاذ شده توسط مخالفان دولت، هر هدفی که داشته باشد درست نیست و نوعی همراهی با جنگ روانی دشمن است.

ظریف در دیپلماسی بین المللی یک الگوست

مهدی شیخ نیز درخصوص هجمه‌های اخیر به وزیر امور خارجه گفت: محمدجواد ظریف را دنیا به عنوان یک وطن‌پرست و الگو در دیپلماسی بین‌المللی که به بهترین نحو به دنبال منافع ملی‌ جمهوری اسلامی است، می‌شناسند.

بنابر گزارش ایرنا، وی افزود: عملکرد وزیر امور خارجه تا حدی در این زمینه موفق و تاثیرگذار بوده که آمریکا و خصوصا ترامپ از اینکه پای ظریف به این کشور باز شود، وحشت دارند لذا می‌بینیم که حتی برای وزیر امور خارجه کشورمان ویزا هم صادر نمی کنند چرا که آنها از اینکه ظریف در آنجا مصاحبه انجام دهد و همه بافته‌های ترامپ و تیمش را به هم بریزد هراس دارند..

 

شیخ خاطرنشان کرد: در مصاحبه ظریف با نشریه آلمانی نکته جدیدی وجود نداشت و همان خواست همیشگی جمهوری اسلامی بود که اگر آمریکا به تعهداتش در قبال برجام بازگشته و به تعهداتش عمل کند و پیش‌شرط‌های جمهوری اسلامی را بپذیرد،می تواند در قالب ۱+۵ واردمذاکرات شود.

شیخ با بیان اینکه ظریف هرگز درخواست مذاکره با آمریکا را نداشته است، تصریح کرد: ما چنین شخصی را برای جنگ در عرصه دیپلماسی با آمریکا جلو فرستادیم و این ناجوانمردانه است که از پشت به وی خنجر بزنیم.

وی هجمه ها به وزیر امور خارجه را بی ارتباط به انتخابات ندانست و گفت: در حال حاضر تمام ارکان نظام و همه جریانات سیاسی، همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند، با مذاکره مستقیم با آمریکا مخالفند و ظریف هم جزو آنها و بلکه پیشتاز آنهاست. اینکه یک عده بخواهند به این انسجام درونی لطمه بزنند، نقض غرض خودشان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم